Problem z licznikiem [Galaxy MK2 2002 1,9 tdi] - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY) +--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005) +---- Dział: Elektryka auta (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Elektryka-auta) +---- Wątek: Problem z licznikiem [Galaxy MK2 2002 1,9 tdi] (/Thread-Problem-z-licznikiem-Galaxy-MK2-2002-1-9-tdi) |
Problem z licznikiem [Galaxy MK2 2002 1,9 tdi] - gello1 - 03-02-2013 Witam u sąsiada w aucie zaczęły się dziać cyrki. Zaczęło się od świecenia kontrolki hamulca ręcznego i pipczenia zegarów w trakcie jazdy. Podjechał do warsztatu sprawdzili czujnik pod dźwignią ręcznego, czujniki od klocków hamulcowych przy kołach, stan płynu w zbiorniku przy pompie. Podpinali pod komputer i nie było żadnych błędów. O teraz doszło jeszcze jedno, licznik zaczął świrować. Po wyłączeniu zapłonu obrotomierz nie schodzi do zera i wskaźnik paliwa tak samo i licznik dzienny kilometrów się zeruje. Włączając zapłon obrotomierz schodzi do zera(wskazówka telepie się i schodzi do zera) a wskaźnik stanu paliwa schodzi do zera i wraca na stan paliwa. Podejrzewamy, że problem jest w zegarach. Macie jakieś pomysły??? RE: Problem z licznikiem [Galaxy MK2 2002 1,9 tdi] - wurba - 03-02-2013 Może podobna usterka co w skodzie?? http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=19655 RE: Problem z licznikiem [Galaxy MK2 2002 1,9 tdi] - gello1 - 03-02-2013 (03-02-2013, 22:29)wurba napisał(a): Może podobna usterka co w skodzie?? http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=19655 niestety nie mam dostępu a rejestrować się nie chce. Możesz pokrótce streścić co mam sprawdzić?? RE: Problem z licznikiem [Galaxy MK2 2002 1,9 tdi] - wurba - 04-02-2013 Cytuję, choć jeśli to bedzie problem z zimnymi lutami to może warto się zarejestrować bo jest kilka fotek. "Dotyczy naprawy wyłączającej się tablicy wskaźników(prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik temperatury,paliwa,kontrolki rezerwy paliwa ,ciśnienia oleju w Octavi[O1] Streszczam co należy zrobić. Na wysokości stabilizatora TLE tylko na odwrotnej stronie płytki zegarów są trzy rezystory. Należy wszystkim poprawić luty , szczególnie zwracając uwagę na ten oznaczony na zdjęciu na czerwono.Najprawdopodobniej grzejący się stabilizator skutecznie spowodował utlenienie się tego lutu.Stwierdziliśmy to dokonując pomiarów. U mnie ten lut był głowną przyczyną usterki. Był na tyle utleniony iż musiałem usunąć z niego stare lutowie i pokryć nową cyną,choć wizualnie wyglądał na dobry. Można nie usuwać plastikowej białej ramki od zegarów , a jedynie bardzo delikatnie ją odchylić zwalniając jej część zaczepów. W większości jest to jedyna usterka tablicy. Dla pewności można poprawić również luty samego stabilizatora TLE. Miłej pracy-ostrożnie przy lutowaniu." RE: Problem z licznikiem [Galaxy MK2 2002 1,9 tdi] - gello1 - 04-02-2013 Jednak się zarejestrowałem i będę działał. Jeszcze jedna sprawa, robić to przy podłączonym akumulatorze czy odłączonym. Chodzi mi o fabryczne radio. Jak odłączę akumulator to mi go wykasuje i czy da się wpisać kod z poziomu radia czy tylko VAGiem?? RE: Problem z licznikiem [Galaxy MK2 2002 1,9 tdi] - wurba - 04-02-2013 Nie twierdzę, że to jest na pewno przyczyna twoich problemów, może jeszcze postaraj się albo poczekać na inne wypowiedzi, albo jeszcze trochę pogrzebać w necie. Osobiście miałem dokładnie taką sytuację właśnie w octavi, na forach czytałem, że takie same problemy mają passaty i golfy, w kwestii SGA jeszcze się z tym nie spotkałem. Tak, należy to robić przy odłączonym aku. Jeśli chodzi o kodowanie radia, to robi się to z panelu radia, w zależności od modelu przebiega to różnie. Ważne, trzeba znać kod. Jak nie masz kodu, to albo w necie trzeba szukać kogoś kto to robi po numerze seryjnym radia, albo oddać specowi od dekodowania. |