Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
drganie kierownicy przy hamowaniu i tarcie przy skręcaniu w prawo
|
05-08-2013, 12:51
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2013 12:52 przez mario77.)
Post: #1
|
|||
|
|||
drganie kierownicy przy hamowaniu i tarcie przy skręcaniu w prawo
Witam, jestem nowy na forum. Od jakiegos miesiaca jestem szczesliwym posiadaczem poliftowego Sharika z 2001r. 1,9 tdi AUY 116 kucy, przebieg 150 tys km - auto od kuzyna z niemiec ( I wlasciciel ). W Lutym w samochodzie na autostradzie zerwał sie pasek rozrządu. Auto stało pare miesiecy az je w koncu zwiozłem do kraju....
Silnik po naprawie super pracuje ale mam jeszcze jeden problem do usuniecia. Mianowicie podczas hamowania od predkości ok. 60km/h prawie do zatrzymania strasznie trzepie kierownicą. Przy przyspieszaniu albo przy normalnej jezdzie jest ok. Zdjąłem koła - klocki, tłoczki, tarcze ok. Wyczyscilem wszytko, przesmarowałem problem minimalnie ustapił ale nadal występuje. Dodatkowo przy skręcaniu w prawo np na skrzyzowaniu słuchać odgłosy tarcia, mielenia. Ciezko mi to opisac - generalnie mechanicznie coś jest tak, pracuje z oporem. Przy jezdzie na wprost nic sie nie dzieje. Myślicie ze to prawu przegub czy moze półośka na wykonczeniu? Jeszcze jedna sprawa czy ostatnie okna da sie ucghylać w czasie jazdy czy tylko na postoju. Bo coś mi szwankuje z ich uchylaniem , tzn raz działaja raz nie. Dzieki za pomoc. |
|||
Reklama
|
|||
|
05-08-2013, 14:39
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: drganie kierownicy przy hamowaniu i tarcie przy skręcaniu w prawo
Moze to być półoska lub przegub
|
|||
05-08-2013, 15:27
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: drganie kierownicy przy hamowaniu i tarcie przy skręcaniu w prawo
Wszystkie szyby sa elektryczne ale działają mi tylko na postoju, w czasie jazdy nie mogę ich otwierac. Pewnie coś z kablami, włącznikami albo sterownikiem. To jest pierdoła bardziej mnie interesuje to drganie kierownicy i ten odgłos przy skrecaniu w prawo.
|
|||
05-08-2013, 18:13
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: drganie kierownicy przy hamowaniu i tarcie przy skręcaniu w prawo
w AFN ma inne przeguby wątpie by one mialy luz. to sa przeguby na 6 kulek to jest duzo wytrzymalsz ejak w tych naszych poliftach. Jak przyhamowaniu ma te drgania to widac ze to zwiazane z ukladem hamulcowym. Albo nie oczyszcozne pod tarczami hamulcowymi na osadzeniu na piascie albo krzywe tarcze. Chyba ze masz duzy luz na piascie i lozysku.
|
|||
|
05-08-2013, 20:59
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2013 21:00 przez mario77.)
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: drganie kierownicy przy hamowaniu i tarcie przy skręcaniu w prawo
Dzisiaj szarik znowu mnie zaskoczył bo po uruchomieniu silnika właczyłem klimę i dałem max nawiew i po 5 sekundach zadymiło się spod wywiewu nóg pasażera. Smród jakby sie cos paliło w aucie. Wentylator juz nie kreci wiec albo bezpiecznik albo silnik wentylatora sie spalił. Jak to sprawdzić - gdzie szukac bezpiecznika. Powiem Wam ze miałem kiedys Passata z 1990r. miał 420 tys przejechane i nigdy zadnych problemów z tym autem nie miałem.... Ale to chyba kwestia faktu ze do 270tys byl serwisowany w ASO w Niemczech.
|
|||
05-08-2013, 21:56
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: drganie kierownicy przy hamowaniu i tarcie przy skręcaniu w prawo
NIE nie kolego starsza generacja to bylo mialem passata b4 tdi 94r. i jako 4wlasciciel po sprowadzeniu z austrii nic nie robilem autko mialo 530tys i tylko rdza byla najwiekszym problemem w naszych Sharanach tak juz jest te auta wyjatkowo potrzebuja pieszczot mechanikow i to czy w elektryce czy w mechanice pozdrawiam
|
|||
06-08-2013, 07:54
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: drganie kierownicy przy hamowaniu i tarcie przy skręcaniu w prawo
a kiedy bylo ostatnio zagladane do wentylatora nawiewu?? Kiedy byl on przeczyszczony i przeropowany??
Poza tym SGA z przelotem mniejszym jak pol banki to ciężko dorwać. One juz zazwyczej pod milion przelotu mają. TO co na szafie sie wyswietla i w ksiazeczce to nieistotne bo i ja moge sobie zmalowac ksiazke bardzo ladną u kolegi w serwisie seata. |
|||
08-08-2013, 22:15
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: drganie kierownicy przy hamowaniu i tarcie przy skręcaniu w prawo
Ok , DZieki stasio59. Jutro go rozbiorę. CZytałem na forum zeby sprawdzić tez bezpieczniki r 25i 19. Ta 19 mnie zastanawia bo jak czysciłem auto na podszybiu byla rozpieta jedna wtyczka no i oczywiscie ją podłaczyłem. Czytajac forum wychodzi ze to podgrzewacz dyszu spryskiwacza ktory lubi spowodować awarię wentylatora - jest na jednym bezpieczniku i po jego odlaczeniu podobno czesto wszystko znowu działa poprawnie z nawiewami.
|
|||
31-05-2019, 17:27
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2019 17:49 przez go2-jacek.)
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: drganie kierownicy przy hamowaniu i tarcie przy skręcaniu w prawo
Co jest nie tak, drgania czy buczenie przy jeździe na wprost przy każdej prędkości nasila się (drgania) znacznie przy skręcie w prawo , cisza przy skręcaniu w lewo.
Bicie tarcz - LP 0,0; PP 0,02 Koła zmieniane. Zaciski sprawdzone. Luzy na wahaczach - tylne tuleje do wymiany. Brak luzów łożyska na kole - sprawdzanie ręczne. |
|||
31-05-2019, 17:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2019 17:40 przez tolus24.)
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: drganie kierownicy przy hamowaniu i tarcie przy skręcaniu w prawo
Witam.
Jeżeli tarcza PP ma 0.2 bicia to jest szrot totalny, pytanie czy to aby na pewno tarcza czy piasta/łożysko (znając życie nie było sprawdzane osobno tarcza, piasta i cały zespół), co oprócz drgań przy hamowaniu będzie też powodowało buczenie podczas jazdy, bo pewnie łożysko ma luz i jest w rozsypce. Przecież to jest banalnie proste do sprawdzenia. Pozdrawiam |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|