30-08-2012, 08:47
Witam wszystkich
Czytałem rózne opisy na tym forum dotyczace podziału stref klimatyzacji w sharanach i postanowiłem podzielic sie moja wiedza na ten temat.
Pierwszy rodzaj klimy a własciwie jej sposób sterowania to klima manualna, czyli reczne nastawianie nawiewów, wentylatora no i właczanie włacznikiem AC. Klimatyzacja jest wtedy jednostrefowa i jeden parownik ilosc czynnika 950 g. Kierowca i jego pasazer maja komfort a ci co siedza z tyłu sa zalezni od tych co siedza z przodu i czekaja cierpliwie az zimne powietrze dotrze do nich.
Drugi rodzaj to klimatyzacja typu klimatronik ale jednostrefowy i jednoparownikowy z elektroniczna regulacja nadmuchu i z nastawa temperatury ilosc czynnika 950g. Reszta opisu jak wyzej.
Trzeci rodzaj to klimatyzacja dwustrefowa jednoparownikowa a co za tym idzie kierowca i jego pasazer maja mozliwosc regulacji temperatury kazdy osobno w dowolnym zakresie oraz regulacja siły nawiewu ilosc czynnika 950g. Reszta opisu jak pierwszy rodzaj.
Do trzeciego rodzaju dochodzi jeszcze drugi parownik, nagrzewnica i dodatkowy wentylator na tył co nie oznacza ze jest to strefa poniewaz z głownego panela nalezy ten tylni nawiew uruchomic a pasazerowie nad głowa powinni miec przełacznik on/off oraz regulacje predkosci wentylatora nadmuchu tylniego. Ilosc czynnika wynosi wtedy 1360g.
Jezeli nie jestesmy pewni czy mamy jeden czy dwa parowniki to patrzac na przód pojazlu z lewej strony około 30cm od zaworu rozpreznego w lewo powinno byc odejscie z grubej i cienkiej rury w dół pojazdu do tylniego parownika, jezeli nadal jest z tym problem to nalezy sprawdzic pod tylnym lewym błotnikiem czy nie dochodza tam cztery rurki czyli od goracej wody i od klimy.
Jezeli macie jakiekolwiek pytania co do klimy w waszych autach to piszcie lub dzwoncie 500 236 866.
Pozdrawiam
Czytałem rózne opisy na tym forum dotyczace podziału stref klimatyzacji w sharanach i postanowiłem podzielic sie moja wiedza na ten temat.
Pierwszy rodzaj klimy a własciwie jej sposób sterowania to klima manualna, czyli reczne nastawianie nawiewów, wentylatora no i właczanie włacznikiem AC. Klimatyzacja jest wtedy jednostrefowa i jeden parownik ilosc czynnika 950 g. Kierowca i jego pasazer maja komfort a ci co siedza z tyłu sa zalezni od tych co siedza z przodu i czekaja cierpliwie az zimne powietrze dotrze do nich.
Drugi rodzaj to klimatyzacja typu klimatronik ale jednostrefowy i jednoparownikowy z elektroniczna regulacja nadmuchu i z nastawa temperatury ilosc czynnika 950g. Reszta opisu jak wyzej.
Trzeci rodzaj to klimatyzacja dwustrefowa jednoparownikowa a co za tym idzie kierowca i jego pasazer maja mozliwosc regulacji temperatury kazdy osobno w dowolnym zakresie oraz regulacja siły nawiewu ilosc czynnika 950g. Reszta opisu jak pierwszy rodzaj.
Do trzeciego rodzaju dochodzi jeszcze drugi parownik, nagrzewnica i dodatkowy wentylator na tył co nie oznacza ze jest to strefa poniewaz z głownego panela nalezy ten tylni nawiew uruchomic a pasazerowie nad głowa powinni miec przełacznik on/off oraz regulacje predkosci wentylatora nadmuchu tylniego. Ilosc czynnika wynosi wtedy 1360g.
Jezeli nie jestesmy pewni czy mamy jeden czy dwa parowniki to patrzac na przód pojazlu z lewej strony około 30cm od zaworu rozpreznego w lewo powinno byc odejscie z grubej i cienkiej rury w dół pojazdu do tylniego parownika, jezeli nadal jest z tym problem to nalezy sprawdzic pod tylnym lewym błotnikiem czy nie dochodza tam cztery rurki czyli od goracej wody i od klimy.
Jezeli macie jakiekolwiek pytania co do klimy w waszych autach to piszcie lub dzwoncie 500 236 866.
Pozdrawiam