Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: kodowanie abs vag 4.9
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Koledzy mała prośba. Potrzebuje kody do abs. Konkretnie chodzi mi o to iż po przeróbce z automatu na manual nie działa prędkościomierz no i wariuje wskaźnik paliwa. Sharan 2001r 1,9tdi 115km przełożyłem skrzynie 6-cio biegową z 2003r. Impulsator prędkości jest zaślepiony więc czytał z abs. Jakim kodem aktywować czytanie z abs i czy wskaźnik paliwa się po kodowaniu unormuję?
(02-11-2013 01:09)tomtomkaz napisał(a): [ -> ]Koledzy mała prośba. Potrzebuje kody do abs. Konkretnie chodzi mi o to iż po przeróbce z automatu na manual nie działa prędkościomierz no i wariuje wskaźnik paliwa. Sharan 2001r 1,9tdi 115km przełożyłem skrzynie 6-cio biegową z 2003r. Impulsator prędkości jest zaślepiony więc czytał z abs. Jakim kodem aktywować czytanie z abs i czy wskaźnik paliwa się po kodowaniu unormuję?
napisz jakie masz obecne kodowanie sterownika silnika i zegarów.
ciekawa sprawa ale wietrze ze tu kodowanie za wiele nie pomoze. Sa jakies roznice w kablotece w sga ze skrzyniami z czujnikiem predkosci na nim a z tymi co maja brane z czujnika ABS. Czy to idzie sygnal w tym drugim przypadku bezposrednio z elektroniki pompy ABS na liczniki czy z pompy do komputera silnika czyli glownego ECM i potem na licznii to nie wiem ale kodowanie tu nic nie zmieni bo pewnie i inna jest struktura kabloteki i pewnie inna pompa ABS i cala reszta. Te pozniejsze SGA poliftowe maja nawet szczątkowy CAN na licznik tka jak byly golfy mk4 z licznikami z canem i bez tak i sga mają takie mixy.
Na skryzni nie masz pewnie otworu na czujnik predkosci i pewnie kolo dyfra nie ma tez pewnie kolka dajacego sygnal na impulsator. Lipa troszke bedzie.
Wesol chylę czoła twojej wiedzy bo ja jestem laikiem ale w tym przypadku jesteś w błędzie.
Graty przerzucałem z angola. Silnik 1.9TDI 115KM, skrzynie 6 bieg. i komp od silnika.
licznik został europejski. I w tym zestawie dzieją się szopki. Po przerzuceniu licznika z angola wszystko działa jak należy pomimo uwalonych czujników abs z przodu więc kodowanie powinno wystarczyć tylko nie wiem jak to zrobić.
A licznik przekodowałeś na manual? Może tu leży problem.
Co to jest sga?
Nie. Jeszcze nic nie robiłem. Chciałem najpierw zasięgnąć info żeby nic nie spie...
Nie ma czgos takiego jak szczatkowy CAN!!! Albo jest KKL albo CAN i innej opcji nie ma. Wszystko zalezy od roku MODELOWEGO samochodu ,gdyz modelowo moze byc juz np 2002 a w papierach jeszcze 2001 i będzie już CAN. tomtomkaz odczytaj kodowania swoich sterowników i napisz,ewentualnie skoro na zegarach z angola jest ok to odczytaj najpierw ich kodowanie, a później zmień w swoich zegarach na takie samo. Jakim sprzetem się posługujesz? To napiszemy Ci jak to zrobić.
p.s. jakie masz te zegary z anglika podstawowe czy te z dodatkowymi zegarami? pozdr
Kodowanie licznika takie jak w angolu też może nie pasować. Zależy od wyposażenia auta.
Cytat:??xxx: wyposażenie dodatkowe:
01 - zużycie klocków hamulcowych
02 - kontrolka pasów bezpieczeństwa
04 - kontrolka płynu spryskiwacza
08 - aktywne MFA (MultiFunktionsAnzeige, wyświetlacz LCD komputera w liczniku.).
16 - aktywna nawigacja
pierwsze dwie cyfry to suma powyższych kodów np. 17xxx - 01+16 aktywacja funkcji zużycia klocków hamulcowych i nawigacji.

xx?xx: kraj
1 - Europa (EU)
2 - USA (US)
3 - Kanada (CDN)
4 – Wiel.Brytania (GB)
5 - Japonia (JP)
6 – Arabia Saudyjska (SA)
7 - Australia (AUS)

xxx?x: wskazania serwisowe (dotyczy po 09/2000)
0 - Stały termin bez czujnika poziomu oleju (QG0)
1 - LONG LIFE (QG1)
2 - Stałe z czujnikiem poziomu oleju (QG2)
3 - (USA,Kanada)

xxxx?: skrzynia biegów:
1. manualna skrzynia biegów
3. automatyczna skrzynia biegów.
Pasiak bardzo malo wiesz jak widac. Pomysl chwile i sam wysnuj wnioski. Skoro wejdziesz na forum np golfa i tam doczytasz sie ze liczniki bywaly w golfach z CANem i bez cana i dowiesz sie jak je rozróżnić- podpowiem ci te co maja w swoim oznaczeniu x019x to sa bez cana a te z x020x sa z canem to bedziesz wiedzial ze jest taka mozliwosc. Skoro taki smieszny program jakim jest autodata rozgranicza nasze SGA w instalacji na dwie grupy i w jednym widnieje w instalacji normalne odrutowanie do licznika a w drugim sa dwa kable z podpisem CAN H i CAN L to chyba cos to musi oznaczac co nie. Poza tym wyjasnij mi dobrodzieju ja to jest ze w prymitywnej astrze G mamy silnik diesla np Y20DTH i ta astra nie miala nigdy CANa a ten sam silnik z tym samym oznaczeniem wystepujacy w viki C gdzie jest juz CAN na milion dwiescie procent. Jak to mozliwe skoro jedno auto diagnozujesz kablem analogowym a drugie musi byc kablem z przystawka CAN?? Odpowiedz znajdziesz w programie wsparcia z GM jakim jest TIS i tam wyczytasz ze mimo ze astra G nie ma cana to silnik komunikuje sie z komuterem po lini cyfrowej CAN. Mozna zrobic czesc po lini cyfrowej a czesc nie. Nasze SGA produkowane do 2010 roku nie maja CAN'a!! Czemu bo takiego SGA diagnozuje prymitywnym kabelkiem za 25 zl bez problemu wchodzac gdzie sobie wymysle- w kazdy moduł. To oczewiscie mimo to nie bedzie dla niekotrych zadnym dowodem wiec polecam takim osobom zerknac w instalacje auta z CANem ( ja mam opanowane auta z grupy GM jak astry H czy vikiC troche insignie i astry J) i porownac jak to wyglada z naszą instalacja bez cana czy w jakims innym starsym aucie. W autach bez cana masz prostą instalacje w ktorej np sterowanie wycieraczkami czy kierunkami odbywaja sie poprzez prostą procedure steownicza jaką jest zalaczanie poczawszy od zasilania dalej idac do przelacznika na kolumnie kierowniczej a konczac na elemencie wykonawczym jakim jest wycieraczka spryskiwacz czy jakas tam lampka czy to z przodu czy z tylu. Sprobuj sobei w aucie z CANem zewrzec kabelki od swiatla pozycyjnego czy powiedzmy wstawic inna zarowke w to miejsce to zobaczysz ze nie bezpiecznik sie przepali tylko komuter odlaczy odpowiedni obwód i nie bedzie do tej czesci podawane zadne napiecie. Co sie stanie w instalacji analogowej jak zewrzesz kable?? Wywali bezpiecznik albo cos inneog sie ufajczy.

tomtomkaz nie wiem co tam robiles u siebie bo nie przedstawiles calosci odrazu. Teraz sie dowiaduje ze wymieniales i silnik i cala reszte a zostaly jedynie liczniki europejskie. Nie wiem czy kabloteke tez wymieniales czy zostawiles. Podzial w autodacie jest na te starsze z impulsatorem na skrzyni i na te bez impulsatora w skrzyni. Tak jak pisalem ci na samym poczatku w pierszym poscie w pierwszej linijce:
ciekawa sprawa ale wietrze ze tu kodowanie za wiele nie pomoze
Co sugeruje iz nie jestem przekonany jak to sie ma w tym przypadku. Skoro Dziala na liczniku z angola to masz kilka wyjsc a mianowicie próbowac kodować tak jak tu kolega podal wyzej co zreszta bylo na forum wielokrotnie i w google tez wyczytasz dokladne opisy albo zmiksowac swoje liczniki z tymi od angola. Mianowicie zmiana tarczek z wyskalowaniem plus mala zmiana kodowania z mil na kilometry.
Wesol naczytałem się już dość dużo. Wymieniłem silnik skrzynie i komp od silnika. Stwierdziłem że komp niech idzie razem z silnikiem i to wszystko. Były szopki z wskaźnikiem paliwa i nie działał prędkościomierz. Poszukałem na forum. Wiele osób miało ten problem ale wszyscy zakładali impulsator i po problemie. Mnie intryguje fakt że na angielskich zegarach jest wszystko ok. Więc odpowiadają za to tylko zegary. Europejczyk jest 12,12,2001 a anglik 2003. Nie wiem czy ma to znaczenie ale anglik ma aktywne MFA a europejczyk nie.
Co do kodowania licznika to do jakiejś podstawowej wartości dodajemy poszczególne cyfry w zależności od potrzeby. A wartość podstawowa jest stała czy jest to podzielone jakimiś modelami?
Stron: 1 2 3
Przekierowanie