Witam.
Co to za dźwięk, pisk, brzęczenie, huczenie? Ja miałem kilka przypadków huczenia i wszystkie były spowodowane złym ustawieniem rolki napinającej względem hydraulicznego tłumika drgań, zamiast "wzorcowych" 4mm było niewiele ponad 1-1,5mm, czyli praktycznie całkowicie wciśnięty trzpień, z reguły pomagało poprawne ustawienie, w nielicznych przypadkach nowa rolka + tłumik i ponowne ustawienie. Jeden przypadek z piszczeniem miałem, jak pompa wody dostała luzu osiowego wzdłużnego na wirniku i koło zębate od niej obcierało o obudowę pompy. Przyczyn może być jeszcze kilka, czasami najszybciej jest jeszcze raz wszystko rozebrać, sprawdzić, złożyć na nowo, niż co chwilę zaglądać "wyrywkowo". Niestety wielu podchodzi do tego rozrządu zbyt rutynowo, nie wspominając, że prawie nikt nie sprawdza stanu/zużycia kół zębatych. Najpierw się upewnij, że to z rozrządu, a nie z osprzętu napędzanego paskiem wielorowkowym, czy nieszczelności na rurze intercoolera bądź jego samego.
Pozdrawiam
Co to za dźwięk, pisk, brzęczenie, huczenie? Ja miałem kilka przypadków huczenia i wszystkie były spowodowane złym ustawieniem rolki napinającej względem hydraulicznego tłumika drgań, zamiast "wzorcowych" 4mm było niewiele ponad 1-1,5mm, czyli praktycznie całkowicie wciśnięty trzpień, z reguły pomagało poprawne ustawienie, w nielicznych przypadkach nowa rolka + tłumik i ponowne ustawienie. Jeden przypadek z piszczeniem miałem, jak pompa wody dostała luzu osiowego wzdłużnego na wirniku i koło zębate od niej obcierało o obudowę pompy. Przyczyn może być jeszcze kilka, czasami najszybciej jest jeszcze raz wszystko rozebrać, sprawdzić, złożyć na nowo, niż co chwilę zaglądać "wyrywkowo". Niestety wielu podchodzi do tego rozrządu zbyt rutynowo, nie wspominając, że prawie nikt nie sprawdza stanu/zużycia kół zębatych. Najpierw się upewnij, że to z rozrządu, a nie z osprzętu napędzanego paskiem wielorowkowym, czy nieszczelności na rurze intercoolera bądź jego samego.
Pozdrawiam