Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Benzyniak z LPG spalanie - opinie
|
01-05-2011, 14:04
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2012 21:12 przez sharanista.)
Post: #1
|
|||
|
|||
Benzyniak z LPG spalanie - opinie
Witam, chciałbym zapytać posiadaczy (sharana/alehambry/galaxy) z silnikami vr6 mk1/2,) kilka rzeczy odnośnie LPG,
spalanie ? jak z butlą gdzie ją najlepiej zamontować żeby była jak najmniej uciążliwa awaryjność instalacji LPG odpalanie zimą ,spadek mocy jaką instalację wybrać lub jak już jest w aucie instalacja na co zwracać uwagę przy zakupie Pytam bo chce kupić auto myślałem właśnie o sharanie galaxy czy alehambrze, ale z silnikiem TDI ( poprzednie moje auta wszystko w dieslu aktualne też) i zawsze twardo byłem zdania że taniej się nie da.... lecz widząc ceny oleju a gazu zaczynam się grubo zastanawiać nad benzynką +lpg a jak już w LpG to niech ma troszkę pary |
|||
Reklama
|
|||
|
01-05-2011, 16:47
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: VR6 - spalanie LPG - opinie
W LPG to czemu nie tylko ja bym wolał juz w normalnym silniku czyli 2.0. VR6 to niestety ale raczje nie bedzie nalezal do łatwych w naprawie no i napewno kosztowny. 2.0 coprawda na pasku ale mysle ze to nawrt i lepiej ale co w przypadku vr6 jak przyjdzie zwalic glowice itp.
|
|||
01-05-2011, 20:54
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: VR6 - spalanie LPG - opinie
wesol co masz na myśli -- w normalnym silniku 2,0??
vr6 jest jakiś nie normalny ?? kosztowny- rozwiń ten wątek co w nim takiego kosztownego w utrzymaniu?? pytam bo nie wiem nie miałem do czynienia z benzyną wcześniej i raczej diesel zazwyczaj kojarzy się z większymi kosztami napraw (turbo/pompa/wtryski....) |
|||
01-05-2011, 21:06
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: VR6 - spalanie LPG - opinie
vr6 juz mowi samo za siebie ze to bedzi ekosztowac. Pomysl chwiel ile to ma gatrow ile swiec jak z kolektorem/kolektorami w tego typu przypadkach, uklad wydechowy, uklad zaplonowy. Wszytskie czesci sa dwa razy drozsze albo i lepiej. Cos sie zrypie i jai magik ci pomoze, ile tego jezdzi po ulicy?? Zobacz ile smiga tdi po drogach i ile problemow bylo poruszanych w tdi.
|
|||
02-05-2011, 10:48
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: VR6 - spalanie LPG - opinie
Rozumiem pytam po prostu, jak mówiłem nie jezdziłem zagazowaną benzyną na co dzień i chciałbym żeby ktoś kto ma takie auto wypowiedział się , nie chodzi mi o opinie typu :
kolega ma i .... czy tam szwagier ma kuzyna a jego wuja ma takie auto i mówł że ....) jak pisałem wcześniej dieslami smigałem teraz też ale chce się czegoś dowiedzieć o tych motorach, Tdi faktycznie jeździ tego masa, znany i ceniony silnik ale też nie jest totalnie bezawaryjny auto jak auto jest wiele rzeczy które mogą się posypać tylko faktycznie nie ma problemu z częściami , a widząc ceny benzyny/LPG i oleju/lub alternatywnych paliw koszt przejechania 100km wychodzi dość podobnie, z małym + na diesla ekonomiczny, ale też wybierając benzynę mamy większe osiągi za niewiele więcej. |
|||
02-05-2011, 18:28
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: VR6 - spalanie LPG - opinie
Witam, ja jeżdżę sharanem 2.8 vr6 na instalacji gazowej (sekwencja) butla w miejscu koła zapasowego. Auto kupiłem już z założoną instalacją ( założona przez gościa od którego auto kupiłem, pierwszego właściciela w Polsce). Jak do tej pory gaz tankuję na BP, robię regularne przeglądy u gazownika który zakładał instalację i odpukać w niemalowane nic się nie wydażyło. Tylko tanluję gaz i śmigam Jazda tym autem z tym silnikiem BAJKA
|
|||
14-05-2011, 18:52
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-05-2011 18:53 przez mmw.)
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: VR6 - spalanie LPG - opinie
Ja mam Galaxy 2.8 po lifcie z instalacją na ciekłym wtrysku (V generacji). Instalacja założona w Niemczech około 2004 roku. Nie mam z autem żadnych problemów. Fakt, że miało 105 tys km przebiegu jak je sprowadziłem na początku roku, regularnie serwisowane w ASO itd. Instalacje V generacji są dużo prostsze niż IV i nie ma za bardzo co się w niej zepsuć. Jedynie na co trzeba uważać, to jakość gazu żeby nie zatkać wtryskiwaczy, dlatego tankuję tylko na Statoil i Shell.
Co do spalania to w mieście 16-18 litrów LPG, w trasie 12-16, zależy od warunków jazdy. Silnik jest fajny, niestety pięciobiegowa automatyczna skrzynia japońskiej firmy Jatco, którą zastosowano w tym modelu, to prostackie, głupie urządzenie, które bardzo hamuje możliwości tego silnika i ogólnie drażni. No ale w tych autach lepszego automatu nigdy nie stosowano, więc trzeba się męczyć z tym co jest. |
|||
05-06-2011, 20:52
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: VR6 - spalanie LPG - opinie
Witam, mam 2.8 v6 2001 rok, instalacja lpi, 14l/100km gazu przy eksploatacji dającej frajdę z jazdy. Pozdrawiam posiadaczy jedynego słusznego silnika, jak również miłośników radosnego klekotu.
|
|||
07-08-2011, 08:17
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: VR6 - spalanie LPG - opinie
(01-05-2011 21:06)wesol napisał(a): vr6 juz mowi samo za siebie ze to bedzi ekosztowac. Pomysl chwiel ile to ma gatrow ile swiec jak z kolektorem/kolektorami w tego typu przypadkach, uklad wydechowy, uklad zaplonowy. Wszytskie czesci sa dwa razy drozsze albo i lepiej. Cos sie zrypie i jai magik ci pomoze, ile tego jezdzi po ulicy?? Zobacz ile smiga tdi po drogach i ile problemow bylo poruszanych w tdi.ciekawe ... ja od 6 lat jeżdziłem dieslami, poprzez VP do PD i siez nich wyleczylem a czemu ... bo jak podliczysz koszty wymiany rozrządów, świec turbo czyszczenia EGR i inne takie rzeczy to VR6 wyjdzie taniej lub może tak samo "drogo" w ekspolatacji. każdy chwali co ma. ja kupiłem VR^ bo szwagier ma i ponad 400 kkm z czego 250 kkm na gazie i auto dalej jeżdzi ja planuje instalkę BRC, założyć podgrzewaną listwe i naprzód pozdrawiam miłośników VR6 |
|||
07-08-2011, 09:14
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: VR6 - spalanie LPG - opinie
Tak tylko co doceniam w vagach i TDI... Wslasnie to ze uzytkownikow ich jest bardzo duzo. Masz proble piszesz na forum golfa czi innym i zaraz masz las rąk co ci pomoże. Takie rzecyz jak czyszczenie EGR czy turbiny to sa juz dawno obcykane sa porobione manuale z fotami,opisami. Do VR'a ile znajdziesz opisów. Co wyczyscisz jak ci uklad zaplonowy padnie??? Od kogo podmienisz w razie potrzeby. Jeszcze jedna sprawa ktora jak dla mnie jest bardzo wazna- prostota w diagnozowaniu vaga- podpinam lapka i robie logi, nawet jakbym sie nie znał to wrzycam na forum i mi powiedza co i jak. Ja uwazam iz TDI sie mniej bedzie psuł. Na uczelni mialem mowione ze dieslem liczymy kilometry conajmnie razy dwa. Widziales diesla z wypracowanymi tulejami cylindrowymi czy pierscieniemi czy np zaworami?? Ja jeszcze nie. Oczewiscie sa przypadki ale z powodów złej eksploatacji. Powodem narzekań na TDI jest to ze ludzi ekupuja diesla i na blacie jest 190 tys a tak naprawde jest zazwyczaj 600 czy 800 tys km nakrecone. Ludzie sa tacy naiwni ze mysla ze licznik sie kreci z 280 na 180 gdy tak naprawde bylo 5 razy tyle.
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
AYL Stag 300 duze spalanie OBD uboga mieszanka | lysydriver | 1 | 2,368 |
12-10-2016 10:36 Ostatni post: Rysiekkk |
|
Jakie spalanie przy instalacji? | mirazz | 16 | 8,649 |
19-02-2015 23:35 Ostatni post: wagabund |
|
spalanie LPG w dieslu | kalhambra | 26 | 23,591 |
29-03-2014 17:23 Ostatni post: przem2003 |
|
instalacja LPG w Sharanie 2.0B - opinie, spalanie, ceny | dragon | 17 | 38,739 |
08-05-2013 22:45 Ostatni post: G.T. |