26-11-2013, 21:53
Witam, sprowadziłem sharana 1.9tdi 110PS na użytek własny. Mam z nim kilka problemów, mianowicie:
Na trasie 1000km spalił około 7/100 na pusto, wskazówka od temperatury maksymalnie 25%. Rzut okiem pod auto- brak dogrzewacza, zaślepka na wejściu do dogrzewacza i obieg puszczony dalej na tylną nagrzewnicę, wtyczka ładnie sobie wisi w foliowym woreczku
Następnie samochód sobie stał 3 tyg. do dzisiaj i po odpaleniu co się okazuje? komputer pokazuje duże spalanie w granicach 26l startując od 99l i przy tym kopci na biało, tak mocno że zalatuje na przód auta, po tej sytuacji rozebrałem filtr powietrza, ponieważ puszka latała na wszystkie strony, przy okazji przedmuchałem przepływkę boscha powietrzem. Dzisiaj temp. dochodziła do minus 2, wcześniej przy zakupie temperatury wynosiły około 10 stopni.
Czy to spalanie i kopcenie to wynik niskich temperatur i niedogrzanego silnika?? W tym wypadku myślę nad skróceniem obiegu z ominięciem tylnej nagrzewnicy i zamontowaniu dogrzewacza zgodnie z instrukcją na forum.
Samochód odpala dobrze, silnik pracuje równo, wkręca się wysoko, płynu nie ubywa i nie przybywa. Węże do chłodnicy są ciepłe, a na wyjściu zimne. Wszystkie są bardzo miękkie.
Posiada klimatronik 2strefowy. Dodam że wcześniej miał problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, teraz tego nie ma, chyba że jest tak nie dogrzany że cały czas zimny
Proszę o porady, jutro będę miał dostęp do vaga.
Na trasie 1000km spalił około 7/100 na pusto, wskazówka od temperatury maksymalnie 25%. Rzut okiem pod auto- brak dogrzewacza, zaślepka na wejściu do dogrzewacza i obieg puszczony dalej na tylną nagrzewnicę, wtyczka ładnie sobie wisi w foliowym woreczku
Następnie samochód sobie stał 3 tyg. do dzisiaj i po odpaleniu co się okazuje? komputer pokazuje duże spalanie w granicach 26l startując od 99l i przy tym kopci na biało, tak mocno że zalatuje na przód auta, po tej sytuacji rozebrałem filtr powietrza, ponieważ puszka latała na wszystkie strony, przy okazji przedmuchałem przepływkę boscha powietrzem. Dzisiaj temp. dochodziła do minus 2, wcześniej przy zakupie temperatury wynosiły około 10 stopni.
Czy to spalanie i kopcenie to wynik niskich temperatur i niedogrzanego silnika?? W tym wypadku myślę nad skróceniem obiegu z ominięciem tylnej nagrzewnicy i zamontowaniu dogrzewacza zgodnie z instrukcją na forum.
Samochód odpala dobrze, silnik pracuje równo, wkręca się wysoko, płynu nie ubywa i nie przybywa. Węże do chłodnicy są ciepłe, a na wyjściu zimne. Wszystkie są bardzo miękkie.
Posiada klimatronik 2strefowy. Dodam że wcześniej miał problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, teraz tego nie ma, chyba że jest tak nie dogrzany że cały czas zimny
Proszę o porady, jutro będę miał dostęp do vaga.