Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
(31-03-2013, 00:01)bartixr napisał(a): jak najtrwalsze - sharan tego nie spełnia
Polemizowałbym. Przez 6 lat w swoim (z rzeczy mechanicznych) wymieniłem tylko sprzęgło alternatora i tuleje stabilizatora. Nie licząc olejów i rozrządu itp. Co do tylnych szyb to ja mam manualne i naprawdę rzadko je otwieram, szybciej mi otworzyć w tylnych drzwiach. Aby wystudzić zwykłą klimą, wystarczy kilka minut wcześniej odpalić auto i wsiadamy do zimnego, choć dwustrefowa lepsza.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 377
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
1
ja piszę o tylnych szybach elektrycznych.. naturalnie, ze biegać ręczne otwierać zamykać to chore, zatrzymywać się albo przedzierać przez wnętrze.
a jakbyś miał elektryczne to byś docenił, momentalnie gorące powietrze z postoju wyciąg tylnymi "furtkami".
co do tych 6 lat, ok.. i ile przejechałeś 30 -40 tys bo 6 czy 10 lat to nic nie znaczy.
ja rocznie robię około 50-60 i niestety ale SGA jest awaryjne - o czym mówią tez wszelkie rankingi.
Wystarczy spojrzeć na forum ,codziennie kilka nowych problemów i to taki powtarzających się.
Liczba postów: 37
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
31-03-2013, 00:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2013, 00:33 przez mariockr.)
Z klima dwustrefowa dobrze wiedziec, parkuje pod chmurka wiec marzy mi sie pelne ogrzewanie postojowe, na uchylne szyby tez zwroce uwage, oczywiscie w octavii mam klimatronik wiec do zwyklej klimy juz nie wroce, czujniki parkowania raczej zbedne w skodzie mam a nie kozystam. Co do usterkowosci to czy wspomniany voyager nie jest przypadkiem jednym z najbardziej awaryjnych aut, mazda w pl dopiero od kilku lat a z doswiadvzenia wiem ze czesci do japoni drogie i trudno dostepne. Myslalem tez o C4 grand picasso ale to juz zapewne znacznie delikatniejdza i naszpikowana elektronika konstukcja wiec mimo usterkowosci dupereli sharan wydaje mi sie dosc solidna konstrukcja a ewentualne czesci do vv jak to sie mowi mozna kupic w kiosku ruchu. Moje roczne przebiegi to 10-15tys wiec jak bym znalazl mie zajezdzony egzmplaz moze by troche posluzyl.
. Jeszcze raz zapytam o spalanie automata bo po bardzo ekonomicznej octavi zastanawiam sie jak bardzo to bedzie bolec
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
Wiesz, rankingi to ja olewam, statystyki problemów na forum to też nie są do końca wiarygodne bo nie wiemy kto ma w jakim stanie auto. Ja może dużo nie zrobiłem bo niecałe 80tyś, ale kolega ma sharana 96 też AFN i lata dużo, bo z lawetą na zachód i też mu się nic nie dzieje takiego. Najdroższa rzecz to chyba dwumasa u niego. Półosie, turbo itp na razie OK. Są bardziej awaryjne auta. Miałem Fabię 1.4MPI nową z salonu, sprzedałem przy 30tyś km a przy 45 miała robioną już UPG, teraz niedawno przy 97kkm znowu UPG - dwa razy po wyjęciu uszczelki, była ona zgnita. Mów co chcesz, ja sobie chwalę SGA i na pewno jak będę zmieniał to także na SGA.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 144
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
Ci którym auta się nie psują to nie czytają i nie piszą na forach, tak samo jak ci co nie potrafią nic zrobić i oddają swoje auta do mechaników. Każdy więc niech pozostaje przy opini jaką sobie sam wyrobił o tym aucie. Choć autko nad wyraz fajne wygodne i praktyczne, to gdyby nie upierdliwa usterkowość mojego egzemplarza, byłbym skłonny kupić go następnym razem, ale tego nie zrobię. Fiat Tempra którą miałem poprzednio była mniej kosztowna.
Co do spalania to brat ma w automacie z takim samym silnikiem co ja i spalanie ma do 2 litrów wyższe. Wyposażenie niemal identyczne.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
Panowie każde auto jest awaryjne jeśli nie dba się o nie należycie. Jak kupuje się używane z niepewnego żródła to szansa na to, że trafi się trefny egzemplarz jest spora i wzrasta jeśli kupuje się auto z komisu / od handlarza.