Ocena wątku:
objawy zużytej vacum w silniku auy 115
14-12-2012, 18:24
Post: #1
objawy zużytej vacum w silniku auy 115
witam myślę że to temat na topie otóż mam sharana 2001 auy 115 mam problem z szarpaniem silnikiem po nocy i towarzyszy temu niebieski dym auto odpalało dobrze ale po 5sekundach zaczynało szarpać i dymić przez 15 sekund i wszystko wracało do normy ale zauważyłem że teraz jak jest -8 stopni jest większy problem z odpaleniem otóż trzeba trzymać na rozruszniku kilka sekund 5. Pompowtryski na ciepłym w wartościach mierzonych grupa 013 mają max odchylenie 0.28 na 4 cylindrze natomiast przy całkiem zimnym silniku i pierwszym odpaleniu silnik po nocy włanczam zapłon łącze sie z vag com wchodzę w silnik 08 grupa 13 i 18 i przekręcam dalej kluczyk w celu rozruchu w grupie 013 pokazuje max 1.48 natomiast w grupie 018 na wszystkich cylindrach w różnym czasie nie na raz wartość 6 i wtedy szarpie po chwili wszystkie 0. I moje pytanie brzmi co oznaczają te wartosci 6 może za mało ropy dostaje i szarpie bo po 20sekundach jest wszystko ok. I drugie pytanie jak sprawdzić tą vacum która ma 2 funkcje podciśnienia i tłoczenia ropy albo jakie są jej objawy zużycia zęby można ja wykluczyć czytałem gdzieś że właśnie ona może być powodem.
Reklama

15-12-2012, 12:00
Post: #2
RE: objawy zużytej vacum w silniku auy 115
wartosci w 013 i 023 wcale nie musza pokazac problemow z pompkami. Nie zawsze tak poprostu jest. Co do pompy vaq to mozna wybarad jak sie jedzie autkiem, przyspiesz ajak bedziesz lekko naciskal na pedal hamulca by upuscic troche tej prozni i czy pompa vaq wtedy sie wyrobi. Mozna mierzyc vaquometrem jakie robi podcisnienie. Moz ebyc tylko wezyk od serwa lekko nieszczleny i tez beda problemy z podcisnieniem. Trzeba sprawdzac bo tego na kompie nie odczytasz.

Co do odpalania to trzebaby sprawdzic jakei dawki podaje przy odpalaniu czy kąt synchronizacji walak jest okej, czy walek jest caly a nie wytarty czy wszelkie inne sprawy typu luz zaworowy na popychaczach jest na zimnym. Moz ebyc tak ze popychacze sa zatarte i nie bedzie domykac zaworów. Pryzczyn masz ze 30 mozliwych. Trzeba szukac.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
15-12-2012, 17:56 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2012 18:09 przez junak1956.)
Post: #3
RE: objawy zużytej vacum w silniku auy 115
ok chciałbym bardzo to zrobić żałuje że nie sprawdziłem walka jak wyciągałem turbo i nie chciało wyjść i ściągałem pokrywe zaworów hamulec mam ok więc myślę że podciśnienie pompa daje dobre jakie ma być może ktoś wie mam vacuometr to bym zmierzył tylko gdzie sie wpiąć. Jeżeli chodzi o drugie zadanie pompy czyli ciśnienie paliwa jak można je zmierzyć jakie ma być może ktoś mi podpowie. i jeszcze jedno jak sprawdzić dawkę rozruchową w pd i dawki paliwa co kolega wesol pisał.
a i pytanie czy dobrze zrozumiałem mam dawać gazu i wciskać hamulec równocześnie i co powinno sie dziać lub nie dziać. Współcznnik walka ustawiony dobrze jedynie nie wiem jak sprawdzić te dawki i jakie powinny być. A i jeszcze co zauważyłem jak go odpale zimnego po nocy i dodam trochu gazu to głośno chodzi twardo jakby zły zapłon po chwili pracy silnika jest normalna dla pd.
16-12-2012, 10:42
Post: #4
RE: objawy zużytej vacum w silniku auy 115
podcisnienie np na wezyku miedzy pompa vaq a elektrozaworkiem i musi wynosic -0.8 bara lub wiecej. -1 to jakby proznia calkowita wiec wiadomo ze tego nie przekroczy. Wartosci typu -0.5 to swiadcza juz o czyms niedobrym. Pompy paliwa bym nie ruszal ale z tego co pamietam to ona daje od 3 do chyba 7 barów zaleznie od odbrotów silnika. Ona ma poporstu zaopatrzyc pompki w paliwo bez przerw a nadmiar wraca do baku.
Po nocy tonormalne ze odpali lekko kulejąc i twardo pracujac bo ani szklanki nie sa wypelnione olejem ani tez silnik nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury. same niekozystne czynniki wec nie bedzi epalił jak cieply. Dawki mozna podgladnac vagiem ale raczje nieczesto sie zdarza w PD zeby cos bylo nie tak.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ciężko odpala na zimnym silniku lub po dłuższym postoju pieczara 6 167 17-03-2024 17:06
Ostatni post: Stefano
  AUY-dziwne objawy Łukasz12502 36 4,731 29-12-2023 22:24
Ostatni post: Łukasz12502
  AUY - na rozgrzanym silniku notlauf Przemek_M 3 665 09-02-2023 01:27
Ostatni post: Przemek_M
  Pompa vacum krzychu2020 2 986 08-11-2021 00:22
Ostatni post: krzychu2020
  1.9tdi VAG - Wartosc Podcisnienia vacum misiozol 2 1,663 20-11-2020 20:22
Ostatni post: misiozol
  Sharan przedlift 1.9 tdi 100 km - hałas w silniku titol10 0 761 11-03-2020 15:13
Ostatni post: titol10
  Galaxy ASZ nierówna praca na zimnym silniku gałgan1 0 1,121 12-09-2019 13:53
Ostatni post: gałgan1
  Przewód podciśnieniowy/vacum/serwo donkol 15 7,525 09-09-2019 21:50
Ostatni post: Stefano
  Adaptacja (kanał 05 w silniku) - jakie wartości ORI? Silnik ASZ meon 0 1,114 27-06-2017 18:52
Ostatni post: meon
  Dziwne objawy przycięcia przy obrotach 2tyś xmikexpl 2 1,730 24-01-2017 16:17
Ostatni post: Mapet

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name