Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
kąt pochylenia koła - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Ogólno techniczny (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Og%C3%B3lno-techniczny)
+---- Wątek: kąt pochylenia koła (/Thread-k%C4%85t-pochylenia-ko%C5%82a)



kąt pochylenia koła - shl - 05-02-2015

prawe koło stron pasażera

koło mam lekko pochylone co jest widoczne względem lewego koła, prawego
pochylenie kąta jest ujemne jak widać z obrazku

czy można to jakoś wyregulować?

ps. poduchy z łożyskami przy amortyzatorze wymienione


RE: kąt pochylenia koła - marcyb3 - 05-02-2015

Kolego jak wymieniałeś gumy na amorkach to wyciagales skórek na zewnątrz z piasty??? Jeśli tak to nie wlozyles go odpowiednio tak jak był wcześniej. Ogólnie w tych samochodach nie ustawia sie kąta , ale jak włożysz za słabo albo za mocno w piaste to taki właśnie będziesz miał efekt


RE: kąt pochylenia koła - wesol - 05-02-2015

(05-02-2015, 14:08)marcyb3 napisał(a): jak włożysz za słabo albo za mocno w piaste to taki właśnie będziesz miał efekt

Tego nie kumam, w sumie tego wczesniejszego tez nie za bardzo.
Teoretycznie nie regulowane to jest choc jak poluznisz sruby od ramy/sanek to zawsze mozesz deczko puknac młotkiem i przesuniesz calosc tak ze ze w jednym kole pochylanie zmieni na plus a w drugim na minus.



RE: kąt pochylenia koła - shl - 05-02-2015

gumy z łożyskami były wymieniane bo były posypane i myślałem że to też tego wina ale wymiana w tej kwestii nic nie zmieniła


RE: kąt pochylenia koła - wesol - 05-02-2015

zrob tak jak podalem. nei a innego wyjscia raczej. Moz autko po jakims maly strzale. Nawet nei musialo dostac mocno tylo w samo kolo moglo uderzyc w kraweznik bokiem i juz sie mogą sanki przestawic. Kiedys poprzednim golfem pryzoralem deczko sankami o wystajacy kraweznik i wszystko sie przestawilo- cala geometria i kolo kiery do jazdy na wprost musialem miec rzeckrecone deczko. NAwet na srubach na sankach bylo widac ślad o ile sie przestawilo.


RE: kąt pochylenia koła - andrew7800 - 05-02-2015

Też tak miałem po strzale i pomogło przestawienie sanek. było widać przesunięcie na śrubach. Jeśli to nie pomoże to sprawdź amortyzatory w miejscu co wchodzą w zwrotnicę. Widziałem kilka przypadków gdzie w tym miejscu ugięte były amorki i też taki efekt końcowy wyszedł.Smile


RE: kąt pochylenia koła - wesol - 05-02-2015

Same zwrotnice mimo swojej masywnej konstrukcji chyba cos ala zeliwnej potrafia sie tez podgiąć. Pare takich chewroletów mialem po stluczce i zwrotnica byla krzywa i amorek. Czasami amorek byl sprawny ale tylko miesiac i potem wylewal olej i byl do wymiany.


RE: kąt pochylenia koła - szparag86 - 05-02-2015

Pany ile ja się w autach po strzałach elementów zawiechy nawymieniałem...
podam elementy wg kolejności od tych najczęściej uszkadzanych, czyli pewnie najsłabszych:
1. wahacz + sworzeń + drążek z końcówką
2. amortyzator
3. zwrotnica ( z naciskiem że z reguły zgięcie amora i zwrotnicy szło w parze)
4. wózek (no i tu nie zdarzyło się, żeby sanki przy strzale w koło się wygięły, owszem wymieniałem sanki ale to gdy auto było po bezpośrednim strzale w ten element.

Jeśli koło masz zbyt pochylone to dokładnie musisz obejrzeć wahacz, czy nie widać na nim odprysków rdzy/farby może to świadczyć o tym, ze materiał kiedyś się ugiął i jest podgięty przez co pociągnął mcpherson. Dalej obejrz amortyzator le najlepiej jak jest wyjęty, i na końcu zwrotnicę może coś zauważysz.


RE: kąt pochylenia koła - shl - 21-03-2015

temat rozwiązany, wymiana zwrotnicy pomogła w 100%