Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Stuknięcie przy hamowaniu - Sharan 2,0 D 2012
|
22-12-2013, 13:05
Post: #1
|
|||
|
|||
Stuknięcie przy hamowaniu - Sharan 2,0 D 2012
Witam,
Mam prośbę - pytanie do użytkowników nowych Sharanów od roku 2010 (a może problem dotyczy też starszych i nie tylko Sharanów ?): Czy u Was też występuje stuknięcie z przodu, prawdopodobnie przy tarczy hamulcowej, przy samym początku hamowania po uprzednim ruszeniu na biegu wstecznym z postoju ??? U mnie wygląda to tak: wyjeżdżam na wstecznym skręcając (z garażu lub parkingu), hamuję bieg wstecz, ruszam do przodu, rozpędzam auto, dojeżdżam do pierwszego skrzyżowania, zaczynam naciskać pedał hamulca i PUK ! Czasem, jak to pierwsze hamowanie jest połączone ze skręcaniem, puknięcie bywa podwójne. Problem nie występuje gdy ruszam z postoju od razu do przodu, chyba że wcześniej parkowałem tyłem. Wygląda, że jakiś element hamulca jest luźny i zmienia położenie podczas cofania (ze skręcaniem), a później wraca ze stukiem na swoje miejsce podczas pierwszego hamowania podczas jazdy do przodu. Samochód jest wciąż na gwarancji i z problemem byłem w serwisie już kilka razy. Dwukrotnie demonstrowałem im nawet to stuknięcie. Niestety, serwis z początku nic nie mógł znaleźć (bo mądre programy komputerowe niczego złego nie wykrywały), a ostatnio "na 99 procent" wykrył luz korpusu zacisku hamulca. No i wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że komentarz serwisantów był mniej-więcej taki: "Ten typ tak ma. Możemy wymienić korpus, chociaż go teraz nie mamy [autoryzowany serwis VW !], ale po wymianie będzie to samo" [!!!] Nie mam w pobliżu innego Sharana 2010 do porównania, więc proszę o opinie szanownych kolegów-użytkowników tego modelu. A może ktoś z kolegów-mechaników rozpoznał z mojego opisu inną przyczynę puknięcia ? Bardzo dziękuję za pomoc, Pozdrawiam, RSW |
|||
Reklama
|
|||
|
22-12-2013, 13:20
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Stuknięcie przy hamowaniu - Sharan 2,0 D 2012
Mialem juz rozne przypadki w historii od luznych śrub od kół po luz na klockach hamulcowych. Ale generalnie sprawdzil bym wszystko w ukladzie napedowym, wahacze itd.
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|