Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Hamulec Ręczny
|
24-04-2014, 10:28
Post: #11
|
|||
|
|||
RE: Hamulec Ręczny
(24-04-2014 09:38)carsontaxi napisał(a): u mnie napewno nie cofa sie sie ta wajcha na zacisku , bo ostatnio musialem sie klasc pod auto i odbijac hamulec recznie mlotkiem a linka jest luznaNo to masz usterkę. Jak juz bedziesz robił te zaciski na tych gumkach to postaraj sie to zrobic to dobrze bo lubi sie sprawa powtórzyć jak jak bedzie zrobione byle jak!! |
|||
Reklama
|
|||
|
24-04-2014, 13:06
Post: #12
|
|||
|
|||
RE: Hamulec Ręczny
(24-04-2014 09:38)carsontaxi napisał(a): u mnie napewno nie cofa sie sie ta wajcha na zacisku , bo ostatnio musialem sie klasc pod auto i odbijac hamulec recznie mlotkiem a linka jest luzna Miałem tak u siebie, raz na lewym kole, raz na prawym. Rozruszanie, nasmarowanie i lata jak trzeba już parę lat. |
|||
|
24-04-2014, 14:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2014 14:14 przez Uciek.)
Post: #13
|
|||
|
|||
RE: Hamulec Ręczny
(24-04-2014 09:38)carsontaxi napisał(a): u mnie napewno nie cofa sie sie ta wajcha na zacisku , bo ostatnio musialem sie klasc pod auto i odbijac hamulec recznie mlotkiem a linka jest luznaZałożę się że masz sorodowaną ośkę, i to jest przyczyna nie odbijającego ręcznego. Częsta przypadłość Volkswagenów, szczególnie z lat 90-tych. Co w takiej sytuacji należy zrobić, otóż następujące rzeczy: 1-poluzować odpowietrznik oraz przewód gumowy od zacisku, poluzować po to aby mieć pewność że da się odkręcić. 2-zdjąć klocki, postawić miskę i przepompować hamulec dotąd aż wysunie się tłoczek 3-wcisnąć pedał hamulca do podłogi i zablokować go np. kijem o fotel po to aby płyn po zdjęciu zacisku nie leciał 4-rozebrać zacisk na części pierwsze, powymieniać wszystkie gumki i uszczelki 5-po wyjęciu ośki należy ją przeszliwować papierem ściernym tam gdzie jest skorodowana. Nowe ośki są także dostępne w Intercarsie, ale tylko dla warsztatów. Dla osób prywatnych nie do zdobycia. 6- wyjąć prowadnice z jarzma, oczyścić, nasmarować i wymienić gumki 7-założyć wszystko od nowa i odpowietrzyć układ Prowadnice nasmarować smarem, może być miedziany pod słony kurzowe przy tłoczku należy wcisnąć tylko i wyłącznie smar do tłoczków. Po takim zabiegu masz pewność prawidłowego działania hamulców przez wiele lat. Zestaw naprawczy Autofren w Intercarsie około 30zł na stronę. Smar do tłoczków w małych tubkach, kilka złotych. Przy okazji zdemontowania zacisku, można go pomalować. |
|||
|
24-04-2014, 17:27
Post: #14
|
|||
|
|||
RE: Hamulec Ręczny
A gdzie jest ta sprężynka?
|
|||
25-04-2014, 12:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2014 12:31 przez Uciek.)
Post: #15
|
|||
|
|||
RE: Hamulec Ręczny
Sprężynka jest od strony podwozia, mniej więcej na wysokości belki. Ale ona nie jest przyczyną nie odbijającego recznego. Ja tej sprężynki nie mam bo skorodowała i połamała się w kawałki, a ręczny działa jak ta lala.
|
|||
29-04-2014, 12:04
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2014 18:26 przez moherydz.)
Post: #16
|
|||
|
|||
RE: Hamulec Ręczny
(24-04-2014 09:38)carsontaxi napisał(a): u mnie napewno nie cofa sie sie ta wajcha na zacisku , bo ostatnio musialem sie klasc pod auto i odbijac hamulec recznie mlotkiem a linka jest luzna Tydzień temu naprawiałem u siebie zaciski, właśnie dlatego że ręczny nie odbijał. Na początek wymieniłem linki bo myślałem że to one są winne ale niestety się myliłem. Winny był zapieczony trzpień na którym siedzi oring(w drugim zacisku wyglądał o wiele gorzej ale nie trzasnąłem fotki) : który porusza się w tej tulejce: A ta zużyta uszczelka do tego doprowadziła: Niestety nigdzie nie mogłem dostać zestawu Boscha nr. 1 987 470 040: więc kupiłem Autofren i okazało się że w tym zestawie oring z pierwszej fotki jest cieńszy od oryginału: i po zmianie na nowy z zacisku wyciekał płyn. Musiałem rozmontować ponownie i założyć stary oring. Co prawda koleś powiedział mi że są dwa rodzaje zestawów, i wziąłem ten który miał więcej elementów D4083 i to chyba był błąd. Być może zestaw D4458 ma prawidłowy oring? |
|||
|
29-04-2014, 18:20
Post: #17
|
|||
|
|||
RE: Hamulec Ręczny
Dzięki za fotki. W moim jest ten sam problem. Jak znajdę chwilę czasu to zabiorę się za swoje zaciski.
|
|||
04-05-2014, 17:08
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2014 16:06 przez moherydz.)
Post: #18
|
|||
|
|||
RE: Hamulec Ręczny
W środę przed wyjazdem do Węgier ,Szaruś poszedł do kolegi mechanika.. Nowa linka hamulcowa.
Nowe tarcze. Nowe zaciski Nowe Klocki Nowy płyn hamulcowy.. Okazało się ,że tarcze były starte do końca.. jeździłem tak jakby na zaciągniętym ręcznym.. i po wymianie 7osób i w trasę. <wiemmądże> Trochę hajsu poszło. Mogę fotki dać jak ktoś chce. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Twardy hamulec i muli po zmianie biegów. | go2-jacek | 2 | 1,196 |
08-04-2020 17:44 Ostatni post: wesz82 |
|
Jak pracuje u Was ręczny? | raventes | 29 | 14,957 |
14-12-2013 20:52 Ostatni post: marcyb3 |