Ocena wątku:
kodowanie abs vag 4.9
02-11-2013, 01:09
Post: #1
kodowanie abs vag 4.9
Koledzy mała prośba. Potrzebuje kody do abs. Konkretnie chodzi mi o to iż po przeróbce z automatu na manual nie działa prędkościomierz no i wariuje wskaźnik paliwa. Sharan 2001r 1,9tdi 115km przełożyłem skrzynie 6-cio biegową z 2003r. Impulsator prędkości jest zaślepiony więc czytał z abs. Jakim kodem aktywować czytanie z abs i czy wskaźnik paliwa się po kodowaniu unormuję?
Reklama

02-11-2013, 13:03
Post: #2
RE: kodowanie abs vag 4.9
(02-11-2013 01:09)tomtomkaz napisał(a):  Koledzy mała prośba. Potrzebuje kody do abs. Konkretnie chodzi mi o to iż po przeróbce z automatu na manual nie działa prędkościomierz no i wariuje wskaźnik paliwa. Sharan 2001r 1,9tdi 115km przełożyłem skrzynie 6-cio biegową z 2003r. Impulsator prędkości jest zaślepiony więc czytał z abs. Jakim kodem aktywować czytanie z abs i czy wskaźnik paliwa się po kodowaniu unormuję?
napisz jakie masz obecne kodowanie sterownika silnika i zegarów.
02-11-2013, 13:44
Post: #3
RE: kodowanie abs vag 4.9
ciekawa sprawa ale wietrze ze tu kodowanie za wiele nie pomoze. Sa jakies roznice w kablotece w sga ze skrzyniami z czujnikiem predkosci na nim a z tymi co maja brane z czujnika ABS. Czy to idzie sygnal w tym drugim przypadku bezposrednio z elektroniki pompy ABS na liczniki czy z pompy do komputera silnika czyli glownego ECM i potem na licznii to nie wiem ale kodowanie tu nic nie zmieni bo pewnie i inna jest struktura kabloteki i pewnie inna pompa ABS i cala reszta. Te pozniejsze SGA poliftowe maja nawet szczątkowy CAN na licznik tka jak byly golfy mk4 z licznikami z canem i bez tak i sga mają takie mixy.
Na skryzni nie masz pewnie otworu na czujnik predkosci i pewnie kolo dyfra nie ma tez pewnie kolka dajacego sygnal na impulsator. Lipa troszke bedzie.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
03-11-2013, 11:06 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2013 11:25 przez tomtomkaz.)
Post: #4
RE: kodowanie abs vag 4.9
Wesol chylę czoła twojej wiedzy bo ja jestem laikiem ale w tym przypadku jesteś w błędzie.
Graty przerzucałem z angola. Silnik 1.9TDI 115KM, skrzynie 6 bieg. i komp od silnika.
licznik został europejski. I w tym zestawie dzieją się szopki. Po przerzuceniu licznika z angola wszystko działa jak należy pomimo uwalonych czujników abs z przodu więc kodowanie powinno wystarczyć tylko nie wiem jak to zrobić.
03-11-2013, 11:29
Post: #5
RE: kodowanie abs vag 4.9
A licznik przekodowałeś na manual? Może tu leży problem.



SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
03-11-2013, 12:56 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2013 12:59 przez tomtomkaz.)
Post: #6
RE: kodowanie abs vag 4.9
Co to jest sga?
Nie. Jeszcze nic nie robiłem. Chciałem najpierw zasięgnąć info żeby nic nie spie...
03-11-2013, 13:02 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2013 13:03 przez Pasiak.)
Post: #7
RE: kodowanie abs vag 4.9
Nie ma czgos takiego jak szczatkowy CAN!!! Albo jest KKL albo CAN i innej opcji nie ma. Wszystko zalezy od roku MODELOWEGO samochodu ,gdyz modelowo moze byc juz np 2002 a w papierach jeszcze 2001 i będzie już CAN. tomtomkaz odczytaj kodowania swoich sterowników i napisz,ewentualnie skoro na zegarach z angola jest ok to odczytaj najpierw ich kodowanie, a później zmień w swoich zegarach na takie samo. Jakim sprzetem się posługujesz? To napiszemy Ci jak to zrobić.
p.s. jakie masz te zegary z anglika podstawowe czy te z dodatkowymi zegarami? pozdr
03-11-2013, 13:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2013 13:19 przez Scrappy.)
Post: #8
RE: kodowanie abs vag 4.9
Kodowanie licznika takie jak w angolu też może nie pasować. Zależy od wyposażenia auta.
Cytat:??xxx: wyposażenie dodatkowe:
01 - zużycie klocków hamulcowych
02 - kontrolka pasów bezpieczeństwa
04 - kontrolka płynu spryskiwacza
08 - aktywne MFA (MultiFunktionsAnzeige, wyświetlacz LCD komputera w liczniku.).
16 - aktywna nawigacja
pierwsze dwie cyfry to suma powyższych kodów np. 17xxx - 01+16 aktywacja funkcji zużycia klocków hamulcowych i nawigacji.

xx?xx: kraj
1 - Europa (EU)
2 - USA (US)
3 - Kanada (CDN)
4 – Wiel.Brytania (GB)
5 - Japonia (JP)
6 – Arabia Saudyjska (SA)
7 - Australia (AUS)

xxx?x: wskazania serwisowe (dotyczy po 09/2000)
0 - Stały termin bez czujnika poziomu oleju (QG0)
1 - LONG LIFE (QG1)
2 - Stałe z czujnikiem poziomu oleju (QG2)
3 - (USA,Kanada)

xxxx?: skrzynia biegów:
1. manualna skrzynia biegów
3. automatyczna skrzynia biegów.



SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
03-11-2013, 13:59 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2013 14:01 przez wesol.)
Post: #9
RE: kodowanie abs vag 4.9
Pasiak bardzo malo wiesz jak widac. Pomysl chwile i sam wysnuj wnioski. Skoro wejdziesz na forum np golfa i tam doczytasz sie ze liczniki bywaly w golfach z CANem i bez cana i dowiesz sie jak je rozróżnić- podpowiem ci te co maja w swoim oznaczeniu x019x to sa bez cana a te z x020x sa z canem to bedziesz wiedzial ze jest taka mozliwosc. Skoro taki smieszny program jakim jest autodata rozgranicza nasze SGA w instalacji na dwie grupy i w jednym widnieje w instalacji normalne odrutowanie do licznika a w drugim sa dwa kable z podpisem CAN H i CAN L to chyba cos to musi oznaczac co nie. Poza tym wyjasnij mi dobrodzieju ja to jest ze w prymitywnej astrze G mamy silnik diesla np Y20DTH i ta astra nie miala nigdy CANa a ten sam silnik z tym samym oznaczeniem wystepujacy w viki C gdzie jest juz CAN na milion dwiescie procent. Jak to mozliwe skoro jedno auto diagnozujesz kablem analogowym a drugie musi byc kablem z przystawka CAN?? Odpowiedz znajdziesz w programie wsparcia z GM jakim jest TIS i tam wyczytasz ze mimo ze astra G nie ma cana to silnik komunikuje sie z komuterem po lini cyfrowej CAN. Mozna zrobic czesc po lini cyfrowej a czesc nie. Nasze SGA produkowane do 2010 roku nie maja CAN'a!! Czemu bo takiego SGA diagnozuje prymitywnym kabelkiem za 25 zl bez problemu wchodzac gdzie sobie wymysle- w kazdy moduł. To oczewiscie mimo to nie bedzie dla niekotrych zadnym dowodem wiec polecam takim osobom zerknac w instalacje auta z CANem ( ja mam opanowane auta z grupy GM jak astry H czy vikiC troche insignie i astry J) i porownac jak to wyglada z naszą instalacja bez cana czy w jakims innym starsym aucie. W autach bez cana masz prostą instalacje w ktorej np sterowanie wycieraczkami czy kierunkami odbywaja sie poprzez prostą procedure steownicza jaką jest zalaczanie poczawszy od zasilania dalej idac do przelacznika na kolumnie kierowniczej a konczac na elemencie wykonawczym jakim jest wycieraczka spryskiwacz czy jakas tam lampka czy to z przodu czy z tylu. Sprobuj sobei w aucie z CANem zewrzec kabelki od swiatla pozycyjnego czy powiedzmy wstawic inna zarowke w to miejsce to zobaczysz ze nie bezpiecznik sie przepali tylko komuter odlaczy odpowiedni obwód i nie bedzie do tej czesci podawane zadne napiecie. Co sie stanie w instalacji analogowej jak zewrzesz kable?? Wywali bezpiecznik albo cos inneog sie ufajczy.

tomtomkaz nie wiem co tam robiles u siebie bo nie przedstawiles calosci odrazu. Teraz sie dowiaduje ze wymieniales i silnik i cala reszte a zostaly jedynie liczniki europejskie. Nie wiem czy kabloteke tez wymieniales czy zostawiles. Podzial w autodacie jest na te starsze z impulsatorem na skrzyni i na te bez impulsatora w skrzyni. Tak jak pisalem ci na samym poczatku w pierszym poscie w pierwszej linijce:
ciekawa sprawa ale wietrze ze tu kodowanie za wiele nie pomoze
Co sugeruje iz nie jestem przekonany jak to sie ma w tym przypadku. Skoro Dziala na liczniku z angola to masz kilka wyjsc a mianowicie próbowac kodować tak jak tu kolega podal wyzej co zreszta bylo na forum wielokrotnie i w google tez wyczytasz dokladne opisy albo zmiksowac swoje liczniki z tymi od angola. Mianowicie zmiana tarczek z wyskalowaniem plus mala zmiana kodowania z mil na kilometry.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
03-11-2013, 14:31 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-11-2013 14:36 przez tomtomkaz.)
Post: #10
RE: kodowanie abs vag 4.9
Wesol naczytałem się już dość dużo. Wymieniłem silnik skrzynie i komp od silnika. Stwierdziłem że komp niech idzie razem z silnikiem i to wszystko. Były szopki z wskaźnikiem paliwa i nie działał prędkościomierz. Poszukałem na forum. Wiele osób miało ten problem ale wszyscy zakładali impulsator i po problemie. Mnie intryguje fakt że na angielskich zegarach jest wszystko ok. Więc odpowiadają za to tylko zegary. Europejczyk jest 12,12,2001 a anglik 2003. Nie wiem czy ma to znaczenie ale anglik ma aktywne MFA a europejczyk nie.
Co do kodowania licznika to do jakiejś podstawowej wartości dodajemy poszczególne cyfry w zależności od potrzeby. A wartość podstawowa jest stała czy jest to podzielone jakimiś modelami?




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kodowanie modułu centralnej elektryki 7M0962258K tomecek25 3 346 19-03-2024 18:59
Ostatni post: tomecek25
  Kodowanie po założeniu haka futrzak 0 766 29-04-2021 11:43
Ostatni post: futrzak
  PIN i kodowanie kluczyka. Charles 12 5,086 15-09-2020 12:07
Ostatni post: Viper
  Samozmieniające się kodowanie (np. MFD)? rodzynek 3 3,220 14-07-2013 00:15
Ostatni post: rodzynek

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name