Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
ASO i małe warsztaty - kto może wykonywać naprawy gwarancyjne i czemu tak drogo
|
11-09-2014, 13:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2014 22:10 przez smok_wawelski.)
Post: #1
|
|||
|
|||
ASO i małe warsztaty - kto może wykonywać naprawy gwarancyjne i czemu tak drogo
(11-09-2014 20:12)smok_wawelski napisał(a): .... Przepraszam Dark1969 - mój w/w post jest związany w obu wątkach - więc nie oddzielałem tylko wkleiłem do Twojego jako cytat Witam.Kol Smoku mysle ze masz racje.Pan "Henio" nie ma 2 sekretarek kilku menago itp pracuje sam wiec moze po nizszych cenach naprawiac.Nasz jezyk jest dosc bogaty w wiele okreslen tej samej sprawy i jeden powie ze to rozboj,skubanie a inny ze to przestrzeganie procedur ISO czy producenta. |
|||
Reklama
|
|||
|
11-09-2014, 13:38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2014 20:56 przez smok_wawelski.)
Post: #2
|
|||
|
|||
ASO i małe warsztaty - kto może wykonywać naprawy gwarancyjne i czemu tak drogo
Zgadza się - jeszcze są inne aspekty kosztów w ASO - nie na wszystkie ASO ma wpływ i wolną rękę.
Pompa czy rozrząd w ASO ma być ori z w pudełeczkach z logo marki auta, choć te same w pudełeczku bez logo kosztują o 30% mniej Wyposażenie warsztatowe w ASO gdzie głupia np. pęseta to ma być pęseta serwisowa nr ASDFG i kosztuje 5x tyle co równorzędna w sklepie, cała pomiarówka począwszy od wzorcowania najprostszej suwmiarki, system zapewnienia jakości z reguły ISO9001 - to wszystko też rodzi koszty a zaniechanie tego gdy audyt to stwierdzi rodzi konsekwencje - tu ASO nie ma nic do powiedzenia musi rodzić koszty inaczej straci autoryzację, urodzone koszty przekładają się na ceny. I kolejna sprawa tak jak @Dark1969 pisze już może nie całkiem za sprawą producenta auta - szklanne ściany, wysoki połysk, biuro i obsługa klienta - to też koszty które przekładają się na cenę w ASO. Zaraz padnie pytanie czemu nie robię pompy czy rozrządu w ASO - uprzedzę odpowiedzią: po prostu mnie nie stać, robię tak jak @Dark1969 pisze u pana akurat nie Henia tylko Tadzia który nie ma szklanych ścian i sekretarek a kawę robi mi w mikro klitce przy warsztacie - tyle że ów pan Tadzio ma łeb na karku i doświadczenie a mikro klitce na półce z nieheblowanej deski ma również serwisówki czy inna dokumentację do których zagląda jak często producent zaleca wymiane pompy i czy razem z rozrządem, nie musi też stosować pompy w pudełeczku z logo producenta auta może zastosować inną o której wie że jest ok. - to właśnie pozwala mu to moim zdaniem wykonywać usługi nie gorzej niż w ASO ale w dużo niższych cenach. (12-09-2014 00:00)smok_wawelski napisał(a): Mnie najbardziej interesował ten przepis.(11-09-2014 19:33)wesol napisał(a): ....... Pamietaj ze teraz( od chyba 2 czy 3 lat) moze zwykly warsztat robic przeglady itp a ty jako wlasciciel nie stracisz gwarnacji na auto. Wszedl taki przepis. .To chyba dość istotne i chyba wielu by to interesowało, przepraszam może to temat nie na ten wątek ale ze wzgl. na istotę sprawy proszę odpowiedz jeśli możesz. Nikt przecież nie lubi bulić w aso przepis może się przydać wielu ludziom. |
|||
16-09-2014, 18:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2014 20:52 przez smok_wawelski.)
Post: #3
|
|||
|
|||
ASO i małe warsztaty - kto może wykonywać naprawy gwarancyjne i czemu tak drogo [split] Pompa wody czy wymieniać przy wy
Teraz z innej beczki, czy pan Tadzio daje ci fakturę paragon??? Od którego/ej powinien odprowadzić podatek vat itd...
Dalej jak wygląda gwarancja na jego usługę/części?? Z własnego doświadczenia powiem wam jak to działa u tgzw henia. Kupujesz u niego np tarcze i zaczynają bić po 100km więc reklamujemy. Ale do kogo?? Do pana henia a pan henio mówi muszę wysałać do producenta i czekamy na ekspertyzę. W 99% producent nie uznaje reklamacji albo będzie się długo migał. A nasz henio nie spodziewam się aby miał drugi komplet i pożyczy nam na okres ekspertyzy. |
|||
16-09-2014, 20:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2014 20:53 przez smok_wawelski.)
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Pompa wody czy wymieniać przy wymianie rozrządu ?
Uważam że rachunek i podatki to sprawa wyłącznie Pana Tadzia i Urzędu Skarbowego właściwie powinienem ją pominąć bo nie gadamy o przekrętach skarbowych ale że rozmawiamy też o kosztach ASO i małych warsztatów - więc odpowiadam TAK
A propos - Vat to nie tak całkiem mały warsztat musi płacić Cytat:art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11.03.2004 (Dz.U. Nr 54, poz. 535 tekst ujedn.) Pytanie 2-gie czy daje gwarancję na części i usługi - odpowiem TAK Na pośrednie pytanie jak to jest załatwiana gwarancja u Pana Tadzia też odpowiem. Jeśli chodzi o reklamację części i kasę za nie i ew. "wypożyczanie" reklamacje ewidentne załatwia natychmiast Pan Tadzio w tel. uzgodnieniu z dostawcą, jak spierniczy z własnej winy wykłada własną kasę reklamacje kontrowersyjne lub bardziej skomplikowane załatwiane są poprzez porozumienie Pana Tadzia, dostawcy i klienta - uzgodnienia są spisywane, część jest wymieniana, dostawca przywozi nową rozliczenie kasy - po odp. producenta - % odrzuceń reklamacji przez producenta nie przekracza 20-30%, kto buforuje kasę czy Pan Tadzi czy sklep - nie wnikam ich sprawa grunt że od razu nie płaci klient, owszem przy odrzuceniu reklamacji z winy niewłaściwej eksploatacji musi zapłacić klient ale to naprawdę rzadki przypadek. Jeśli chodzi o robociznę - część jest wymieniana bezpłatnie od razu na nową po uznaniu reklamacji przez Pana Tadzia lub uzgodnieniu odesłania do producenta Jak jest u tzw. Henia - nie wiem - na moje szczęście od blisko 20 lat mam Pana Tadzia A propos - Pan Tadzio odmawia napraw gwarancyjnych dla samochodów na gwarancji, nie będąc ASO twierdzi nie ma prawa wykonywać takich napraw bez utraty gwarancji producenta samochodu. @wesol ponawiam więc prośbę o przytoczenie przepisu - może podgonię Tadziowi klientów w ramach wdzięczności za wieloletnią wspaniałą współpracę @fredric - sorry oddzielam od "pompowego wątku" - do niego to już total OT Pozwoliłem sobie też pozostawić wątek w technicznym bo i sprawa raczej o technikę zahacza, Moto News też nie byłby właściwy a nie ma działu takiego ogólno moto, kol. admini i mod - jeśli uznacie że bardziej do jest działu Off Topic to proszę przenieście |
|||
18-09-2014, 11:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2014 11:45 przez daneczek76.)
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: ASO i małe warsztaty - kto może wykonywać naprawy gwarancyjne i czemu tak drogo
Sam przynajmniej znam dwa warszaty które są ubezpieczone i nie ma problemu z wyegzekwowaniem swoich praw w związku z wadliwą naprawą czy jeśli coś się stanie z autem w trakcie przebywania w warsztacie.
Wszystko zależy od uczciwości i rzetelności właściciela. Druga sprawa ostatni obyłem świadkiem naprawy passata v6 gdzie po naprawie części w silniku uszkodziła sie nowa po 10tyś. Właściciel zrobił protokół z oględzin wysłał część wadliwą w raz protokołem do dystrybutora i zostały pokryte koszty naprawy i części. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
fabryczny lakier może się łuszczyć ? | grażyny | 20 | 9,328 |
11-12-2019 16:43 Ostatni post: skimir |
|
Poradnik naprawy windy koła zapasowego pilnie potrzebny. | raventes | 2 | 5,386 |
13-05-2013 22:01 Ostatni post: raventes |