Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 1.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AJH/AWC 1.8T Problemy z turbo/wokół turbo
#1
Witam, posiadam Sharana z 99r z silnikiem 1.8 Turbo, w wakacje został przeprowadzony remont silnika z powodu dymienia z rury, zostały wymienione następujące rzeczy:
-przewód ssący do turbosprężarki
-przewód-odma
-popychacz zaworów
-uszczelka kolektora ssącego
-uszczelka głowicy
-uszczelka pokrywy zaworów
-simmeringi wałków rozrządu
-uszczelki zaworów
-simmering wału korbowego przedni i tylni
-pierścienie tłokowe
-osłona przegubu wewnętrznego
-przegub półosi
-uszczelka rury wydechowej
-panewki korbowodowe
-prowadnice zaworów
-śruby głowicy.
Został również zalany nowy olej i do tego doszedł nowy filtr oleju oraz było robione planowanie głowicy, a biały dym po nagrzaniu silnika jak leciał tak dalej leci, po zgaszeniu silnika czuć taką spaleniznę, jakby spalony plastik ? lub coś w tym stylu, jak macie jakieś pomysły co to może być to dzięki z góry za odpowiedź Smile
Odpowiedz




#2
Ile masz przelatane ?.
Ja bym stawiał na uszczelnienie turbo ( czyli się kończy) ale sprawdź pod autem wydech ( nie był malowany? ).
ALHAMBRA 2.0 TDI 140 KM
Zapraszam:
https://www.facebook.com/wachlewski Big Grin
Odpowiedz
#3
moj pomysl to zrób na SKP analize spaln. JElsi kopci to sie szuka co ma za duzo i wtedy wiadomo co jest przyczyną.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#4
przejechane ma coś koło 260tyś
Odpowiedz
#5
Silnik masz zrobiony, to teraz czas na turbinęSmile ale że do panewek ktoś się dobrał to jestem w szoku, ciekawe czym się kierował, UPG można wybaczyć, ale te panewki... Tak jak kolega wyżej napisał, na analizator go i wyjdzie co spala na biało. Na przyszłość nie daj się namawiać na remonty bez dokładnej diagnozy, bo w taki sposób można zainwestować w to auto naprawdę dużo.
Silniki 1,8T wytrzymują nawet ostre katowanie, słabym punktem jest turbina, o którą należy dbać.
Odpowiedz
#6
A ja wlasnie slyszalem ze turbo jest dosc wytrzymale. Jest to wywolane tym z ema chlodzene wodne czego w suszarkach tdi brakuje. owszem moze i temperatury sa nieco nizsze ale wcale niekoniecznie. Zanim za turbo sie bedziemy brali to ja bym sie wstrzymal. Te suszarki nie sa tak tanie jak do tdi no i trudno o dobrą.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
silnik był robiony w zaprzyjaźnionym warsztacie Smile podczas rozbierania silnika zaczął się cały sypać, wiecie może gdzie w Lubinie lub okolicach Lubina zrobią tą analizę spalin ? Na weekend pod auto wejdę i zobaczę co z tym tłumikiem
Odpowiedz
#8
analizę w każdym punkcie gdzie przeglądy robią ...
ALHAMBRA 2.0 TDI 140 KM
Zapraszam:
https://www.facebook.com/wachlewski Big Grin
Odpowiedz
#9
[Silniki 1,8T wytrzymują nawet ostre katowanie, słabym punktem jest turbina, o którą należy dbać. ]
Kroz co masz na myśli o dbaniu turbiny. Jak to robić, czy są jakieś czynności obsługowe turbiny.
Odpowiedz
#10
tak jest opisane tu: Turbina
ALHAMBRA 2.0 TDI 140 KM
Zapraszam:
https://www.facebook.com/wachlewski Big Grin
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Heart Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp. sp6qkx 125 71,993 29-04-2024, 09:24
Ostatni post: mckjr
  Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana Loco 70 25,219 29-08-2019, 10:35
Ostatni post: wesol
  Silnik 2.0B nie odpala/problemy z odpaleniem/gaśnie corrado_m8 77 26,264 17-09-2018, 18:01
Ostatni post: tolus24
  Zawór dv w 1.8T - problemy/rodzaje-zamienniki? bercik350 50 57,864 28-01-2018, 19:44
Ostatni post: Gitek
  Problemy przy odpalaniu djdarek 0 1,115 23-01-2017, 22:46
Ostatni post: djdarek
  problemy z fis 1.8 turbo Sharan vw6767 3 1,750 04-04-2015, 17:36
Ostatni post: vw6767

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości