Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
0
Witam u sąsiada w aucie zaczęły się dziać cyrki. Zaczęło się od świecenia kontrolki hamulca ręcznego i pipczenia zegarów w trakcie jazdy.
Podjechał do warsztatu sprawdzili czujnik pod dźwignią ręcznego, czujniki od klocków hamulcowych przy kołach, stan płynu w zbiorniku przy pompie.
Podpinali pod komputer i nie było żadnych błędów.
O teraz doszło jeszcze jedno, licznik zaczął świrować.
Po wyłączeniu zapłonu obrotomierz nie schodzi do zera i wskaźnik paliwa tak samo i licznik dzienny kilometrów się zeruje. Włączając zapłon obrotomierz schodzi do zera(wskazówka telepie się i schodzi do zera) a wskaźnik stanu paliwa schodzi do zera i wraca na stan paliwa.
Podejrzewamy, że problem jest w zegarach. Macie jakieś pomysły???
Liczba postów: 144
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
Cytuję, choć jeśli to bedzie problem z zimnymi lutami to może warto się zarejestrować bo jest kilka fotek.
"Dotyczy naprawy wyłączającej się tablicy wskaźników(prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik temperatury,paliwa,kontrolki rezerwy paliwa ,ciśnienia oleju w Octavi[O1]
Streszczam co należy zrobić.
Na wysokości stabilizatora TLE tylko na odwrotnej stronie płytki zegarów są trzy rezystory.
Należy wszystkim poprawić luty , szczególnie zwracając uwagę na ten oznaczony na zdjęciu na czerwono.Najprawdopodobniej grzejący się stabilizator skutecznie spowodował utlenienie się tego lutu.Stwierdziliśmy to dokonując pomiarów.
U mnie ten lut był głowną przyczyną usterki. Był na tyle utleniony iż musiałem usunąć z niego stare lutowie i pokryć nową cyną,choć wizualnie wyglądał na dobry.
Można nie usuwać plastikowej białej ramki od zegarów , a jedynie bardzo delikatnie ją odchylić zwalniając jej część zaczepów.
W większości jest to jedyna usterka tablicy.
Dla pewności można poprawić również luty samego stabilizatora TLE.
Miłej pracy-ostrożnie przy lutowaniu."
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2012
Reputacja:
0
Jednak się zarejestrowałem i będę działał.
Jeszcze jedna sprawa, robić to przy podłączonym akumulatorze czy odłączonym.
Chodzi mi o fabryczne radio. Jak odłączę akumulator to mi go wykasuje i czy da się wpisać kod z poziomu radia czy tylko VAGiem??
Liczba postów: 144
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
04-02-2013, 12:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2013, 12:31 przez wurba.)
Nie twierdzę, że to jest na pewno przyczyna twoich problemów, może jeszcze postaraj się albo poczekać na inne wypowiedzi, albo jeszcze trochę pogrzebać w necie. Osobiście miałem dokładnie taką sytuację właśnie w octavi, na forach czytałem, że takie same problemy mają passaty i golfy, w kwestii SGA jeszcze się z tym nie spotkałem.
Tak, należy to robić przy odłączonym aku.
Jeśli chodzi o kodowanie radia, to robi się to z panelu radia, w zależności od modelu przebiega to różnie. Ważne, trzeba znać kod. Jak nie masz kodu, to albo w necie trzeba szukać kogoś kto to robi po numerze seryjnym radia, albo oddać specowi od dekodowania.