Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AUY podbija obroty, szarpie silnikiem, wyłącza turbo
#1
Witajcie. Kupilem sharika po lifcie 2001 rok, 1.9 auy 115km. Wydmuchalo uszczelke, musialem dojechac 500 km na wydmuchanej uszczelce, udalo sie no i zrobilem planowanie, nowa uszczelka itp itd jest wszystko okej. Ale mam kilka pytan.
1. Silnik na jallwych podbija obroty i szarpie. Pompowtrysk? Jeden ma zawyzone bipy i jest inny niz trzy pozostale.
Kilka razy po wyjechaniu z garazu po zrobieniu glowicy, wywalilo turbo. Zgaszenie silnika je przywracalo. Blad cos z przeladowaniem. Silnik nie ciagnie tak jak powinien. Czuc to turbo ale to nie jest to co bylo przed wydmuchaniem uszczelki. Katalizator zapchalo? Jak tak to co zrobic z nim? A moze egr? Bo zapach spalin jest cholernie gryzacy, az szczypie w nos i oczy
Odpowiedz




#2
(26-01-2015, 09:20)MelGrzybson napisał(a): . Blad cos z przeladowaniem. Silnik nie ciagnie tak jak powinien. Czuc to turbo ale to nie jest to co bylo przed wydmuchaniem uszczelki. Katalizator zapchalo? Jak tak to co zrobic z nim? A moze egr? Bo zapach spalin jest cholernie gryzacy, az szczypie w nos i oczy
Kolego tu pewnikiem masz uszkodzony zawór n75 to na dzien dobry do sprawdzenia , lub sprawdź węzyki podciśnienia czy nie sa przetarte muszą być szczelne.
Jeśli N75 i instlacja podciśnienia bedie ok to musisz zabrać sie za przeczyszcznie zapieczonych łopat turbiny.

Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
#3
1-- Docisnij wtyczki na popowtryskach.Czy inna pompka byla juz przed wymiana UPG??. Ewentualnie sprawdz wartosci ( bledy) w bloku 013, 018,023 .Jak wysokie bipy??
2--Trzeba bylo od razu wyczyscik geometrie jak miales wsystko na stole.
3--Moze podczas wymiany Upg udalo ci sie uszkodzic przeplywke .pasowalo by sprawdzic odnoscie ze nie ciagnire tak jak wczesniej.
4--Jaka sytuacja z rozrzadem na ile go stawiles ?? Momenty zderzeniowe pompek , odleglosci od krawedzi glowicy itp jak masz to poustawiane??
Odpowiedz
#4
O geometrii nie pomyslalem..:/ wskazowki jak sprawdzic ustawienie pompo? Moglbys dokladniej opisac? A bipy na czwartym ( tym innym pompo, siedzial juz tam jak go kupilem) sa w granicach 20-24 jednostek
Odpowiedz
#5
Bipy masz ok jak jest tak jak mówisz.
Może prościej będzie jak zapytam czy to sam robiłeś czy jakiś mechanik.
Te 20-24 to jest ten pompowtrysk z zawyżonymi bipami?
Odpowiedz
#6
Pompo wstawial mechanik. Ale nie widzialem zeby ustawial odleglosci od glowicy... Tak, te bipy to na tym innym niz pozostale. Czytalem ze powinny sie miescic w granicach -30;+30
Zrobilem mu plukanie liqui molly przed chwila, jest kolosalna roznica. Nie szarpie dopoki nie wlacze obciazenia alternatora. Jak wlacze grzanie szyb i swiatla zaczyna szarpac. Bez obciazenie nie szarpie
Odpowiedz




#7
odleglosci od krawedi glowicy nei sa tak istotne. Mozna ustawiac na oko akurat ten parametr.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#8
Jeszcze jakies pomysly? pompo bylo ustawiane na 180"
Odpowiedz
#9
180 czy 270 to tez nei jest az tak mocno istotne. Wazne ze ktos nie robil tego bez rozumu czyli jednej pompce nie ustawil prawie zderzenia a innej dal luz na dwa obroty.

Jakie oznaczenie ma ta inna pompka?? Jak wygladaly gniazda w głowicy po zdemontowaniu pompek??Wkladales tam palec i sprawdzaleś. jak wygladaly oringi na pompkach po wyciagnieciu?? BIPy wazne sa ale tez bez przesady. Ja mialemna seryjnych pompkach bipy na poziomie 50 i chodzil pieknie i pompki zdrowe. póki co lezakuja sobie bo pewnie pojda na przeróbke. Nie da sie sprawdzic pompek vagiem na 100%. Jak beda bipy po 100 czy 150 czy wiecej to owszem beda z teog powodu problemy ale znam auta nawet nowe ktore mialy bipy po 40 i chodzily dobrze a znam takie co mialy bipy na poziomie kilkunastu wartosci np 12 i byly do luftu. To nie wyrocznia niestety. Poza tym sprawdzanie pewnych parametrow na jalowym to nie wszystko. Krzaczyc sie moze pod obciazeniem. Tak samo jak bipy moga byc ladne na rozgrzanym aucie i korekcej tez a na zimnym jedna pompka czy dwie beda siać zamęt. Tu potrzebne jest doswiadczenie i chwila pomyslunku i pare testów.

póki co to stawiam na ta pompke skoro ma pdoniesione wartosci i jest jakas "inna"
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#10
Gniazda byly w porzadku. Sprawdzali jak robili glowice. Mowili ze jedno bylo delikatnie powiekszone ale w granicach dopuszczalnych. Oringi najgorzej nie wygladaly, tak czy inaczej poszly nowe oringi na wszystkie pompki. wesol, jakie testy jeszcze porobic? Co moze byc w takim razie z nia? Rozgladac sie za uzywana? Chodza po jakies 300 zl to taniej niz regeneracja a bedzie przynajmniej taka sama jak reszta
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Sad 1.9 TDI ASZ 131km P1855 35-00 falujące obroty po rozgrzaniu pomóżcie bo rece opadaja k.gajewsky 2 161 24-02-2024, 10:45
Ostatni post: k.gajewsky
  Nie równe obroty Sharan mk1 1997sharan 6 424 16-11-2023, 12:25
Ostatni post: 1997sharan
  VW Sharan 2.0 tdi BRT turbo po regeneracji pozno wstaje? MarcinW 21 10,586 23-09-2023, 20:38
Ostatni post: wesol
  BRT - Zapchany DPF? Kończące się turbo? gbawol 0 563 13-03-2022, 18:18
Ostatni post: gbawol
Question Turbo nie działa, MAF zmierzony większy od planowanego f0ff 6 1,898 07-04-2021, 11:52
Ostatni post: f0ff
  regulacja sztangi turbo??? lysy-karll 55 30,671 23-08-2019, 11:40
Ostatni post: majronn
Question Spadające obroty po dodaniu gazu raventes 21 4,975 16-02-2019, 10:24
Ostatni post: wesol
  AUY - problem po wymianie/regeneracji turbo kowalwalcz 33 9,446 20-11-2018, 09:06
Ostatni post: wesz82
  Szarpie/przerywa 90/110KM TDI herbatkagosc 32 12,252 26-10-2018, 20:59
Ostatni post: Mazur1908
  Turbo Patryk181 41 20,421 20-05-2018, 17:12
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości