Problem z uruchomieniem gdy ciepły silnik - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6) +--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13) +---- Dział: Silnik Diesela (/forumdisplay.php?fid=63) +---- Wątek: Problem z uruchomieniem gdy ciepły silnik (/showthread.php?tid=4238) |
TDI - ciężko odpala gdy ciepły - niebieski91 - 09-11-2010 09:43 kOLEDZY powstał u mnie problem odpalania Szatika na ciepłym silniku zastanawiałem się nad lekarstwem - propozycje były różne - korekcja map startowuych (generalnie tylko u tunerów albo tych co sie na tym znają - wymiana pompy bo pada i inne mniej w/g mnie rozsądne czytałem czytałem i na elektrodzie znalazłem posta który do mnie przemówił Pozwolę sobie zamieści cytat dla potomnych jeszcze mam problem nieogarnięty ale skłaniam sie do korekcji map chyba że ktoś z Was będzie miał lepszy pomysł - podyskutujmy Myślę że to dobry dział i fajna porada a oto i cytat ainal napisał(a):vol napisał(a):Napisze ktoś konkretnie w jednym poście (mam na myśli zaawansowanego mechanika) jak zrobić aby ciepły silnik TDI (AGR czy jaki kolwiek inny) zapalił na 'dotyk' (jak w temacie) a nie 6 storn o tym a może to, a może tamto. Napewno wszyscy będą zadowoleni. RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI - stealthman - 09-11-2010 18:52 Pompa po rozgrzaniu "nie trzyma" parametrów to tak bardzo ogólnie mówiąc. Jak masz Vag-a i troszeczkę orientujesz się w tym to proponuję zrobić korektę dawki rozruchowej paliwa. Ale jest jeden warunek czy silnik jest na PD ??? Jak tak, to nie można regulować dawki paliwa, Egr-u oraz innych. No chyba że ktoś już to robił i nie dzieje się nic złego z silnikiem. RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI - agaikarol - 09-11-2010 21:45 Witam Brawo niebieski91 za znalezisko. Bardzo interesujące. Mam zamiar bliżej zapoznać się z tematem korekcji map startowych. Mam bardzo podobny problem, mianowicie jak silnik jest zimny odpala na dotyk, no może na 1,5 dotyku, lecz gdy jest ciepły - zapala na 3 dotyki i wydaje sygnał dźwiękowy - jedno "pip". pozdrawiam RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI - stealthman - 10-11-2010 00:13 Pompa po rozgrzaniu "nie trzyma" parametrów to tak bardzo ogólnie mówiąc. Jak masz Vag-a i troszeczkę orientujesz się w tym to proponuję zrobić korektę dawki rozruchowej paliwa. Ale jest jeden warunek czy silnik jest na PD ??? Jak tak, to nie można regulować dawki paliwa, Egr-u oraz innych. No chyba że ktoś już to robił i nie dzieje się nic złego z silnikiem. RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI - niebieski91 - 10-11-2010 01:49 (10-11-2010 00:13)stealthman napisał(a): Pompa po rozgrzaniu "nie trzyma" parametrów to tak bardzo ogólnie mówiąc. Jak masz Vag-a i troszeczkę orientujesz się w tym to proponuję zrobić korektę dawki rozruchowej paliwa. Ale jest jeden warunek czy silnik jest na PD ??? Jak tak, to nie można regulować dawki paliwa, Egr-u oraz innych. No chyba że ktoś już to robił i nie dzieje się nic złego z silnikiem.kolego uważam że się mylisz korekcja dawki rozrucHowej poprzez vag to tylko kosmetyka - to taki sam zamiennik jak oszukanie komputera opornikiem rezystorem czy innym odcięciem czujnika temperatury - skutek wieksze zużycie paliwa i powrcający jak bumerang problem rozruchu ingerencja w mapy jest własciwym posunieciem bo dawka rozruchowa z vag-a to tak jakbys chciał żeby Twój aku był lepiej naładowany i dlatego dasz wiekszy prąd z alternatora - zadziała ale na chwile - potem sie zes..........ra Tak uważam po lektUrze różnych for i różnych specjalistów ALE TO MOJE ZDANIE JEST mnie przekonuja argumenty z zamieszczonego cytatu a dlaczego to polecam lekture tematu z elektrody http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic288120-0.html (09-11-2010 21:45)agaikarol napisał(a): Witamw całym temacie wyczytałęm na czym polega problem i jak sie ma zużycie podzespołów (pompy) do programu w kompie - nie dotyczy to jednak wszystkich silników bo w niektórych program nadążał a w innych nie RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI - Jabol - 10-11-2010 18:09 Nie wymieniałeś może rozrządu? i po wymianie może zaczoł cieżko palić? Wtedy bym stawiał na 99% na złe ustawienie kąta wtrysku paliwa,przy wymianie paska może się przestawić. Przy złym ustawieniu kąta wtrysku silnik jest trochę głośniejszy bardziej klekocze. Sprawdzić to możesz vag-iem Dałeś mi do myślenia siedze i się zastanawiam. wpadł mi do głowy jeden prosty patent jak można sprawdzić czy nie padła ci pompa,jak będziesz miał już ciepły silnik weż w butelkę 1,5-2L zimnej wody polej pompę i jak ci od razu zapali to wtedy płacz i płać za regeneracje pompy. RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI - stealthman - 12-11-2010 18:48 niebieski91 owszem zgodzę się z tobą co do map. Ingerując w nie masz większe pole do popisu ale Vagiem może zrobić korektę za darmo i sprawdzić czy to na pewno pompa. Tylko o to mi chodziło. A co do alternatora to nie masz racji, bo Vagiem nie wpłyniesz na prąd wzbudzenia prądnicy. Fajna lektura RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI - niebieski91 - 13-11-2010 01:59 musiałeś mnie źle zrozumieć - nic nie pisałem o wpływaniu vag-iem na prąd tylko podałem jako przykład pseudo rozwiązanie znaczy sie chgodziło o to ze podnoszenie dawki paliwa vag-iem to to samo co ładowanie aku większym prądem ale moze niejasno sie wyraziółem - chodziło po prostu o chwilowe rozwiązanie nie rozwiązujace problemu lecz tylko na chswile niwelujące objawy RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI - Jabol - 16-11-2010 19:04 niebieski91 i co wykombinowałeś ? RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI - niebieski91 - 16-11-2010 23:38 autko ma ponad 10 latek więc dla świętego spokoju jutro chyba albo na dniach chce zabrać sie za rozrusznik - nie zaszkodzi a przynajmniej "nie skonczy" mi sie nagle jak to nie pomoże to chyba tylko mapy zostana ale jeszcze zasięgam porad tunerów |