AJH/AWC 1.8T Problemy z turbo/wokół turbo - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6) +--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13) +---- Dział: Silnik Benzynowy (/forumdisplay.php?fid=64) +---- Wątek: AJH/AWC 1.8T Problemy z turbo/wokół turbo (/showthread.php?tid=2567) |
AJH/AWC 1.8T Problemy z turbo/wokół turbo - kojot - 23-11-2012 18:00 Witam, posiadam Sharana z 99r z silnikiem 1.8 Turbo, w wakacje został przeprowadzony remont silnika z powodu dymienia z rury, zostały wymienione następujące rzeczy: -przewód ssący do turbosprężarki -przewód-odma -popychacz zaworów -uszczelka kolektora ssącego -uszczelka głowicy -uszczelka pokrywy zaworów -simmeringi wałków rozrządu -uszczelki zaworów -simmering wału korbowego przedni i tylni -pierścienie tłokowe -osłona przegubu wewnętrznego -przegub półosi -uszczelka rury wydechowej -panewki korbowodowe -prowadnice zaworów -śruby głowicy. Został również zalany nowy olej i do tego doszedł nowy filtr oleju oraz było robione planowanie głowicy, a biały dym po nagrzaniu silnika jak leciał tak dalej leci, po zgaszeniu silnika czuć taką spaleniznę, jakby spalony plastik ? lub coś w tym stylu, jak macie jakieś pomysły co to może być to dzięki z góry za odpowiedź RE: 1.8 Turbo, biały dym - fotograf123 - 23-11-2012 23:15 Ile masz przelatane ?. Ja bym stawiał na uszczelnienie turbo ( czyli się kończy) ale sprawdź pod autem wydech ( nie był malowany? ). RE: 1.8 Turbo, biały dym - wesol - 24-11-2012 08:43 moj pomysl to zrób na SKP analize spaln. JElsi kopci to sie szuka co ma za duzo i wtedy wiadomo co jest przyczyną. RE: 1.8 Turbo, biały dym - kojot - 26-11-2012 20:29 przejechane ma coś koło 260tyś RE: 1.8 Turbo, biały dym - kroz - 27-11-2012 23:33 Silnik masz zrobiony, to teraz czas na turbinę ale że do panewek ktoś się dobrał to jestem w szoku, ciekawe czym się kierował, UPG można wybaczyć, ale te panewki... Tak jak kolega wyżej napisał, na analizator go i wyjdzie co spala na biało. Na przyszłość nie daj się namawiać na remonty bez dokładnej diagnozy, bo w taki sposób można zainwestować w to auto naprawdę dużo. Silniki 1,8T wytrzymują nawet ostre katowanie, słabym punktem jest turbina, o którą należy dbać. RE: 1.8 Turbo, biały dym - wesol - 28-11-2012 07:17 A ja wlasnie slyszalem ze turbo jest dosc wytrzymale. Jest to wywolane tym z ema chlodzene wodne czego w suszarkach tdi brakuje. owszem moze i temperatury sa nieco nizsze ale wcale niekoniecznie. Zanim za turbo sie bedziemy brali to ja bym sie wstrzymal. Te suszarki nie sa tak tanie jak do tdi no i trudno o dobrą. RE: 1.8 Turbo, biały dym - kojot - 28-11-2012 21:08 silnik był robiony w zaprzyjaźnionym warsztacie podczas rozbierania silnika zaczął się cały sypać, wiecie może gdzie w Lubinie lub okolicach Lubina zrobią tą analizę spalin ? Na weekend pod auto wejdę i zobaczę co z tym tłumikiem RE: 1.8 Turbo, biały dym - fotograf123 - 29-11-2012 01:36 analizę w każdym punkcie gdzie przeglądy robią ... RE: 1.8 Turbo, biały dym - pagio1 - 30-11-2012 11:01 [Silniki 1,8T wytrzymują nawet ostre katowanie, słabym punktem jest turbina, o którą należy dbać. ] Kroz co masz na myśli o dbaniu turbiny. Jak to robić, czy są jakieś czynności obsługowe turbiny. RE: 1.8 Turbo, biały dym - fotograf123 - 30-11-2012 11:57 tak jest opisane tu: Turbina |