Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Benzyniak z LPG spalanie - opinie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Witam, chciałbym zapytać posiadaczy (sharana/alehambry/galaxy) z silnikami vr6 mk1/2,) kilka rzeczy odnośnie LPG,

spalanie ?Undecided
jak z butlą gdzie ją najlepiej zamontować żeby była jak najmniej uciążliwa
awaryjność instalacji LPG odpalanie zimą ,spadek mocy
jaką instalację wybrać lub jak już jest w aucie instalacja na co zwracać uwagę przy zakupie

Pytam bo chce kupić auto myślałem właśnie o sharanie galaxy czy alehambrze, ale z silnikiem TDI ( poprzednie moje auta wszystko w dieslu aktualne też) i zawsze twardo byłem zdania że taniej się nie da....
lecz widząc ceny oleju a gazu zaczynam się grubo zastanawiać nad benzynką +lpg a jak już w LpG to niech ma troszkę parySmile
W LPG to czemu nie tylko ja bym wolał juz w normalnym silniku czyli 2.0. VR6 to niestety ale raczje nie bedzie nalezal do łatwych w naprawie no i napewno kosztowny. 2.0 coprawda na pasku ale mysle ze to nawrt i lepiej ale co w przypadku vr6 jak przyjdzie zwalic glowice itp.
wesol co masz na myśli -- w normalnym silniku 2,0??
vr6 jest jakiś nie normalny ??
kosztowny- rozwiń ten wątek co w nim takiego kosztownego w utrzymaniu??
pytam bo nie wiem nie miałem do czynienia z benzyną wcześniej i raczej diesel zazwyczaj kojarzy się z większymi kosztami napraw (turbo/pompa/wtryski....)
vr6 juz mowi samo za siebie ze to bedzi ekosztowac. Pomysl chwiel ile to ma gatrow ile swiec jak z kolektorem/kolektorami w tego typu przypadkach, uklad wydechowy, uklad zaplonowy. Wszytskie czesci sa dwa razy drozsze albo i lepiej. Cos sie zrypie i jai magik ci pomoze, ile tego jezdzi po ulicy?? Zobacz ile smiga tdi po drogach i ile problemow bylo poruszanych w tdi.
Rozumiem pytam po prostu, jak mówiłem nie jezdziłem zagazowaną benzyną na co dzień i chciałbym żeby ktoś kto ma takie auto wypowiedział się , nie chodzi mi o opinie typu :
kolega ma i ....
czy tam szwagier ma kuzyna a jego wuja ma takie auto i mówł że ....Smile)

jak pisałem wcześniej dieslami smigałem teraz też ale chce się czegoś dowiedzieć o tych motorach, Tdi faktycznie jeździ tego masa, znany i ceniony silnik ale też nie jest totalnie bezawaryjny auto jak auto jest wiele rzeczy które mogą się posypać tylko faktycznie nie ma problemu z częściami , a widząc ceny benzyny/LPG i oleju/lub alternatywnych paliwSmile koszt przejechania 100km wychodzi dość podobnie, z małym + na diesla ekonomiczny, ale też wybierając benzynę mamy większe osiągi za niewiele więcej.
Witam, ja jeżdżę sharanem 2.8 vr6 na instalacji gazowej (sekwencja) butla w miejscu koła zapasowego. Auto kupiłem już z założoną instalacją ( założona przez gościa od którego auto kupiłem, pierwszego właściciela w Polsce). Jak do tej pory gaz tankuję na BP, robię regularne przeglądy u gazownika który zakładał instalację i odpukać w niemalowaneSmile nic się nie wydażyło. Tylko tanluję gaz i śmigamSmile Jazda tym autem z tym silnikiem BAJKASmile
Ja mam Galaxy 2.8 po lifcie z instalacją na ciekłym wtrysku (V generacji). Instalacja założona w Niemczech około 2004 roku. Nie mam z autem żadnych problemów. Fakt, że miało 105 tys km przebiegu jak je sprowadziłem na początku roku, regularnie serwisowane w ASO itd. Instalacje V generacji są dużo prostsze niż IV i nie ma za bardzo co się w niej zepsuć. Jedynie na co trzeba uważać, to jakość gazu żeby nie zatkać wtryskiwaczy, dlatego tankuję tylko na Statoil i Shell.

Co do spalania to w mieście 16-18 litrów LPG, w trasie 12-16, zależy od warunków jazdy.

Silnik jest fajny, niestety pięciobiegowa automatyczna skrzynia japońskiej firmy Jatco, którą zastosowano w tym modelu, to prostackie, głupie urządzenie, które bardzo hamuje możliwości tego silnika i ogólnie drażni. No ale w tych autach lepszego automatu nigdy nie stosowano, więc trzeba się męczyć z tym co jest.
Witam, mam 2.8 v6 2001 rok, instalacja lpi, 14l/100km gazu przy eksploatacji dającej frajdę z jazdy. Pozdrawiam posiadaczy jedynego słusznego silnika, jak również miłośników radosnego klekotu.
(01-05-2011 21:06)wesol napisał(a): [ -> ]vr6 juz mowi samo za siebie ze to bedzi ekosztowac. Pomysl chwiel ile to ma gatrow ile swiec jak z kolektorem/kolektorami w tego typu przypadkach, uklad wydechowy, uklad zaplonowy. Wszytskie czesci sa dwa razy drozsze albo i lepiej. Cos sie zrypie i jai magik ci pomoze, ile tego jezdzi po ulicy?? Zobacz ile smiga tdi po drogach i ile problemow bylo poruszanych w tdi.
ciekawe ...

ja od 6 lat jeżdziłem dieslami, poprzez VP do PD i siez nich wyleczylem a czemu ... bo jak podliczysz koszty wymiany rozrządów, świec turbo czyszczenia EGR i inne takie rzeczy to VR6 wyjdzie taniej lub może tak samo "drogo" w ekspolatacji.
każdy chwali co ma.
ja kupiłem VR^ bo szwagier ma i ponad 400 kkm z czego 250 kkm na gazie i auto dalej jeżdzi Wink

ja planuje instalkę BRC, założyć podgrzewaną listwe i naprzód Wink

pozdrawiam miłośników VR6
Tak tylko co doceniam w vagach i TDI... Wslasnie to ze uzytkownikow ich jest bardzo duzo. Masz proble piszesz na forum golfa czi innym i zaraz masz las rąk co ci pomoże. Takie rzecyz jak czyszczenie EGR czy turbiny to sa juz dawno obcykane sa porobione manuale z fotami,opisami. Do VR'a ile znajdziesz opisów. Co wyczyscisz jak ci uklad zaplonowy padnie??? Od kogo podmienisz w razie potrzeby. Jeszcze jedna sprawa ktora jak dla mnie jest bardzo wazna- prostota w diagnozowaniu vaga- podpinam lapka i robie logi, nawet jakbym sie nie znał to wrzycam na forum i mi powiedza co i jak. Ja uwazam iz TDI sie mniej bedzie psuł. Na uczelni mialem mowione ze dieslem liczymy kilometry conajmnie razy dwa. Widziales diesla z wypracowanymi tulejami cylindrowymi czy pierscieniemi czy np zaworami?? Ja jeszcze nie. Oczewiscie sa przypadki ale z powodów złej eksploatacji. Powodem narzekań na TDI jest to ze ludzi ekupuja diesla i na blacie jest 190 tys a tak naprawde jest zazwyczaj 600 czy 800 tys km nakrecone. Ludzie sa tacy naiwni ze mysla ze licznik sie kreci z 280 na 180 gdy tak naprawde bylo 5 razy tyle.
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie