09-02-2014, 09:58
Koło wymienia się tylko gdy jest ścięty na nim klin (co nie zawsze oznacza, że jest do robienia czop na wale...). Klin ścina się w dwóch sytuacjach:
1. Gdy ktoś s........ł i nie dokręcił koła lub włożył koło uszkodzone mechanicznie (również mógł ktoś uderzyć w wał czymś i uszkodzić wpust).
2. Doszło do zblokowania górnej części rozrządu (np zatarte wałki) i wtedy zrywa klin. Ale to jest rzadki przypadek bo z reguły najpierw poddaje się kółko na wałku rozrządu (np VW 1.4 16V 75KM-bardzo często), lub pęka sam wałek. Osobiście widziałem jeden przypadek gdzie przy zatartej górze obrócił się dół.
1. Gdy ktoś s........ł i nie dokręcił koła lub włożył koło uszkodzone mechanicznie (również mógł ktoś uderzyć w wał czymś i uszkodzić wpust).
2. Doszło do zblokowania górnej części rozrządu (np zatarte wałki) i wtedy zrywa klin. Ale to jest rzadki przypadek bo z reguły najpierw poddaje się kółko na wałku rozrządu (np VW 1.4 16V 75KM-bardzo często), lub pęka sam wałek. Osobiście widziałem jeden przypadek gdzie przy zatartej górze obrócił się dół.