Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problem auy dziwny dzwięk z podszybia
#11
jak ostatnio wyjmowałem licznik to za nim nic nie stwierdziłem u siebie
Odpowiedz




#12
Na początek sprawdziłbym i tak pompkę na podszybiu. Może już Ci się szczotki w niej kończą. Zresztą jak ją znajdziesz i weźmiesz w dłoń to po wibracji będziesz wiedział czy to ona hałasuje czy nie. A pompki szukaj nad akumulatorem obok zbiornika wyrównującego układu chłodzenia i zbiorniczka płynu hamulcowego.
Przynajmniej to będziesz miał wyeliminowane.

ECU w poliftach nie jest za licznikiem. To ta metalowa konserwa z mnóstwem kabelków za akumulatorem. Big Grin
Odpowiedz
#13
W glebi z prawej strony, moze byc schowany za wiazkami przewodow. Sprawdz, wyjecie licznika to chwila.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#14
pompka od dogrzewacza po wyłączeniu działa jeszcze kilka minut i dźwięk z niej dochodzący jest normalny. Zastanawiam się czy to nie jakieś podciśnienie, ale czy jakieś wchodzi do kabiny ???
Odpowiedz
#15
No właśnie. Do kabiny wchodzi wężyk do pomiaru ciśnienia doładowania. Możesz też go wymienić profilaktycznie. Jak jest stary to mógł się przetrzeć na otworze w ścianie grodziowej. Ale wtedy słyszałbyś dźwięk spod nóg, tak jak w przypadku przepuszczającego serwa.
Chodzi o to, że jest to bezpośredni sygnał do ECU o ciśnieniu doładowania. Jak wężyk pękł, to odczytane ciśnienie jest zaniżone i wtedy podkręca turbo, ale jednocześnie z innego czujnika dostaje sygnał, że turbo przeładowuje silnik i ECU głupieje. Wtedy tnie turbinę i masz muła, który jedzie 70 km/h i pali 100/100. tak było u mnie, tylko nie od razu, ale po jakimś pół roku pykania. Wężyk rozlazł się całkowicie.
No i jeszcze czy stara buda, czy po lifcie, jak pisze dmusek. Ja mam starego.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#16
Pomka swiruje jak sie w niej szczotki koncza.
Odpowiedz




#17
Zgadza się, ale padający silnik od pompki będzie zgrzytał, piszczał, trzeszczał itp. Ale na pewno nie będzie syczał i dźwięk nie będzie zależny od operowania pedałem przyspieszenia
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz
#18
juz chyba znalazłem winowajcę, zaworek od EGR jest poluzowany na śrubach. jak go ręka poprawiłem, na jakiś czas ustało a teraz pojawiło się to zjawisko ale znacznie rzadziej . dokręcę i dam znać czy pomogło
Odpowiedz
#19
Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć w jaki wężyk mam się zaopatrzyć, żeby od razu po rozkręceniu go wymienić?
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Odpowiedz
#20
Nie pamiętam dokładnie, ale ma średnicę wewnętrzną ma chyba ok. 2 mm, miękki, bez wzmocnienia oplotem. Ale dla bezpieczeństwa kup kilka kawałków o różnych średnicach, do 5 mm maksymalnie.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  problem z odpalaniem sarkrz 15 442 10-05-2024, 11:38
Ostatni post: Stefano
Exclamation Problem z Skrzynią Automatyczną Shazam 1 224 20-01-2024, 20:22
Ostatni post: Łukasz12502
  problem z pierwszym rozruchem bastti 5 950 06-06-2023, 09:46
Ostatni post: bastti
  sharan 1.9 ayu problem z biegami Piteros1 12 2,048 13-05-2023, 17:24
Ostatni post: buba
  Sharan 1.9 TDI 115KM - problem z redukcją Kokuselo 4 1,227 05-04-2022, 10:15
Ostatni post: Stefano
  Układ chłodzenia - problem Gawel9 6 5,575 16-05-2021, 00:46
Ostatni post: Piter1028
  Problem z mocą marcin_j23 7 2,183 16-08-2020, 13:43
Ostatni post: wesol
  Problem z odpaleniem silnika wladcaszerszeni 1 1,172 06-06-2020, 08:53
Ostatni post: wesol
  Problem z sharanem AFN motocykle_123 9 2,408 07-05-2020, 21:19
Ostatni post: wesz82
  Sharan 1.9 AUY 2002 problem ze skrzynią EHH samuraj489@gmail.com 12 5,126 30-12-2019, 11:39
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości