Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
600Nm i niedaje rady? To nie mozliwe. Ja swoim tylkoze dwa razy sruby centralnej piasty nie odkrecilem. Na gieldzie odtatnio widzialem dwa takie klucze boscha ale na kwadrat calowy. Dlugie na chyba 80cm albo i nawet metr. 350 zl chcieli ale po co mi to. Takim odkrecalem kiedys kola w tirach jak robilem jako gumiarz gdy sie zepsul tzw pies na 3 fazy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 466
Liczba wątków: 12
Dołączył: May 2014
Reputacja:
2
Gwint lekko zardzewiały M22 o indeksie 8.8 potrzebuje około 600Nm. Na zwykła szpilkę wystarcza 150Nm. Jeśli komuś 600Nm nie wystarcza to powinien uważać bo do ukręcenia jej potrzeba już tylko odrobiny pecha.
BAN ZA NIEDOJRZAŁOŚĆ ADMINISTRATORA
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Bona alumy to wiadoma sprawa jest ze snuedzieje i sruby trzymaja mocno. Druga sprawa jest to ze stozki sie smaruje smarem jak i rowniez gwinty.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 466
Liczba wątków: 12
Dołączył: May 2014
Reputacja:
2
Z dala z wszelkiego rodzaju smarami czy olejami od tych śrub! To znacznie zmniejsza siłę potrzebną do samoistnego luzowania się nakrętek! Szczotką wyczyścić i koniec.
Filmik na którym pokazane jest jak pięknie luzują się m.in. nasmarowane nakrętki poddane wibracjom.
BAN ZA NIEDOJRZAŁOŚĆ ADMINISTRATORA
Liczba postów: 316
Liczba wątków: 12
Dołączył: Oct 2016
Reputacja:
0
Również pierwsze słyszę, żeby śruby smarować czym innym niż w pewnych przypadkach klejem do śrub.
Mają być czyste, jak rdza złapie - wymiana.
150KM -> 150kW
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
odkad istieje serwis Kozlowskiego tak tam smarowane sa wszelkie polaczenia gwintowe. Nawet Placzenia przewodow hamilcowych sa smatowane w podowoziu. Wszelkie gwinty na koncowkach drazkow,sworznie itp. Stozek w feldze i piasta na ktora sie naklada felge ma byc posmarowana smarem. Jesli tego nei rozisz to nie pracujesz w ASO w Szczecienie u kozla czy to w mazdzie czy w oplu chewrolecie toyota lexie saabie itd. Jakos serwis ten nie uchodzi za dupny a jest to aso drugie w Polsce jesli chodiz o czas powstania w naszym kraju. Taki tam prykaz jest Janka Kozłowskiego. a i co dziwne np w fordzie chlopaki mieli spraye do psikania na sruby do kol. Ja jakos jezdze tyle lat i umnie te sruby pieknie chodza, nigdy sie nie odkrecily a nie mam nigdy problemow z kolami.
Jeszcze kolego z ktorym pracowalem w zakladzie gumiarskim tez zawsze czyms tam smarowal sruby w naczepach i tirach jak wymienialismy ogumienie. Pytam go co to za specyfik w puszce to mi powiedzial ze nie ma nic lepszego jak plyn hamulcowy z odrobina oliwy lub smaru. Tylko nieduzo tego smaru/oleju. Ten kto robil w kolach od tirow to wie ze kieorwcy dosc czesto maja takie przypadki ze im sie odkrecaja nakretki itp Natomiast bywa tez tak ze tym psem na kolkach nie idzie odkrecic nakretek w naczepie. Wez odkrec kolo w lato w naczepie nawet jak masz klucz i rure 2 metry.
Ja wam mowie to w czym robilem jakis czas nie ze cos tam slyszalem czy ktos mi cos mowil.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.