02-07-2013, 09:33
witam serdecznie, miałem ten sam problem spalał olej i bardzo dymił na biało stało się to na początku maja, uszczelniacze trzonków zaworów nie pomogły, dymił tak samo, więc pomiar ciśnienia sprężania, ok. 9,5 bar, więc dobre wystarczające, ma być na ciepłym od 7 do 13, próba olejowa też ok. następnie pomiar ciśnienia oleju w silniku i tu niespodzianka, powinno być minimum 2 bary przy obrotach ok 2000 na minutę i temperaturze oleju 80 stopni, a było niecałe 1,5 bara, po zgaszeniu silnika i odczekaniu ok. 5 min, wzrosło o około 0,1 do 0,2 bara. ktoś doradził MOTODOKTOR, wlałem i kolejna niespodzianka, po rozgrzaniu silnika lampka ciśnienia oleju zapaliła się i zabrzmiał sygnał akustyczny, więc chyba czujnik ciśnienia, ale dlaczego sygnał akustyczny, kolejny pomiar ciśnienia oleju i kolejna niespodzianka brak ciśnienia oleju, po kilkukrotnym zgaszeniu silnika i uruchomieniu ciśnienie pojawiło się raz na pięć prób, kolejny etap miska olejowa w dół, i niespodzianka zatkany smok pompy olejowej, po wyczyszczeniu smoka i odpaleniu silnika, ciśnienie na zimnym około 5,5 bara po rozgrzaniu na wolnych obrotach nie spadało poniżej 1,8 bara, a dym jak był tak jest, ale teraz to dopiero dym, biały nic nie widać z tył auta, kolejny krok to wymiana pierścieni tłokowych, nic to nie dało po wymianie kopcenie nie ustało, dopiero wymiana silnika na drugi dała efekt, całym powodem dymienia była turbosprężarka chociaż węże intercoolera były suche i nie pluła turbina olejem to jak silnik odzyskał ciśnienie oleju cały jego strumień popłynął na sprężarkę od strony wydechu a po zdemontowaniu turbiny w rurze wydechowej to jakby ktoś miodu czarnego nalał wszystko się lepiło, w związku z tym że turbina po regeneracji miała przejechane około 8500km, powodem jej zajechania mogło być niskie ciśnienie oleju oraz to że nie pracowała pompka obiegowa co odpompowuje płyn chłodniczy z turbosprężarki, teraz nie wiem czy ona ma pracować cały czas czy w określonych parametrach, nie wiem ja ją teraz podłączyłem pod światła mijania, silnik pasuje od golfa o kodzie AGU, inna miska olejowa chodzi o podłączenia rur intercoolera i inna głowica, bo mocowanie zaworu od pompy powietrza wtórnego i inne mocowania łapy na alternator, wspomaganie i klimę, poza tym ok. Jak coś przekręciłem to sory, ale nie jestem fachowcem