Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Szybkie pytania - Szybkie odpowiedzi
|
15-05-2016, 14:18,
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-05-2016, 14:28 przez tolus24.)
|
|||
|
|||
RE: Szybkie pytania - Szybkie odpowiedzi
Witam.
Jeden czujnik jest 3 pinowy, a drugi jest 4 pinowy jeśli masz klimę albo 2 pinowy jeśli nie masz klimy. Sprawdzasz działanie wentylatorów jak w każdym przypadku zastosowania "czujnika zwarciowego", czyli w przypadku 3 pinowego mostkujesz we wtyczce pin 2 z pinem 1 i masz pierwszy bieg wentylatora, potem mostkujesz pin 2 z pinem 3 i masz drugi bieg wentylatora - oba styki są NO czyli naturalnie otwarte. W przypadku 4 pinowego czujnika, 1 pin i 4 pin wyłączają kompresor klimy (jest to styk NC czyli naturalnie zamknięty) więc one Cię nie interesują, a pin 2 i pin 3 załączają 3 bieg wentylatora (jest to styk NO). W przypadku czujnika 2 pinowego wiadomo co zewrzeć, pin 1 i pin 2, on także załącza 3 bieg wentylatora (styk NO). Same czujniki jak chcesz to możesz zanurzyć w gotującej się wodzie i sprawdzić czy w przypadku styków NO zamkną się, a styku NC otworzy się. Wiadomo, że jeśli przy zwarciu styków we wtyczce wentylator rusza na danym biegu (bo w 1Z i AHU jest chyba jeden wentylator), a przy normalnym stanie nie załącza się dany bieg to czujnik uszkodzony i do wymiany. Jeśli mimo zwarcia wentylator nadal nie rusza no to trzeba kopać w instalacji/bezpiecznikach/przekaźnikach. Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem bo w mkI jest tyle różnych wariantów, że po prostu się gubię czasami. Pozdrawiam |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Alhambra 07 1.9TDI-Stuki w zawieszeniu. Pytania | Dawidos01111 | 24 | 9,465 |
17-12-2016, 07:56 Ostatni post: tdgums |
|
Nowy samochód, nowe pytania | skimir | 8 | 4,898 |
17-09-2016, 23:00 Ostatni post: wesol |
|
Uszczelka pod głowicą - inne niż SGA - pytania | marecki_name | 22 | 13,964 |
22-03-2014, 14:28 Ostatni post: kaskader |