Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: drganie kierownicy przy hamowaniu i tarcie przy skręcaniu w prawo
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Witam, jestem nowy na forum. Od jakiegos miesiaca jestem szczesliwym posiadaczem poliftowego Sharika z 2001r. 1,9 tdi AUY 116 kucy, przebieg 150 tys km - auto od kuzyna z niemiec ( I wlasciciel ). W Lutym w samochodzie na autostradzie zerwał sie pasek rozrządu. Auto stało pare miesiecy az je w koncu zwiozłem do kraju....

Silnik po naprawie super pracuje ale mam jeszcze jeden problem do usuniecia. Mianowicie podczas hamowania od predkości ok. 60km/h prawie do zatrzymania strasznie trzepie kierownicą. Przy przyspieszaniu albo przy normalnej jezdzie jest ok. Zdjąłem koła - klocki, tłoczki, tarcze ok. Wyczyscilem wszytko, przesmarowałem problem minimalnie ustapił ale nadal występuje. Dodatkowo przy skręcaniu w prawo np na skrzyzowaniu słuchać odgłosy tarcia, mielenia. Ciezko mi to opisac - generalnie mechanicznie coś jest tak, pracuje z oporem. Przy jezdzie na wprost nic sie nie dzieje.
Myślicie ze to prawu przegub czy moze półośka na wykonczeniu?

Jeszcze jedna sprawa czy ostatnie okna da sie ucghylać w czasie jazdy czy tylko na postoju. Bo coś mi szwankuje z ich uchylaniem , tzn raz działaja raz nie.


Dzieki za pomoc.
Moze to być półoska lub przegub
Wszystkie szyby sa elektryczne ale działają mi tylko na postoju, w czasie jazdy nie mogę ich otwierac. Pewnie coś z kablami, włącznikami albo sterownikiem. To jest pierdoła bardziej mnie interesuje to drganie kierownicy i ten odgłos przy skrecaniu w prawo.
w AFN ma inne przeguby wątpie by one mialy luz. to sa przeguby na 6 kulek to jest duzo wytrzymalsz ejak w tych naszych poliftach. Jak przyhamowaniu ma te drgania to widac ze to zwiazane z ukladem hamulcowym. Albo nie oczyszcozne pod tarczami hamulcowymi na osadzeniu na piascie albo krzywe tarcze. Chyba ze masz duzy luz na piascie i lozysku.
Dzisiaj szarik znowu mnie zaskoczył bo po uruchomieniu silnika właczyłem klimę i dałem max nawiew i po 5 sekundach zadymiło się spod wywiewu nóg pasażera. Smród jakby sie cos paliło w aucie. Wentylator juz nie kreci wiec albo bezpiecznik albo silnik wentylatora sie spalił. Jak to sprawdzić - gdzie szukac bezpiecznika. Powiem Wam ze miałem kiedys Passata z 1990r. miał 420 tys przejechane i nigdy zadnych problemów z tym autem nie miałem.... Ale to chyba kwestia faktu ze do 270tys byl serwisowany w ASO w Niemczech.
NIE nie kolego starsza generacja to bylo Cool mialem passata b4 tdi 94r. i jako 4wlasciciel po sprowadzeniu z austrii nic nie robilem autko mialo 530tys i tylko rdza byla najwiekszym problemem w naszych Sharanach tak juz jest te auta wyjatkowo potrzebuja pieszczot mechanikow i to czy w elektryce czy w mechanice pozdrawiam Big Grin
a kiedy bylo ostatnio zagladane do wentylatora nawiewu?? Kiedy byl on przeczyszczony i przeropowany??
Poza tym SGA z przelotem mniejszym jak pol banki to ciężko dorwać. One juz zazwyczej pod milion przelotu mają. TO co na szafie sie wyswietla i w ksiazeczce to nieistotne bo i ja moge sobie zmalowac ksiazke bardzo ladną u kolegi w serwisie seata.
Ok , DZieki stasio59. Jutro go rozbiorę. CZytałem na forum zeby sprawdzić tez bezpieczniki r 25i 19. Ta 19 mnie zastanawia bo jak czysciłem auto na podszybiu byla rozpieta jedna wtyczka no i oczywiscie ją podłaczyłem. Czytajac forum wychodzi ze to podgrzewacz dyszu spryskiwacza ktory lubi spowodować awarię wentylatora - jest na jednym bezpieczniku i po jego odlaczeniu podobno czesto wszystko znowu działa poprawnie z nawiewami.
Co jest nie tak, drgania czy buczenie przy jeździe na wprost przy każdej prędkości nasila się (drgania) znacznie przy skręcie w prawo , cisza przy skręcaniu w lewo.
Bicie tarcz - LP 0,0; PP 0,02
Koła zmieniane.
Zaciski sprawdzone.
Luzy na wahaczach - tylne tuleje do wymiany.
Brak luzów łożyska na kole - sprawdzanie ręczne.
Witam.

Jeżeli tarcza PP ma 0.2 bicia to jest szrot totalny, pytanie czy to aby na pewno tarcza czy piasta/łożysko (znając życie nie było sprawdzane osobno tarcza, piasta i cały zespół), co oprócz drgań przy hamowaniu będzie też powodowało buczenie podczas jazdy, bo pewnie łożysko ma luz i jest w rozsypce. Przecież to jest banalnie proste do sprawdzenia.

Pozdrawiam
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Przekierowanie