Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
V6 szum poniżej 2k obr/min
|
07-05-2014, 10:06
Post: #1
|
|||
|
|||
V6 szum poniżej 2k obr/min
Witam
Kolejne pytanie z cyklu "co w trawie piszczy" podyktowane moją wrażliwością na różne pasożytnicze odgłosy. Pacjent, jak zwykle V6 AYL. Nie wiem czy zwróciłem na to dopiero teraz uwagę czy wcześniej tego nie było... Podczas dodawania gazu w okolicach 1500 obr/min pojawia się taki dodatkowy szum. Odgłos jest mocniejszy jeśli jadę i silnik jest obciążony (szczególnie słychać to na 1 i 2 biegu). Gdy obroty dochodzą pod 2000 obr/min szum gwałtownie znika jakby czymś wyłączył. Sprawdzałem na postoju, przegazówki w okolicach 1000 - 2000 obr/min i wydaje mi się, że dochodzi gdzieś z okolic tyłu silnika (patrząc poprawnie, nie sugerować się położeniem pod maską :-)) Nie jest to coś co każdy usłyszy bez zwrócenia uwagi. Gdy przyspieszam wolniej lub silnik pracuje na luzie jest praktycznie niezauważalny. Coś się kończy? |
|||
Reklama
|
|||
|
08-05-2014, 01:18
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: V6 szum poniżej 2k obr/min
Witam
zależy jakiego rodzaju jest to szum ? łańcucha rozrządu ? pompa powietrza wtórnego ? Pompka elektryczna wspomagająca obiegu wody ? ewentualnie wyrabiające się plastiki klapy w kolektorze ssącym lub inne problemy których może być wiele - ewentualnie nagraj filmik na Y.T to ułatwi identyfikacje tego problemu Pozdrawiam . |
|||
08-05-2014, 07:04
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: V6 szum poniżej 2k obr/min
Z tych rzeczy to może łańcuch rozrządu lub te klapy w kolektorze...
Pompa SAI i obiegu wody to wiem jak pracują więc by mnie w błąd nie wprowadziły. Najdziwniejsze jest to, że szum pojawia się stopniowo powyżej 1400 obr/min a tak w okolicach 1800 obr/min (czasem trochę więcej, trochę mniej) znika nagle, jakby coś się wyłączyło. Postaram się nagrać ale dopiero po wekendzie. |
|||
08-05-2014, 12:54
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: V6 szum poniżej 2k obr/min
Jeśli ten szum pochodzi z łańcucha rozrządu to odpal auto - nie dodając gazu odkręć korek wlewu oleju - będziesz lepiej słyszał prace łańcuchów tak pracuje mój sharik https://www.youtube.com/watch?v=00IQWS2KeSM
Pozdrawiam ... |
|||
08-05-2014, 14:44
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: V6 szum poniżej 2k obr/min
Przez wlew oleju słuchałem - nie wydaje mi się aby było wyraźniej słychać, choć szmer dochodzi właśnie gdzieś z tamtej okolicy.
Zestaw rozrządu wymieniałem na jesieni 2013r. przejechane jakieś 6tys km. Wcześniej łańcuch chrobotał i było inaczej. Zastanawiałem się nad nastawnikami wałków rozrządu. W pozostałym zakresie silnik chodzi bardzo ładnie. |
|||
09-05-2014, 02:16
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: V6 szum poniżej 2k obr/min
Nastawienie wałków można łatwo sprawdzić VAG-iem na kanałach 208,209,210,211 i tu znajdziesz opisy co i jak
http://www.cfiamerica.com/24V.html Pozdrawiam .. |
|||
11-05-2014, 16:24
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: V6 szum poniżej 2k obr/min
Nastawy wałków na 208 i 209 w normie.
|
|||
13-05-2014, 02:27
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: V6 szum poniżej 2k obr/min
warto też sprawdzić grupe 210 i 211
208 , 209 to sprawdzenie położenia wałków względem wału 210 , 211 przestawienie wałków niektóre programy podają lub malują wykresy jaka powinna być wartość a jaka jest , sprawdza się na rozgrzanym i odpalonym silniku wchodząc na odpowiednią grupę trzymając pedał hamulca oraz naciskamy pedał przyspieszenia na maxa , sam sterownik zwiększa powoli obroty do około 2300rpm przy tym ładnie widać jak pracują wałki / rozrząd .. Pozdrawiam |
|||
13-05-2014, 17:49
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: V6 szum poniżej 2k obr/min
OK
Na kanałach 208 i 209 nastawy w normie na 208 -7 na 209 -4. Natomiast nie wiem co ma być na 210 i 211 - w tych opisach co zapodałeś nie znalazłem informacji. Możesz coś więcej w tym temacie? |
|||
13-05-2014, 21:05
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2014 21:09 przez sp6qkx.)
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: V6 szum poniżej 2k obr/min
-7 i -4 na przejechane 6 tys to sporo i myślę że coś jest nie tak , -8 to granica po której zapala się żółta kontrolka silnika .
Od wymiany rozrządu przejechałem ponad 40 tys km i mam parametry na 208 ( wałek ssący ) i 209 ( wałek wydechowy ) które oscylują koło zera . Grupa 210 ( ssący ) i 211 ( wydechowy ) to przestawienie zmiennych wałków . Czy podczas wymiany rozrządu została dobrze sprawdzona pompa oleju ? zazwyczaj to od niej zaczynają się problemy a dokładniej od regulatora ciśnienia - zbyt wysokie ciśnienie wyciąga nadmiernie łańcuchy . Stosuje olej z tak zwanej górnej półki bo rozrząd to akurat bolączka silników z rodziny VR6 o czym też pisze w tym artykule do którego podaje link . http://www.a3quattro.de/pdf/Bericht_VR6_...neVers.pdf http://www.a3quattro.de/pdf/ Pozdrawiam |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Załączenie klimy poniżej +5 stopni C -Czy ktoś już probował ominąć to | sharanwawa | 12 | 3,369 |
11-02-2017 13:07 Ostatni post: markiz323 |