Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 1.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AJH/AWC 1.8T Problemy z turbo/wokół turbo
#41
Dzięki tolus24!

Sprawdzę VAGiem przepustnicę i pedał.

Te logi są zrobione na N75 z A3, w której siedział mój obecny silnik i która jechała jak nówka. Teraz dla świętego spokoju zamówiłem nówkę sztukę N75, ale chyba nie tu jest problem.

Skąd może dochodzić odgłos upuszczonego powietrza z turbiny - czy DV może dawać taki efekt jak z klasycznego blow-offa? Wcześniej tego nie słyszałem.
[Obrazek: wqdz690429546a.GIF] Piszę poprawnie po polsku.

kiedyś Galaxy 2,3 i Sharan 1,8, teraz MB R500
Odpowiedz




#42
Witam.

Wcześniej pewnie nie było tak słychać , bo nie było tak "wyraźnych i skokowych" przeładowań, jak teraz widać w tych ostatnich log-ach i pewnie pochodzi z dv, choć z reguły one nie są głośne, rozumiem, że syczy przy dodawaniu gazu, bo jak przy puszczaniu, to by mogło wskazywać, że Twój nowy dv jest do wymiany.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#43
Tak, słychać przy przyspieszaniu podczas logowania. Dokładnie taki sam efekt dźwiękowy, jak przy zmianie biegów autem z blow-offem.
[Obrazek: wqdz690429546a.GIF] Piszę poprawnie po polsku.

kiedyś Galaxy 2,3 i Sharan 1,8, teraz MB R500
Odpowiedz
#44
koledzy mam ten sam problem, w moim sharanie 2005 r, ja kupiłem auto z uszkodzona turbina ale wyszło jak zawsze , wezyki cisnienia odmy itd ,

poniewaz zajmuje sie elektronika pojazdowa musze prosic was o pomoc w ustaleniu jak działa n75 , jesli brak napięcia zawór zamkniętą ma jedną strone natomiast 2 pozostałe rurki maja przelot, po podaniu napiecia zawór dmucha na wszystkie rurki , tak jest u mnie

pytanie jak powinno być ?


moj problem polega na tym , przy przyspieszaniu syczy a przy odjeciu nogi z gazu słysze dv spuszczenie cinienia z ukladu , dv wymieniony z pol roku temu na nowy oryginał z aso

zachowuje sie to tak jak by vd awaryjnie spuszczał za duze cisnienie z układu
Odpowiedz
#45
Witam.

Czyli zawór działa u Ciebie prawidłowo pod warunkiem, że te "dwie rurki" mające połączenie w stanie spoczynku, to te dwie krótkie rurki. Szczelność najlepiej sprawdzić dmuchając kompresorem, a nie ustami, bardzo ważne jest aby nie było przejścia powietrza do trzeciej rurki, w stanie spoczynku, oczywiście delikatnie może popuścić ale nie może znaczącą dmuchać i syczeć.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#46
Dziękuje za odp, tak, auto jedzie prawie ok, sa wahania przyspieszenia ale jest to spowodowane nieszczelnością, problem w tym ze szukam i nie moge zlokalizować dokładnie gdzie, i dlaczego jest prawdopodobnie zależnośc powiazana z dv,

jak przyspieszam syczy, noga z gazu słysze mocny syk upuszczający ciśnienie , moze ktos miał podobna sytuacje i mnie nakieruje , turbo po regeneracji,DV nowy ASO, odmy rurki cisnienia podcisnienia nowe, duzy by tu wymieniac lepiej napisac co zostało.
Odpowiedz




#47
dla potomnych :

ja zlokalizowałem swoja usterkę, najpierw wytypowałem winowajce a później zlokalizowałem, padła rura dolotu zaraz przy turbinie, niby proste ale dziury nie było kompletnie widać , pękła zaraz przy opasce z tąd bez obciążenia kompletnie nie widoczna, syczało jak tłoczyło , syczał dv tez przez z nią gdy upuszczał .

Nr 17 w załączniku



Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#48
Pany, wracam z moim falowaniem mocy. Kupiłem nową przepływkę Pierburg, ale poprawy nie ma. Teraz jest gorąco (dla potomnych - 32-34 st C) i mam wrażenie, jakby falowanie było mniejsze. Potwierdzają to też logi:

Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_ey9ae3.html (wahnięcia przepływki przy 2840, 3440 i 4520 obr.)
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_aoxr6aj.html (I log: 1560, 5400, II log: 2720-2880, 4680, 5520)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_LORMS.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_8h3a42.html

Jak widać - efekt "ściągnięcia nogi z gazu" jest zauważalnie mniejszy niż poprzednio, 3 logi grup 115 nie do końca się pokrywają - turbina wstaje późno (ok. 2500) i nie doładowuje do maxa, a na ostatnim logu z kolei przy 2500-2800 obr przeładowuje.

Ostatnio wywala mi od czasu do czasu błąd P0134 - Sonda Lambda - Bank 1 Sensor 1 - No Activity. Wtyczkę sprawdziłem i jest czysta, wiązka jest ok. W grupie 030 i wyżej nie ma błędów, ale nie mogę przeprowadzić testu sond.

Wrażenia z jazdy - znacznie lepiej, ale na pierwszym biegu falowanie mocy potrafi wkurzyć, a od 1000 obr motor średnio ciągnie, powinien lepiej.

Co zmienić i poprawić?
[Obrazek: wqdz690429546a.GIF] Piszę poprawnie po polsku.

kiedyś Galaxy 2,3 i Sharan 1,8, teraz MB R500
Odpowiedz
#49
Witam, tak czytam i czytam i zaczynam się zastanawiać po co kupiłem sharana z 1.8 t, tydzień temu pojawił się u mnie podobny problem, ale póki co,nie mam możliwości zrobienia logów, może od razu zepchnąć go do kanału.Confused
Odpowiedz
#50
Zepchnij, a potem powiedz w które miejsce Wink
[Obrazek: wqdz690429546a.GIF] Piszę poprawnie po polsku.

kiedyś Galaxy 2,3 i Sharan 1,8, teraz MB R500
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Heart Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp. sp6qkx 125 73,124 29-04-2024, 09:24
Ostatni post: mckjr
  Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana Loco 70 25,404 29-08-2019, 10:35
Ostatni post: wesol
  Silnik 2.0B nie odpala/problemy z odpaleniem/gaśnie corrado_m8 77 26,372 17-09-2018, 18:01
Ostatni post: tolus24
  Zawór dv w 1.8T - problemy/rodzaje-zamienniki? bercik350 50 58,028 28-01-2018, 19:44
Ostatni post: Gitek
  Problemy przy odpalaniu djdarek 0 1,128 23-01-2017, 22:46
Ostatni post: djdarek
  problemy z fis 1.8 turbo Sharan vw6767 3 1,750 04-04-2015, 17:36
Ostatni post: vw6767

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości