Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
objawy zużytej vacum w silniku auy 115 - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: objawy zużytej vacum w silniku auy 115 (/Thread-objawy-zu%C5%BCytej-vacum-w-silniku-auy-115)



objawy zużytej vacum w silniku auy 115 - junak1956 - 14-12-2012

witam myślę że to temat na topie otóż mam sharana 2001 auy 115 mam problem z szarpaniem silnikiem po nocy i towarzyszy temu niebieski dym auto odpalało dobrze ale po 5sekundach zaczynało szarpać i dymić przez 15 sekund i wszystko wracało do normy ale zauważyłem że teraz jak jest -8 stopni jest większy problem z odpaleniem otóż trzeba trzymać na rozruszniku kilka sekund 5. Pompowtryski na ciepłym w wartościach mierzonych grupa 013 mają max odchylenie 0.28 na 4 cylindrze natomiast przy całkiem zimnym silniku i pierwszym odpaleniu silnik po nocy włanczam zapłon łącze sie z vag com wchodzę w silnik 08 grupa 13 i 18 i przekręcam dalej kluczyk w celu rozruchu w grupie 013 pokazuje max 1.48 natomiast w grupie 018 na wszystkich cylindrach w różnym czasie nie na raz wartość 6 i wtedy szarpie po chwili wszystkie 0. I moje pytanie brzmi co oznaczają te wartosci 6 może za mało ropy dostaje i szarpie bo po 20sekundach jest wszystko ok. I drugie pytanie jak sprawdzić tą vacum która ma 2 funkcje podciśnienia i tłoczenia ropy albo jakie są jej objawy zużycia zęby można ja wykluczyć czytałem gdzieś że właśnie ona może być powodem.


RE: objawy zużytej vacum w silniku auy 115 - wesol - 15-12-2012

wartosci w 013 i 023 wcale nie musza pokazac problemow z pompkami. Nie zawsze tak poprostu jest. Co do pompy vaq to mozna wybarad jak sie jedzie autkiem, przyspiesz ajak bedziesz lekko naciskal na pedal hamulca by upuscic troche tej prozni i czy pompa vaq wtedy sie wyrobi. Mozna mierzyc vaquometrem jakie robi podcisnienie. Moz ebyc tylko wezyk od serwa lekko nieszczleny i tez beda problemy z podcisnieniem. Trzeba sprawdzac bo tego na kompie nie odczytasz.

Co do odpalania to trzebaby sprawdzic jakei dawki podaje przy odpalaniu czy kąt synchronizacji walak jest okej, czy walek jest caly a nie wytarty czy wszelkie inne sprawy typu luz zaworowy na popychaczach jest na zimnym. Moz ebyc tak ze popychacze sa zatarte i nie bedzie domykac zaworów. Pryzczyn masz ze 30 mozliwych. Trzeba szukac.


RE: objawy zużytej vacum w silniku auy 115 - junak1956 - 15-12-2012

ok chciałbym bardzo to zrobić żałuje że nie sprawdziłem walka jak wyciągałem turbo i nie chciało wyjść i ściągałem pokrywe zaworów hamulec mam ok więc myślę że podciśnienie pompa daje dobre jakie ma być może ktoś wie mam vacuometr to bym zmierzył tylko gdzie sie wpiąć. Jeżeli chodzi o drugie zadanie pompy czyli ciśnienie paliwa jak można je zmierzyć jakie ma być może ktoś mi podpowie. i jeszcze jedno jak sprawdzić dawkę rozruchową w pd i dawki paliwa co kolega wesol pisał.
a i pytanie czy dobrze zrozumiałem mam dawać gazu i wciskać hamulec równocześnie i co powinno sie dziać lub nie dziać. Współcznnik walka ustawiony dobrze jedynie nie wiem jak sprawdzić te dawki i jakie powinny być. A i jeszcze co zauważyłem jak go odpale zimnego po nocy i dodam trochu gazu to głośno chodzi twardo jakby zły zapłon po chwili pracy silnika jest normalna dla pd.


RE: objawy zużytej vacum w silniku auy 115 - wesol - 16-12-2012

podcisnienie np na wezyku miedzy pompa vaq a elektrozaworkiem i musi wynosic -0.8 bara lub wiecej. -1 to jakby proznia calkowita wiec wiadomo ze tego nie przekroczy. Wartosci typu -0.5 to swiadcza juz o czyms niedobrym. Pompy paliwa bym nie ruszal ale z tego co pamietam to ona daje od 3 do chyba 7 barów zaleznie od odbrotów silnika. Ona ma poporstu zaopatrzyc pompki w paliwo bez przerw a nadmiar wraca do baku.
Po nocy tonormalne ze odpali lekko kulejąc i twardo pracujac bo ani szklanki nie sa wypelnione olejem ani tez silnik nie ma jeszcze odpowiedniej temperatury. same niekozystne czynniki wec nie bedzi epalił jak cieply. Dawki mozna podgladnac vagiem ale raczje nieczesto sie zdarza w PD zeby cos bylo nie tak.