Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tyle ze te 800A w normie EN ma niewiele wspólnego z amperami mierzonymi miernikiem. Wg normy niemieckiej czyli DIN to jest dużo mniej amper jak w EN. W dinach będzie dobre 3xx amper dla naszych aku.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
28-08-2016, 08:36
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2016, 11:10 przez wesol.)
Sprawdź czemu dla danego akumulatora będzie podane tak: prąd wg EN to 800A. Także dlatego samego aku wg DIN będzie juz tylko coś koło 360A. Wkleję ci tabelkę z tymi normami to zrozumiesz oco chodzi. To tak jakbyś podawał długość i jeden operuje w cala drugi w łokciach a ty w cm. Nie cały świat operuje w cm niestety. Jakby akumulatory mogły dać ze 800A to przy naszych rozrusznikach po 2000 wat czyli zapotrzebowaniu około 200 amper to by była nadwyżka czterokrotna. To by aku starczal na jakieś 18 lat.
A i jeżdżę sprawdź w zeszytach bo co innego prąd zwarciowy a co innego rozruchowy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 94
Liczba wątków: 14
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
0
Mam wskaźnik ładowania w zegarach i podczas jazdy wskazuje 14 ale na postoju faluje od 14 do 15. Czy to normalny objaw na postoju? Ładowanie? Po drugie jeśli mam altka 90A to aku muszę mieć poniżej czy powyżej 90Ah. Chodzi mi o kwestie pełnego ładowania aku. Altek musi nadążyć ładować a nie tylko podładowywać w trakcie jazdy. Prąd rozruchu wedle DIN to 340A ale technologia idzie do przodu i ten współczynnik mógł się zmienić i np wynosi teraz te 800A. Kod mojego aku to J0L. A może wie ktoś gdzie można poczytać o zależnościach pojemności altka a ładowaniem aku. Dzięki serdeczne. Pozdrawiam.
PS. Skłaniam się bardziej do kupna lepszej marki aku. Kwestia tylko parametrów.
Sharan 1,9 TDI 130 KM 2003r. w planie 1,9 TDI BTB 150 KM
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Sam napisales- wskaznik. Wskaznik ma za zadanie tylko wskazc czy jest ladowanie czy go nie ma, troszke tylko moze przysugeruje czy ni ejest np 18V czy np nie 11V. To nie jest MIENIK! Sprawdz definicje "miernik" i "wskaznik" To nie to samo. Poza tym wyzej wkleilem tabele z normami. Norma DIN wystepuje w wielu dziedzinach nawet w aparatach fotograficznych. To norma ktora podaje prawdziwy przeplyw amper przy zachowaniu okreslonego napiecia. Normy EN to nawet nie wiem co podaja ale chyba ampery jak aku bedzie tak obciazony ze sila elektromotoryczna czyli napiecie bedzie chyba wynosic 50% nominalu czyli jakies 6 V. Wielkosc alternatora nie ma tu zbytnio znaczenia. To czy masz 90 A altek nie wplywa na czas ladowania akumulatoraAltek nawet jakbys zalozyl taki jak ja mam 220 amperowy to bedzie ladowac akumualtor pradem zaraz po odpaleniu okolo10-15 amper. Jednak po 3-4 minutach to ten prad spdnie ponizej 10 amper (zazwyczaj 4-8A)
Zadne wskazniki sie nie zmienily. Tak jak sa wzorce w Paryzu 1metra tak tez sa pewne rzeczy ktore sie nie zmieniają i w tych sprawach. Wydajnosc aku raczej tez nie przeskoczy pewych realiów. 5-10% to tak ale nie 100%. chyba ze mowimy o pierwszych akumualtroach sprzed 200 lat temu a to co dzisiaj jest. Ale aku kwasowy 5 lat temu a kwasowy dziś to niewielki skok technologiczny.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
28-08-2016, 12:51
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2016, 13:04 przez wesol.)
kazdy moze sobie stworzyc stronke. Miejsce na serwerze to koszt okolo 50 zl za rok na 2 Gb wiec mozna tam sobie stronek nasiac ile kto chce. Pisc rzeczy inteligentne to druga sprawa. Wiecej takich rzeczy inteligentnych wyczytasz na forum elektrody jak na takich stronkach gdzie to wypisuje nie fachowiec a jakis redaktorzyna z bladym pojeciem w tej materii. Na uczelni w Szczecinie gdzie studiowalem na ul Klonowica 11 mialismy warsztaty a nawet SKP. Na warsztatach byla tez akumulatorownia. Takie sprawy zesmy tez walkowali. Wierz mi ze cos w tej materii wiem. istnieja tez akumualtory wykonane w innej technologii niz te tradycyjne. Maja tez swoje zalety i wady. Sa takie co mimo ze maja pojemnosc zaledwie 40-50 Ah to maja prad rozruchowy dwa rayz wiekszy jak taki aku tradycyjny o pojemnosci 80Ah. Tyle ze cena takiego aku na poziomie 700-1200 zl slabo mi sie widzi dla zwyklego smiertelnika.
Przedstawilem ze w sztaplarkach mamy dosc duze akumualtory a alternatory raczej nie za mocne i co jakos dzial wszystko. Pisanie na necie bredni w stylu ze aku bedzie niedoladowany to mnei tylko smieszy. W domu tez mam chyba ze 9 ladowarek do telefonow. Poprostu lubie miec kilka w roznych punktach. I patrz co dziwne kazda naladujesz telefon mimo ze jedne maja prad ladowania 300 mA a inne maja po 2000 mA. Tyle ze jedna naladujesz tel w 1.5 godziny a drugim naladujesz w 6 godzin. Tak jak pisalem zakupilem na potrzeby pozyskania czesci altek z passata B5 90 A i ten altek ladowal akumualtor po odpaleniu pradem 12A a altek 140 amperowy ladowal tez pradem okolo 13A. Altek 220amperowy laduje tez pradem okolo 13amper. Natomiast zaleta duzego altka jest to ze wlaczajac wszystkie swiatlam nawiew na full grzanei szyby przedniej i tylnej plus grzanie siedzen nie powoduje znaczacych spadkow napiecia i jeszcze jest spora rezerwa pradowa. Zapodalem dodatkowy kabel plusowy od aku do altka i na tym alternatorze pracujacy dogrzewacz nie powoduje migotania oswietlenia. Robilem pomiary pradow i gdzies sa na forum tym i nie tylko. Sama szyba przednia ciagnie 40 amper pradu tylna cos kolo 25 A stolki po 10A nawiew potrafi na pelnej predkosci wiatraka samego przodu szarpac nawet 12A. Dodaj te pare rzeczy nawiew tylny, wlaczona klima to tez wiatraki na chlodnicy, oswietlenie i masz grubo ponad 100 amper poboru. Zaleta alternatorow do proadnic jest to ze maja wydajnosc 80-90% juz od okolo 1200-1500 obrotow silnika.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 51
Liczba wątków: 14
Dołączył: Sep 2014
Reputacja:
0
Kupiłem ostatnio do swojego TDi - Amag 95Ah/850A.
Hit wśród taksiarzy warszawskich.
Trudno o taki prąd rozruchu z takiej pojemności.
Jest to licencjonowany produkt, produkowany na Ukrainie.
Polecił mi spec od akumulatorów, zamiast Varty.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
ponoc te ukrainskie sa dobre wlasnie. Nie żałują ołowiu wiec i dosc ciezkawe.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.