Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wałek rozrządu
#11
(11-05-2014, 08:21)jacekdz napisał(a): wałek i popychacze udało mi się załatwić w oryginale w bardzo dobrym stanie za bardzo dobrą cenę ale śruby wałka to ich cena w salonie mnie zabiła 200 zł za komplet. Zamienników nikt chyba nie robi bo przekopałem cały internet i nie widzę żadnych ofert. Porażka 10 śrub 200 zł brrrrrr. Jak macie namiary na takie śruby to proszę bardzo o info

Silnik poskładany wszystko ładnie pięknie cyka z tym że troszeczkę stracił na mocy. Opóźnienie zapłonu zbytnio nie pomogło. Ale jest dobrze. Może jak będzie mi się chciał to w przyszłości probie logi

Odpowiedz




#12
diesle nie maja zaplonu ustawianego. W PD jest kąt synchronizacji czyli ma byc ustawiony w odpowiednim punkcje by pracowal poprawnie. Czy pompki w gniazdach byly ustawine poprawnie i tak samo luz na na pompkach tak jak zaworowy by ustawiony poprawnie. Tu sie traci wlasnie konie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#13
(16-05-2014, 18:27)wesol napisał(a): diesle nie maja zaplonu ustawianego. W PD jest kąt synchronizacji czyli ma byc ustawiony w odpowiednim punkcje by pracowal poprawnie. Czy pompki w gniazdach byly ustawine poprawnie i tak samo luz na na pompkach tak jak zaworowy by ustawiony poprawnie. Tu sie traci wlasnie konie.

Przepraszam mój błąd kolega który robił remont mojego silnika faktycznie nie ustawiał zapłonu tylko zmienieniał kąt synchronizacji. Początkowo ustawił na zero ale potem ustawił na minus.
Zastanawia mnie czy kupiłem odpowiedni wałek rozrządu. Może on jest nie odpowiedni i to spowodowało lekki spadek mocy.
Odpowiedz
#14
jak nie odpowiedni?? nie od 1.9 tdi?? Generalnie jesli byl to walek do PD to chyba te same byly w asz, ajm, auy i wielu innych. Mozliwe ze te nowsze silniki z serii bxx moga miec inne walki ale nie sadze by te co maja pompowtryski o tym samym typie( niezaleznie od oznaczenia koncowego np BA, AL, AK czy inne). Pomijam oczewsicie te walki z 2.0 tdi 16V itp.

Pytalem czy zostalu ustawione jak trzeba bo tolerancja przekrecenia pompki w gniezdzie głowicy jest ponizej jednego milimetra. Tak samo jak luz na dzwigience duszacej na pompke tez jest bardzo precyzyjna. Jesli tu ktos dal ciała to moze byc wlasnie porblem. Bez przyrządów ustawianie tego to partyzantka.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#15
Wydaje mi się że kolega który od 14 lat pracując w fabryce silników VW potrafił osadzić mi te pompowtryskiwacze w gniazdach w odpowiedni sposób. Sam byłem przy tym i widziałem że robił to ze starannością. Co prawda nie było łatwo żeby weszły w swoje miejsca. Dziwiłem się że używa przy tym aż tak dużo siły pomagając sobie gumowym młoteczkiem. No i z dokręcaniem myślę że też nie dał ciała bo przecież pracując na linii produkcyjnej silników z koncernu VW przez kilka tyle lat pewnie się na tym zna. Co prawda tych silników już teraz nie ma w produkcji ale pewnych rzeczy się nie zapomina i mam nadzieje że tak jest w jego przypadku.
Jedna rzecz mnie zastanawia a mianowicie po ściągnięciu głowicy razem z turbo położyliśmy ją na plastikowej pokrywce od dużego pojemnika. Tak zastawiliśmy na noc i po powrocie okazało się że głowica lekko się osunęła wyniku czego lekko zakrzywił się ten króciec który wychodzi od gruszki turbo. Patrzyliśmy po złożeniu jak się zachowuje sztanga i śmigą dobrze. Może gdzieś na gruszce pojawiła się nieszczelność. Może tu tkwi problem.
Odpowiedz
#16
No to jak to składał to czy miał taka dużą suwmiarke oraz do dźwigienki przełożył przy kręcenia wałkiem czujnik zegarowy?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#17
No nie. No to mnie teraz zmartwiłeś.
A powiedz mi czy vagiem idzie sprawdzić czy są one dobrze zainstalowane.
Ewentualnie jak możesz to podpowiedz mi które bloki logować żeby coś zobaczyć na temat spadku mocy. Kiedyś robiłem logowanie ale już nie pamiętam
Odpowiedz
#18
Dużą szansa że pokaże coś. Loguj wg porady 03 08 11
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#19
A czy takie logowanie po remoncie głowic jest zdrowe dla silnika. Może trochę odczekać niech to się trochę poukłada i podociera.
Odpowiedz
#20
nowe auto z salonu tez docierac bedziesz rok albo dwa?? Po co komu auto ktorym nie mozna jezdzić. To nei stary maluch czy poldek by go docierac. Zreszta co w glowicy mozesz docierac?? Nie wiesz co sie dociera w silniku. Poza tym nie każe ci nikt jechac tak pół Polski tylko wykonac test pare kilometrów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  wałek rozrządu Alhambra 1.9 tdi domel_pl 1 400 24-08-2023, 19:14
Ostatni post: wesol
  Zerwane 19 zębów na pasku rozrządu w Sharanie auy Tomekkcase 8 2,807 29-09-2020, 00:05
Ostatni post: Tomekkcase
  Zerwany/uszkodzony pasek rozrządu Klaudek 36 14,066 22-04-2018, 22:11
Ostatni post: tolus24
  Brak mocy po wymianie rozrządu alilee 50 39,029 21-10-2017, 11:06
Ostatni post: mamwi
  Ford Galaxy MK 1 FL 1.9 TDI AUY nie chce odpalić po wymiarnie rozrządu tomaszeks_88 74 40,991 03-11-2016, 18:02
Ostatni post: tomaszeks_88
  Kąt synchronizacji wałka rozrządu PD - ustawienia. ULTRA 9 13,132 31-01-2016, 00:34
Ostatni post: wesol
  BRT - Wymiana rozrządu 2.0 TDI jakie blokady. fotofloresy 3 5,465 17-03-2015, 00:03
Ostatni post: fotofloresy
  napinacz paska rozrzadu andrzej_7777 5 4,348 17-11-2014, 00:05
Ostatni post: dmusek
  1.9 TDI AUY Wymiana wałka rozrządu ? piotto0 27 29,826 10-02-2014, 18:28
Ostatni post: wesol
  ustawienia rozrządu i świece żarowe rumcyk27 3 3,050 13-04-2013, 13:08
Ostatni post: rumcyk27

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości