Kolego jak wymieniałeś gumy na amorkach to wyciagales skórek na zewnątrz z piasty??? Jeśli tak to nie wlozyles go odpowiednio tak jak był wcześniej. Ogólnie w tych samochodach nie ustawia sie kąta , ale jak włożysz za słabo albo za mocno w piaste to taki właśnie będziesz miał efekt
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
(05-02-2015, 14:08)marcyb3 napisał(a): jak włożysz za słabo albo za mocno w piaste to taki właśnie będziesz miał efekt
Tego nie kumam, w sumie tego wczesniejszego tez nie za bardzo.
Teoretycznie nie regulowane to jest choc jak poluznisz sruby od ramy/sanek to zawsze mozesz deczko puknac młotkiem i przesuniesz calosc tak ze ze w jednym kole pochylanie zmieni na plus a w drugim na minus.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
zrob tak jak podalem. nei a innego wyjscia raczej. Moz autko po jakims maly strzale. Nawet nei musialo dostac mocno tylo w samo kolo moglo uderzyc w kraweznik bokiem i juz sie mogą sanki przestawic. Kiedys poprzednim golfem pryzoralem deczko sankami o wystajacy kraweznik i wszystko sie przestawilo- cala geometria i kolo kiery do jazdy na wprost musialem miec rzeckrecone deczko. NAwet na srubach na sankach bylo widac ślad o ile sie przestawilo.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Też tak miałem po strzale i pomogło przestawienie sanek. było widać przesunięcie na śrubach. Jeśli to nie pomoże to sprawdź amortyzatory w miejscu co wchodzą w zwrotnicę. Widziałem kilka przypadków gdzie w tym miejscu ugięte były amorki i też taki efekt końcowy wyszedł.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Same zwrotnice mimo swojej masywnej konstrukcji chyba cos ala zeliwnej potrafia sie tez podgiąć. Pare takich chewroletów mialem po stluczce i zwrotnica byla krzywa i amorek. Czasami amorek byl sprawny ale tylko miesiac i potem wylewal olej i byl do wymiany.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
05-02-2015, 21:14 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2015, 21:16 przez szparag86.)
Pany ile ja się w autach po strzałach elementów zawiechy nawymieniałem...
podam elementy wg kolejności od tych najczęściej uszkadzanych, czyli pewnie najsłabszych:
1. wahacz + sworzeń + drążek z końcówką
2. amortyzator
3. zwrotnica ( z naciskiem że z reguły zgięcie amora i zwrotnicy szło w parze)
4. wózek (no i tu nie zdarzyło się, żeby sanki przy strzale w koło się wygięły, owszem wymieniałem sanki ale to gdy auto było po bezpośrednim strzale w ten element.
Jeśli koło masz zbyt pochylone to dokładnie musisz obejrzeć wahacz, czy nie widać na nim odprysków rdzy/farby może to świadczyć o tym, ze materiał kiedyś się ugiął i jest podgięty przez co pociągnął mcpherson. Dalej obejrz amortyzator le najlepiej jak jest wyjęty, i na końcu zwrotnicę może coś zauważysz.