kąt pochylenia koła - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY) +--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005) +---- Dział: Ogólno techniczny (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Og%C3%B3lno-techniczny) +---- Wątek: kąt pochylenia koła (/Thread-k%C4%85t-pochylenia-ko%C5%82a) |
kąt pochylenia koła - shl - 05-02-2015 prawe koło stron pasażera koło mam lekko pochylone co jest widoczne względem lewego koła, prawego pochylenie kąta jest ujemne jak widać z obrazku czy można to jakoś wyregulować? ps. poduchy z łożyskami przy amortyzatorze wymienione RE: kąt pochylenia koła - marcyb3 - 05-02-2015 Kolego jak wymieniałeś gumy na amorkach to wyciagales skórek na zewnątrz z piasty??? Jeśli tak to nie wlozyles go odpowiednio tak jak był wcześniej. Ogólnie w tych samochodach nie ustawia sie kąta , ale jak włożysz za słabo albo za mocno w piaste to taki właśnie będziesz miał efekt RE: kąt pochylenia koła - wesol - 05-02-2015 (05-02-2015, 14:08)marcyb3 napisał(a): jak włożysz za słabo albo za mocno w piaste to taki właśnie będziesz miał efekt Tego nie kumam, w sumie tego wczesniejszego tez nie za bardzo. Teoretycznie nie regulowane to jest choc jak poluznisz sruby od ramy/sanek to zawsze mozesz deczko puknac młotkiem i przesuniesz calosc tak ze ze w jednym kole pochylanie zmieni na plus a w drugim na minus. RE: kąt pochylenia koła - shl - 05-02-2015 gumy z łożyskami były wymieniane bo były posypane i myślałem że to też tego wina ale wymiana w tej kwestii nic nie zmieniła RE: kąt pochylenia koła - wesol - 05-02-2015 zrob tak jak podalem. nei a innego wyjscia raczej. Moz autko po jakims maly strzale. Nawet nei musialo dostac mocno tylo w samo kolo moglo uderzyc w kraweznik bokiem i juz sie mogą sanki przestawic. Kiedys poprzednim golfem pryzoralem deczko sankami o wystajacy kraweznik i wszystko sie przestawilo- cala geometria i kolo kiery do jazdy na wprost musialem miec rzeckrecone deczko. NAwet na srubach na sankach bylo widac ślad o ile sie przestawilo. RE: kąt pochylenia koła - andrew7800 - 05-02-2015 Też tak miałem po strzale i pomogło przestawienie sanek. było widać przesunięcie na śrubach. Jeśli to nie pomoże to sprawdź amortyzatory w miejscu co wchodzą w zwrotnicę. Widziałem kilka przypadków gdzie w tym miejscu ugięte były amorki i też taki efekt końcowy wyszedł. RE: kąt pochylenia koła - wesol - 05-02-2015 Same zwrotnice mimo swojej masywnej konstrukcji chyba cos ala zeliwnej potrafia sie tez podgiąć. Pare takich chewroletów mialem po stluczce i zwrotnica byla krzywa i amorek. Czasami amorek byl sprawny ale tylko miesiac i potem wylewal olej i byl do wymiany. RE: kąt pochylenia koła - szparag86 - 05-02-2015 Pany ile ja się w autach po strzałach elementów zawiechy nawymieniałem... podam elementy wg kolejności od tych najczęściej uszkadzanych, czyli pewnie najsłabszych: 1. wahacz + sworzeń + drążek z końcówką 2. amortyzator 3. zwrotnica ( z naciskiem że z reguły zgięcie amora i zwrotnicy szło w parze) 4. wózek (no i tu nie zdarzyło się, żeby sanki przy strzale w koło się wygięły, owszem wymieniałem sanki ale to gdy auto było po bezpośrednim strzale w ten element. Jeśli koło masz zbyt pochylone to dokładnie musisz obejrzeć wahacz, czy nie widać na nim odprysków rdzy/farby może to świadczyć o tym, ze materiał kiedyś się ugiął i jest podgięty przez co pociągnął mcpherson. Dalej obejrz amortyzator le najlepiej jak jest wyjęty, i na końcu zwrotnicę może coś zauważysz. RE: kąt pochylenia koła - shl - 21-03-2015 temat rozwiązany, wymiana zwrotnicy pomogła w 100% |