Liczba postów: 86
Liczba wątków: 12
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Witam panowie mam taki oto problem. Wczoraj wyjechałem z domu i nagle osłabł mi szarik. Widzę we wstecznym lusterku takąjakby białą dymną poświatę, ale to olałem. Za jakiś kilometr nagle zadymił bardzo mocno i wszedł na wysokie obroty. Szybko zgasiłem. po chwili odpaliłem i lekko podymywał na biało. Więc kolega doradził abym powoli do domu dojechał. Po drodze mam górkę do przejechania i na tej górce za mną tumany białego dymu. Co to może być Proszę o pilną pomoc.
[b]VW SHARAN 1.9 TDI
Aroska 1.0
Liczba postów: 30
Liczba wątków: 7
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
Sprawdź stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym i przy okazji poziom oleum. Możesz też zwrócić uwagę czy płyn nie wymieszał się z oleum i w drugą stronę: kolor oleju na bagnecie.
Liczba postów: 170
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Jesli ktos doradzil Ci jazde tym samochodem to nie dzwon wiecej do niego po porade. Jesli poszlo uszczelnienie w turbo to zobacz na jakiej ilosci oleju dojechales do domu. Wzrosly Ci obroty bo samochod chodzil na oleju silnikowym. Czasami sielnik potrafi tak sie rozpedzic ze konczy sie to zatarciem albo wystrzalem z korby.
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 12
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
31-07-2013, 19:22
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2013, 19:25 przez gumis252.)
Koledzy miałem do dojechania do domu zaledwie 700 metrów dojechałem rozebraliśmy auto i to właśnie turbo umarło. W oleju niema grama wody i odwrotnie również. szukam używki turbo. Dziękuję za wyczerpujące odp
Aha jeszcze jedno nastąpił ubytek w oleju ale nieznaczny.
[b]VW SHARAN 1.9 TDI
Aroska 1.0
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
turbina ci pociągneła olej tym się nie przejmuj
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
turbo wymyj, weze od gory i dolu odczep i wlej tam benzyny by to wyplukac nieco. Zalóż drugie turbo ale weza gornego nie podlaczaj do dolotu. Swiece zarowe wykrec i i zakrec pare razy rozrusznikiem wy wydmuchalo resztki oleju z komory spalania. Uklad recyrkulacji spalin tez mozna by przeczycic bo moze tam zalegac oliwa. Potem wkrecisz swiece i odpalisz auto jeszcze bez tej rury dolotowej. Pochodzi silnik tak z 15 minut z przegazowaniem to bedzie wypluwal resztki z dolotu. Potem zlaczysz ten dolot i mozesz smigac autkiem.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 12
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Wielkie dzięki wesoł za tak cenne wskazówki, jeśli jest coś jeszcze co mógłbym wyczyścić czy coś podobnego bardzo chętnie zastosuję wszelkie rady.
[b]VW SHARAN 1.9 TDI
Aroska 1.0
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tak robilem u siebie. Poprostu troche ostroznosci przy odpalaniu auta bo jelsi olej czy inne plyny dostanie sie do dolotu a silnik bedzie na wysokich obrotach to podegnie korby albo czapke zwali. Nie sprezy cieczy przecież. Dlatego zawsze radze przy wymianach turbo zeby nie podpinac weza dolotowego odrazu tylko niech pochodzi jak SDI a turbo niech pompuje w tm czasie w atmosfere. Na jalowych czy nawet lekkim przegazowaniu nic sie nie stanie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 12
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Panowie a może ktoś doradzi jakie turbo nabyć. Używane czy może po regeneracji? Jeśli po regeneracji to może namiar na jakąś solidną firmę?
[b]VW SHARAN 1.9 TDI
Aroska 1.0
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
bylo juz na forum o tym. Byly rozmowy i sa zdania podzielone-wiadomo. Ja polecam sprawną używkę lub poprostu nowe. Regenerowac sie nie daje wszystkich turbin bi nie ma czesci do przeprowadzenia tej regeneracji. Garrettów ze zmienna geo sie nei regeneruje.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.