Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Chcę kupić sharana,proszę o poradę
|
24-09-2012, 12:37
Post: #31
|
|||
|
|||
RE: Chcę kupić sharana,proszę o poradę
ale w nowym Sharanie nie ma V, same CR i gówniany 1.4 TSI - wiertareczka fuj ...
poza tym kto kupuje nowe auta... czym nowsze tym bardziej sie psujące |
|||
Reklama
|
|||
|
24-09-2012, 13:07
Post: #32
|
|||
|
|||
RE: Chcę kupić sharana,proszę o poradę
Nowe CR od VW jest już OK - to nie stare 2.0 TDI i inne , a i 170 KM w Turbognojku mi wystarczy.
Oczywiście na-razie mam mój już 3 rok i się jeszcze nie nacieszyłem - A jest bezawaryjnie także nie zapowiada się abym musiał go zmieniać jest Ekonomiczny i przestronny (przy moim wzroście podstawa) a te dwie rzeczy to priorytet. |
|||
24-09-2012, 20:55
Post: #33
|
|||
|
|||
RE: Chcę kupić sharana,proszę o poradę
A słyszeliście o wzbogacaniu mieszanki paliwowej wodorem uzyskiwanym z wody odzyskiwanej z paliwa (każdego paliwa). Dość nowy temat,wiem że można to zbudować samemu.Czy się sprawdza jeszcze nie wiem,trzeba w internet się zagłębić "hho"
Kolego Sigma,a automat od starszej wersji 174km będzie pasował do nowszej 204km? Bo tych nowszych skrzyń na allegro ze świeczką szukać (w razie czego)? |
|||
24-09-2012, 21:06
Post: #34
|
|||
|
|||
RE: Chcę kupić sharana,proszę o poradę
w razie czego remoncik i gra muzyka, poza tym jak będziesz pilnował olej i filtr - chociaż u mnie tylko olej - to mam w rodzinie taką skrzynie i ponad milion i kręci dalej.
a z tym wodorem to sobie daj spokoj ja ma japońską skrzynię Yatko, mam wersje limit, Sigmo - Sport Tiptronik |
|||
25-10-2012, 14:26
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2012 14:28 przez pablicito.)
Post: #35
|
|||
|
|||
RE: Chcę kupić sharana,proszę o poradę
(23-09-2012 13:54)tacini napisał(a): I znów zaczynam się wahać:tdi czy vr6.Witam. Żeby rozwiać Twoje wątpliwości napiszę coś, co je spotęguje. Jeździłem samochodami z silnikami benzynowymi, do których zakładałem instalacje gazowe różnych generacji, teraz jeżdżę TDI. I prawda jest taka: Diesel jest na pewno oszczędnięjszy - ale w trasie. Wbrew pozorom w mieście, na krótkich dystansach swoje bierze... Alternatywą byłaby zagazowana benzyna, tylko, że... Przy krótkich dystansach (3 do 8 km) sprawdzała mi się instalacja gazowa I czy II generacji (nie pamiętam której - ale ważne w niej było to, że była dostosowana do silnika gaźnikowego). W niej sam przełączałem zasilanie z benzyny na gaz (a zdarzało się, że wbrew zaleceniom odpalałem silnik z gazu). Jeździłem tym samochodem na tej instalacji na tyle krótko (współużytkownik dróg publicznych postanowił wypróbować które z naszych aut będzie solidniejsze i oba przegrały), że nie jestem w stanie powiedzieć, czy to zarzynało silnik, czy nie. Na dobrą sprawę jeździłem więc tylko na gazie i była to jazda tania (jak sobie wyliczałem nawet ciut tańsza, niż samochodem z silnikiem TD - bo w tym czasie TDI albo jeszcze nie było albo zakup był z...ście drogi). Dwa następne samochody miałem już zagazowane instalacją nowszej generacji (w tym ostatni na wtrysku). I wszystko działało pięknie (pomijąjąc fakt, że z Audi 100 2,0 z mechanicznym wtryskiem przez rok co miesiąc jeździłem do ustawienia - ale potem, to już sama przyjemność jazdy). Był tylko jeden haczyk. Zasilanie z benzyny na gaz przełączało się automatycznie po osiągnięciu odpowiedniej temperatuty silnika i wkręceniu na odpowiednie obroty. W związku z tym w zimie, na tak małym dystansie zanim mi się silnik rozgrzał, zdążyłem dojechać do celu. W sumie 3/5 do 4/5 dystansu (na krótkich odcinkach) jeździłem na benzynie, więc oszczędność wynikająca z zagazowania silnika była raczej iluzoryczna... Olej napędowy czy benzyna z gazem? Twój wybór. Ale mnie się mimo wszystko na krótkich dystansach bardziej poruszać TDI, niż benzyną z nowoczesną instalacją gazową. Pozdrawiam P.S.: I nie kupuj Sharana, tylko Galaxy... Bo lepszy... ;-p Pozdrawiam |
|||
25-10-2012, 15:03
Post: #36
|
|||
|
|||
RE: Chcę kupić sharana,proszę o poradę | |||
25-10-2012, 17:03
Post: #37
|
|||
|
|||
RE: Chcę kupić sharana,proszę o poradę | |||
25-10-2012, 17:05
Post: #38
|
|||
|
|||
RE: Chcę kupić sharana,proszę o poradę
Przecież to te same auta tylko się znaczkami różnią.
|
|||
25-10-2012, 22:22
Post: #39
|
|||
|
|||
RE: Chcę kupić sharana,proszę o poradę
Koledzy jest taka zasada jesli ktos rocznie robi miedzy 10000 a 15000 tys km to tylko benzyna ,sprawy ekonomiczne i mniej klopotow z dpf.
Disel jak najbardziej dostawczak i duzo trasy. Jak slysze opinie ze disel pali 6 l to tak ale na trasie a Nie w miescie . Posiadalem poprzednio dwie zafiry z 2006 r jedna benzyna drugi dizel zaznaczam od nowosci i powiem tak z benzyna zadnych klopotow przez 6 lat uzytkowania dizel dal mi popalic. Drugi watek co do silnikow TSI podwujnie doladowanych niestety ci co psiocza to widac ze nie stac ich na nowe fury bo obecnie jak ktos chce miec nowa fure to musi to przelyknac i na to nic nie poradzimy ekologia i oszczednosci w paliwie. Obecnie posiadam 1,4 tsi podwujnie doladowany powiem tak ze kultura pracy przewyzsza disla i mocy ma tyle ze chocho a co do trwalosci to bedzie martwil sie nastepny kierowca. Czas pokarze, Przed zakupem bralem rozne warianty i przekonaly mnie opinie uzytkownikow z zagranicy ze warto zainwestowac w TSI podwujnie doladowany ...te silniczki zdobyly kolejny raz pierwsze miejsce pod wzgledem konstrukcyjnym silnik roku. Oczyms to musi swiadczyc. My Polacy jestesmy oporni do nowinek a jak juz kogos nie stac to psioczy bo ZAZDROSCI. Zaznacze ze sam mialem obiegcje co do mocy i pojemnosci ale nie tedy droga z reszta kto madrzejszy to zdaje sobie sprawe ze wiekszosc silnikow wiekszej pojemnosci pochodzi z jednej grupy tylko sa rozwiercane glowice i zsilnika 1,4 robi sie 2 litry. Pozdrawiam. |
|||
26-10-2012, 13:09
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-10-2012 20:52 przez daneczek76.)
Post: #40
|
|||
|
|||
RE: Chcę kupić sharana,proszę o poradę
dla mnie to jest dyskusja nad wyższością Bożego narodzenia nad Wielkanocą, każdy wybiera według potrzeb , gustów i swojej nogi. Dla mnie np: żadna benzyna nie zejdzie ze spalaniem poniżej 10 litrów przy mojej nodze, po-prostu lubię dynamiczna jazdę, co do DPF wież mi użytkuje służbowy 1.6 CR TDI ma 50 tys przebiegu jeszcze nigdy filtr się nie zapalił i nawet nie wiem kiedy się wypala.
Po drugie to że 1.4 TSI dostało nagrody to nie znaczy że było z nim tak kolorowo choć już jest ok. To tak ja z Oplem Isignią niby według niemieckiego GTU pod względem niezawodności na: 1 miejscu a tak naprawdę król lawet jak niegdyś Laguna która notabene była samochodem roku. Także wszystko trzeba cedzić przez sito. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|