Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 2.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klimatyzacja jedno i dwu strefowa
#1
Witam wszystkich

Czytałem rózne opisy na tym forum dotyczace podziału stref klimatyzacji w sharanach i postanowiłem podzielic sie moja wiedza na ten temat.

Pierwszy rodzaj klimy a własciwie jej sposób sterowania to klima manualna, czyli reczne nastawianie nawiewów, wentylatora no i właczanie włacznikiem AC. Klimatyzacja jest wtedy jednostrefowa i jeden parownik ilosc czynnika 950 g. Kierowca i jego pasazer maja komfort a ci co siedza z tyłu sa zalezni od tych co siedza z przodu i czekaja cierpliwie az zimne powietrze dotrze do nich.

Drugi rodzaj to klimatyzacja typu klimatronik ale jednostrefowy i jednoparownikowy z elektroniczna regulacja nadmuchu i z nastawa temperatury ilosc czynnika 950g. Reszta opisu jak wyzej.

Trzeci rodzaj to klimatyzacja dwustrefowa jednoparownikowa a co za tym idzie kierowca i jego pasazer maja mozliwosc regulacji temperatury kazdy osobno w dowolnym zakresie oraz regulacja siły nawiewu ilosc czynnika 950g. Reszta opisu jak pierwszy rodzaj.

Do trzeciego rodzaju dochodzi jeszcze drugi parownik, nagrzewnica i dodatkowy wentylator na tył co nie oznacza ze jest to strefa poniewaz z głownego panela nalezy ten tylni nawiew uruchomic a pasazerowie nad głowa powinni miec przełacznik on/off oraz regulacje predkosci wentylatora nadmuchu tylniego. Ilosc czynnika wynosi wtedy 1360g.

Jezeli nie jestesmy pewni czy mamy jeden czy dwa parowniki to patrzac na przód pojazlu z lewej strony około 30cm od zaworu rozpreznego w lewo powinno byc odejscie z grubej i cienkiej rury w dół pojazdu do tylniego parownika, jezeli nadal jest z tym problem to nalezy sprawdzic pod tylnym lewym błotnikiem czy nie dochodza tam cztery rurki czyli od goracej wody i od klimy.

Jezeli macie jakiekolwiek pytania co do klimy w waszych autach to piszcie lub dzwoncie 500 236 866.

Pozdrawiam
Odpowiedz




#2
Dziękuję
Odpowiedz
#3
to ja mam pytanie
a gdzie moja odmiana klimatyzacji?
pojemność układu 1050g i sterowanie dwustrefowe?
Odpowiedz
#4
Jest i twoja odmiana a mianowicie to co opisałem dotyczy Sharanow od 95 do 2000r a po 2000r jednoparownikowe posiadały pojemnosc układu 700-750g natomiast dwuparownikowe 1050-1100 g. Reszta opisu jak wyzej.
Odpowiedz
#5
(30-08-2012, 08:47)radekklimat napisał(a): Witam wszystkich
Trzeci rodzaj to klimatyzacja dwustrefowa jednoparownikowa a co za tym idzie kierowca i jego pasazer maja mozliwosc regulacji temperatury kazdy osobno w dowolnym zakresie oraz regulacja siły nawiewu ilosc czynnika 950g.
Witam.
Mam pytanie: czy ten opis na pewno dotyczy "trojaczków"? Bo takie rozwiązanie mam w samochodzie Ford Focus C-Max. Natomiast w Galaxy wyraźnie mam zaznaczony podział stref na PRZÓD i TYŁ (tyle, że nie można na tył ustawić temperatury niższej, niż na przód - takie rozwiązanie jest możliwie z układami z dwoma parownikami).
Pozdrawiam
Odpowiedz
#6
Napewno.
Nie wiem tylko jak jest w tych od 2007 i w gore bo jeszcze ich nie naprawiałem
Odpowiedz




#7
Wobec powyższego, po sprawdzeniu w sposób naukowy (przeczytanie instrukcji obsługi Galaxy mk II - str. 30) oraz organoleptycznie (ogląd i obmacanie elementów sterowania klimatyzacją w samochodzie), muszę stwierdzić, że w podanym opisie wkradł się błąd. Kierowca i pasażer siedzący obok kierowcy NIE MAJĄ MOŻLIWOŚCI REGULACJI TEMPERATURY KAŻDY OSOBNO, gdyż w zasadzie jest to jedna strefa i temeraturę ustawia się przyciskami znajdującymi się z lewej strony (a nawet wręcz na środku) panelu klimatyzacji. Przyciski po prawej stronie panelu służą do ustawiania temperatury z tyłu pojazdu. Nota bene w przypadku klimatyzacji z jednym parownikiem ta druga (z tyłu pojazdu) strefa jest raczej quasi strefą, gdyż umozliwia tylko podwyższenie temperatury (max o 3 stopnie) w odniesieniu do przodu pojazdu, i to tylko przy załączonym przycisku recyrkulacji powietrza.
A cała reszta raczej się zgadza.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#8
(31-08-2012, 07:09)radekklimat napisał(a): Jest i twoja odmiana a mianowicie to co opisałem dotyczy Sharanow od 95 do 2000r a po 2000r jednoparownikowe posiadały pojemnosc układu 700-750g natomiast dwuparownikowe 1050-1100 g. Reszta opisu jak wyzej.
nie do końca reszta opisu jak wyżej - ponieważ mam dwu parnikową , ale regulacja stref jest z głównego panela - nad głowami masz regulacje tylko zamknięcia i otwarcia kratki lub czy ma lecieć na facjatę czy na nogi.

Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
#9
Czyli w dwustrefowej klimie rurki z czynnikiem idą przez całą długość auta do nagrzewnicy z tyłu ?
Odpowiedz
#10
no tak bo jak miala by inaczje by to byc klima dwustrefowa.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Klimatyzacja aktywacja kompresora uszkodzona Mateusz12 0 300 11-04-2023, 18:57
Ostatni post: Mateusz12
  Klimatyzacja. Willow72 0 325 21-12-2022, 14:37
Ostatni post: Willow72
  Klimatyzacja nie chłodzi ,nabita,brak błędów jednostrefowy climatronic Tomek Westfalia 6 2,397 21-05-2021, 12:41
Ostatni post: Tomek Westfalia
  Klimatyzacja nabita nie chłodzi/słabo chłodzi/inne problemy wojci 211 100,894 13-05-2021, 22:04
Ostatni post: undertaker20
  Klimatyzacja nie działa - skany z VAG robertkol 3 2,454 04-08-2019, 23:56
Ostatni post: Stefano
  Klimatyzacja, błąd sygnału prędkości pojazdu , wyłącza sie dawidek1266 13 3,996 17-05-2019, 16:29
Ostatni post: Robert0609
  Migająca klimatyzacja/błąd 01086/01586 i i nne zorro 134 72,976 25-12-2018, 19:09
Ostatni post: Niemago
  KLIMATYZACJA pomocy, climatronik niebieski91 156 123,758 19-08-2018, 19:53
Ostatni post: wesol
  Klimatyzacja nie załącza się??? Kamillo 142 35,522 08-08-2018, 12:35
Ostatni post: Karas804
  Nieszczelna klimatyzacja - źródła wycieku/naprawa wiktoree 39 16,077 06-06-2018, 22:57
Ostatni post: mamwi

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości