10-12-2019, 17:25
Łał.. Widzę, że masz wszystko rozkminione, zdaje się że gdzieś już to wszystko czytałem, chyba nawet to sobie zapisałem. Niemniej... to nie jest odpowiedź na moje pytanie.
2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
|
10-12-2019, 17:25
Łał.. Widzę, że masz wszystko rozkminione, zdaje się że gdzieś już to wszystko czytałem, chyba nawet to sobie zapisałem. Niemniej... to nie jest odpowiedź na moje pytanie.
10-12-2019, 20:57
Witam
są 3 możliwości 1. te 70 g to teoria albo mit 2. te 244 g to wartość wyliczana i w rzeczywistości jest inna 3. nie masz już DPF
10-12-2019, 21:31
No tak, rozumiem, że wyliczona ale chyba jest jakiś próg po którym wyskoczy błąd dpf?
Co do tego czy go mam to obserwując grupy opisane wcześniej widzę tam kiedy odbył się proces wypalania (czas i kilometry) oraz procentowe zapełnienia sądzą, które sukcesywnie rośnie a po wypalaniu spada. Mam też wrażenie, że podczas tego procesu silnik pracuje inaczej. Od strony fizycznej - pucha pod samochodem wisi, są przy niej podłączone czujniki i wężyki przed i za nią prowadzące do czujnika różnicy ciśnień. Z rury czarny dym nie idzie a końcówka wydechu jest czysta, więc chyba dpf jest i robi swoje.
10-12-2019, 21:47
Nie wyskoczy. Możesz sobie wartości wyzerować jak cię mierzi te prawie 300 gram.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
10-12-2019, 21:57
Nie mierzi, po prostu nie chciałbym stanąć na środku drogi z zapchanym filtrem. W końcu po to sterownik ten popiół wylicza, żeby odpowiednio wcześnie zareagować a nie czekać jak będzie po ptakach. Dlatego pytam czy dobrze interpretuje te wartości i jaką w tym miejscu maja inni użytkownicy tych silników, a może w przypadku mokrego filtra nie ma to żadnego znaczenia.
10-12-2019, 22:54
Masz suchy DPF
nie patrz na te wartości. poobserwuj jak często wypala się DPF, jest tam blok przebiegu od ostatniego wypalania. generalnie jak nie zauważasz że wypala ci się DPF i nie masz żadnych informacji o jakiś problemach to raczej nie będzie tak że nagle jest pełno i stop. jak jest zapchany to wypala często, jak wypala często to często nie kończy, jak nie kończy kilka razy z rzędu to zapala kontrolkę o wypaleniu, wtedy trzeba przegonić na autostradzie i dać mu się wypalić. jak będzie źle będziesz to wiedział, teraz masz wszystko ok i nie będzie źle nagle ja mam przejechane 200k i 2 razy DPF dał mi znać raz zauważyłem biały dym a drugim razem kontrolka DPF informująca że kilka razy nie był w stanie wypalić się do końca, było chwilowo tylko miasto na krótkich odcinkach. pogoniłem na autostradzie i dalej nic się nie dzieje. Pozdrawiam
10-12-2019, 23:30
Taki mam właśnie zamiar często kontrolować jego cykl pracy i zobaczymy.
W BRT jest mokry dpf, zamiast zapasu pod spodem wisi zbiornik na satacen 25.
11-12-2019, 19:24
11-12-2019, 22:10
Początkowo badali teren że tak powiem i wprowadzili DPF z płynem w sga a wcześniej jeszcze na to samo był passat B5 i superb pierwszej generacji z silnikami 2.0 TDI na pompowtryskach.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Dla posiadaczy diesla z DPF mam taką ciekawostkę od Krzyśka z Krzynol garage. Nie gadałem z Krzyśkiem ale pewnie wymagany jest maxi-dot.
https://www.youtube.com/watch?v=wp6EitTn3b8 https://www.youtube.com/watch?v=g4ymxLmBpSY
Tempomaty w grupie VAG. Wiązki, montaż, kodowanie. Śląsk i okolice. 510 150 407
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|