Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Klimatyzacja jedno i dwu strefowa - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Klimatyzacja (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Klimatyzacja)
+---- Wątek: Klimatyzacja jedno i dwu strefowa (/Thread-Klimatyzacja-jedno-i-dwu-strefowa)



Klimatyzacja jedno i dwu strefowa - radekklimat - 30-08-2012

Witam wszystkich

Czytałem rózne opisy na tym forum dotyczace podziału stref klimatyzacji w sharanach i postanowiłem podzielic sie moja wiedza na ten temat.

Pierwszy rodzaj klimy a własciwie jej sposób sterowania to klima manualna, czyli reczne nastawianie nawiewów, wentylatora no i właczanie włacznikiem AC. Klimatyzacja jest wtedy jednostrefowa i jeden parownik ilosc czynnika 950 g. Kierowca i jego pasazer maja komfort a ci co siedza z tyłu sa zalezni od tych co siedza z przodu i czekaja cierpliwie az zimne powietrze dotrze do nich.

Drugi rodzaj to klimatyzacja typu klimatronik ale jednostrefowy i jednoparownikowy z elektroniczna regulacja nadmuchu i z nastawa temperatury ilosc czynnika 950g. Reszta opisu jak wyzej.

Trzeci rodzaj to klimatyzacja dwustrefowa jednoparownikowa a co za tym idzie kierowca i jego pasazer maja mozliwosc regulacji temperatury kazdy osobno w dowolnym zakresie oraz regulacja siły nawiewu ilosc czynnika 950g. Reszta opisu jak pierwszy rodzaj.

Do trzeciego rodzaju dochodzi jeszcze drugi parownik, nagrzewnica i dodatkowy wentylator na tył co nie oznacza ze jest to strefa poniewaz z głownego panela nalezy ten tylni nawiew uruchomic a pasazerowie nad głowa powinni miec przełacznik on/off oraz regulacje predkosci wentylatora nadmuchu tylniego. Ilosc czynnika wynosi wtedy 1360g.

Jezeli nie jestesmy pewni czy mamy jeden czy dwa parowniki to patrzac na przód pojazlu z lewej strony około 30cm od zaworu rozpreznego w lewo powinno byc odejscie z grubej i cienkiej rury w dół pojazdu do tylniego parownika, jezeli nadal jest z tym problem to nalezy sprawdzic pod tylnym lewym błotnikiem czy nie dochodza tam cztery rurki czyli od goracej wody i od klimy.

Jezeli macie jakiekolwiek pytania co do klimy w waszych autach to piszcie lub dzwoncie 500 236 866.

Pozdrawiam


RE: Klimatyzacja jedno i dwu strefowa - wedr - 30-08-2012

Dziękuję


RE: Klimatyzacja jedno i dwu strefowa - wojci - 31-08-2012

to ja mam pytanie
a gdzie moja odmiana klimatyzacji?
pojemność układu 1050g i sterowanie dwustrefowe?


RE: Klimatyzacja jedno i dwu strefowa - radekklimat - 31-08-2012

Jest i twoja odmiana a mianowicie to co opisałem dotyczy Sharanow od 95 do 2000r a po 2000r jednoparownikowe posiadały pojemnosc układu 700-750g natomiast dwuparownikowe 1050-1100 g. Reszta opisu jak wyzej.


RE: Klimatyzacja jedno i dwu strefowa - pablicito - 19-09-2012

(30-08-2012, 08:47)radekklimat napisał(a): Witam wszystkich
Trzeci rodzaj to klimatyzacja dwustrefowa jednoparownikowa a co za tym idzie kierowca i jego pasazer maja mozliwosc regulacji temperatury kazdy osobno w dowolnym zakresie oraz regulacja siły nawiewu ilosc czynnika 950g.
Witam.
Mam pytanie: czy ten opis na pewno dotyczy "trojaczków"? Bo takie rozwiązanie mam w samochodzie Ford Focus C-Max. Natomiast w Galaxy wyraźnie mam zaznaczony podział stref na PRZÓD i TYŁ (tyle, że nie można na tył ustawić temperatury niższej, niż na przód - takie rozwiązanie jest możliwie z układami z dwoma parownikami).
Pozdrawiam



RE: Klimatyzacja jedno i dwu strefowa - radekklimat - 19-09-2012

Napewno.
Nie wiem tylko jak jest w tych od 2007 i w gore bo jeszcze ich nie naprawiałem


RE: Klimatyzacja jedno i dwu strefowa - pablicito - 20-09-2012

Wobec powyższego, po sprawdzeniu w sposób naukowy (przeczytanie instrukcji obsługi Galaxy mk II - str. 30) oraz organoleptycznie (ogląd i obmacanie elementów sterowania klimatyzacją w samochodzie), muszę stwierdzić, że w podanym opisie wkradł się błąd. Kierowca i pasażer siedzący obok kierowcy NIE MAJĄ MOŻLIWOŚCI REGULACJI TEMPERATURY KAŻDY OSOBNO, gdyż w zasadzie jest to jedna strefa i temeraturę ustawia się przyciskami znajdującymi się z lewej strony (a nawet wręcz na środku) panelu klimatyzacji. Przyciski po prawej stronie panelu służą do ustawiania temperatury z tyłu pojazdu. Nota bene w przypadku klimatyzacji z jednym parownikiem ta druga (z tyłu pojazdu) strefa jest raczej quasi strefą, gdyż umozliwia tylko podwyższenie temperatury (max o 3 stopnie) w odniesieniu do przodu pojazdu, i to tylko przy załączonym przycisku recyrkulacji powietrza.
A cała reszta raczej się zgadza.
Pozdrawiam


RE: Klimatyzacja jedno i dwu strefowa - daneczek76 - 20-09-2012

(31-08-2012, 07:09)radekklimat napisał(a): Jest i twoja odmiana a mianowicie to co opisałem dotyczy Sharanow od 95 do 2000r a po 2000r jednoparownikowe posiadały pojemnosc układu 700-750g natomiast dwuparownikowe 1050-1100 g. Reszta opisu jak wyzej.
nie do końca reszta opisu jak wyżej - ponieważ mam dwu parnikową , ale regulacja stref jest z głównego panela - nad głowami masz regulacje tylko zamknięcia i otwarcia kratki lub czy ma lecieć na facjatę czy na nogi.




RE: Klimatyzacja jedno i dwu strefowa - dadi - 15-06-2013

Czyli w dwustrefowej klimie rurki z czynnikiem idą przez całą długość auta do nagrzewnicy z tyłu ?


RE: Klimatyzacja jedno i dwu strefowa - wesol - 15-06-2013

no tak bo jak miala by inaczje by to byc klima dwustrefowa.