Ocena wątku:
Czujniki pod pedałem hamulca, 1.9 TDI
06-07-2013, 15:37
Post: #1
Czujniki pod pedałem hamulca, 1.9 TDI
Szanowni Koledzy!

Na początku uprzedzam, że nie jestem zawodowym mechanikiem, ale mam zapał do naprawy i co tylko mogę robię sam Smile
Miałem dzisiaj drobną przeprawę z czujnikiem świateł stop pod pedałem hamulca. I wymieniłem ten górny (u mnie niebieski). Jednak gdy się przyglądałem przy ściąganiu i zakładaniu, to zobaczyłem, że jest tam coś podobnego tylko czarnego troszku niżej z drugim kabelkiem. I mam teraz pytanie co tam jest co? Czy to jest jakiś zapasowy czujnik, czy jak? Czy ten drugi ma coś związanego z ABS...?

PS. Po zakupie czujnika "oczytałem" się, że należy to zrobić sprawnie bo inaczej czujnik będzie do wyrzucenia. Więc dla wprawy pobawiłem się tym starym, załaczając go i wyjmując, po chwili coś mnie tknęło i podłączyłem go z powrotem pod kabelki i o dziwo światła stopu ożyły Wink to tylko taka ciekawostka.
Reklama

06-07-2013, 16:19
Post: #2
RE: Czujniki pod pedałem hamulca, 1.9 TDI
Z tym zakładaniem to zależy jaki czujnik. Są dwie wersje. Zakładana normalnie i tym sposobem.



SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
07-07-2013, 17:12
Post: #3
RE: Czujniki pod pedałem hamulca, 1.9 TDI
Ten drugi czujnik jest od tempomatu, po wciśnięciu hamulca wyłącza się tempomat.
07-07-2013, 23:12
Post: #4
RE: Czujniki pod pedałem hamulca, 1.9 TDI
tylko, że tempomatu raczej nie mam, czyli czujnik jest, a opcji nie ma Big Grin
10-07-2013, 20:46
Post: #5
RE: Czujniki pod pedałem hamulca, 1.9 TDI
tak jest Smile jeżeli masz w kolumnie kierownicy wtyczkę od tempomatu to niema problemu go włączyć. Ja z tym włącznikiem też miałem problemy. Wyjąłem go, rozebrałem (tak da się) przeczyściłem przesmarowałem i teraz śmiga jak miło Smile




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Twardy pedał hamulca Grzechu 1 618 19-02-2022 22:09
Ostatni post: wesol
  Zestaw naprawczy przedniego Hamulca o co chodzi ... Viktor 20 10,441 11-05-2013 13:27