Witam.
No skoro Ci pokazuje błąd czujnika wału, to po co ta reszta zabiegów, trzeba było jechać do konkretnego elektryka od grupy vag bądź tunera i byś miał w jeden dzień rozwiązane, a nie je jeździć po "Heniach z garażu", bo taniej. Jeżeli pokazuje błąd czujnika wału, to aby rozwiązać problem, to (piszę z głowy więc mogę się gdzieś machnąć): najpierw sprawdza się swój czujnik, między pin1 i pin2 około 500 Ohm, następnie ciągłość i rezystancję (bardzo ważne bo ciągłość będzie nawet przy np. 30 Ohm ale prawidłowa jest w granicach 1,5 Ohm) przewodów między czujnikiem, a ECU:
pin1 - pin110
pin2 - pin102
pin3 - to zapętlenie dwóch pierwszych,
kolejny krok, to sprawdzenie sygnałów z czujnika do ECU i tu:
pin2 > pin102 na zapłonie 2.5V, na pracującym silniku 1,9V ale zmiennego i na pracującym ale dla oscyloskopu 2V/1ms
pin1 > pin110 tak samo, jak powyżej.
Jeżeli instalacja sprawna i sygnały prawidłowe dostarczane do ECU, to znaczy, że ECU uszkodzone jest i tak prawdopodobnie będzie w Twoim przypadku, można rozebrać i sprawdzić czy nie tzw. zimne luty. Dopiero jak sprawdzisz/rozwiążesz ciągły problem z g28, to możesz pomyśleć o dalszych działaniach, jeśli będzie dalsza potrzeba.
Pozdrawiam
No skoro Ci pokazuje błąd czujnika wału, to po co ta reszta zabiegów, trzeba było jechać do konkretnego elektryka od grupy vag bądź tunera i byś miał w jeden dzień rozwiązane, a nie je jeździć po "Heniach z garażu", bo taniej. Jeżeli pokazuje błąd czujnika wału, to aby rozwiązać problem, to (piszę z głowy więc mogę się gdzieś machnąć): najpierw sprawdza się swój czujnik, między pin1 i pin2 około 500 Ohm, następnie ciągłość i rezystancję (bardzo ważne bo ciągłość będzie nawet przy np. 30 Ohm ale prawidłowa jest w granicach 1,5 Ohm) przewodów między czujnikiem, a ECU:
pin1 - pin110
pin2 - pin102
pin3 - to zapętlenie dwóch pierwszych,
kolejny krok, to sprawdzenie sygnałów z czujnika do ECU i tu:
pin2 > pin102 na zapłonie 2.5V, na pracującym silniku 1,9V ale zmiennego i na pracującym ale dla oscyloskopu 2V/1ms
pin1 > pin110 tak samo, jak powyżej.
Jeżeli instalacja sprawna i sygnały prawidłowe dostarczane do ECU, to znaczy, że ECU uszkodzone jest i tak prawdopodobnie będzie w Twoim przypadku, można rozebrać i sprawdzić czy nie tzw. zimne luty. Dopiero jak sprawdzisz/rozwiążesz ciągły problem z g28, to możesz pomyśleć o dalszych działaniach, jeśli będzie dalsza potrzeba.
Pozdrawiam