Ocena wątku:
Bardzo proszę o analizę logów
08-08-2012, 14:23 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2012 14:25 przez ggu.)
Post: #1
Bardzo proszę o analizę logów
Witam, co prawda nie jestem posiadaczem Sharana ale Tourana. Jednak na forum Tourana dowiedziałem się, że tutaj są fachowcy, którzy mogą pomóc w rozwiązaniu problemu.
Mój silnik to 1.9 DPF 77kW z oznaczeniem BLS, czyli jak sądzę typ PD. Rocznik 2007. Przebieg 110 tyś km.
Problem w tym, że auto nie przyspiesza tak jak powinno. Moim zdaniem od około 1500 obrotów powinno ładnie przyspieszać płynnie a około 1800 już powinno być czuć spore przyspieszenie. Obecnie jest tak, że długo długo nic a potem około 2300 -2500 obrotów nagły "kop" na krótko i dalej znowu nic. Czasami zdarza się, że jedzie poprawnie czyli już od 1500 obrotów płynnie przyspiesza.
Poza tym prędkość maksymalna około 170km/h - wydaje mi się, że za mało.
Auto odpala na dotyk a silnik pracuje równo. Nie dymi ani trochę (pewnie przez DPF).

Zamieszczam logi statyczne jak i dynamiczne i proszę o jakieś podpowiedzi.
Dynamiczny Log (008,010,011)
Dynamiczny Log (003)
Dynamiczny Log (001,003,004)
Dynamiczny Log (011)
Statyczny Log (011)
Statyczny Log (014,018,023)
Statyczny Log (003,004)
Statyczny Log (003)
Statyczny Log (001,007,013)
Logi robiłem na trzecim biegu. Statyczne na jałowym oczywiście. Silnik rozgrzany - na wskaźniku 90st.
Reklama

08-08-2012, 17:44
Post: #2
RE: Bardzo proszę o analizę logów
przeplywka okej, pompki okej. Problem w doladowaniu turbiny bo strasznie przeładowuje.
Sprawdz elektrozaworek a najlepiej podmień, sprawdz jak chodzi gruszka i jak chodzi ciegno na turbinie.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
08-08-2012, 19:20
Post: #3
RE: Bardzo proszę o analizę logów
Dzięki wesol.
Możesz dokładniej napisać o który elektrozaworek chodzi? Gdzie go szukać?
I jeszcze jedno: czy może to być spowodowane tym, że wężyk od podciśnienia (ten co idzie do gruszki) jest nieco luźny - to znaczy nie wchodził tak pewnie na trzpień. Może łapać "lewe" powietrze?
09-08-2012, 00:44
Post: #4
RE: Bardzo proszę o analizę logów
A ja stawiam na DPF.
Znajomy miał podobne problemy.
Mechanik zaproponował usunięcie DPF-a.
Jak ręką odjął.
Teraz samochód chodzi jak trzeba.

Pewnie robisz krótkie trasy i jeszcze po mieście. DPF potrzebuje długich tras z dużymi obrotami, wtedy to co osadza się na nim zostaje wypalone i układ wydechowy ma "cug".

pozdrawiam



Piszę poprawnie po Polsku.
09-08-2012, 05:44
Post: #5
RE: Bardzo proszę o analizę logów
ewidentne przeladowanie. Najprawdopodobniej stoi geometria w turbinie bo cisnienie siega maxa jakie moze pokazac czujnik MAP. SPrawdz recznie jak chodzi ciegno geometri i jak chodzi gruszka. Mozesz na sybkiego rozruszac tą geometrie wlasnie reka i zrobic logi dynamiczne grupy 11. Jesli sie poprawi to wiesz ze turbo na stół i czyszczenie. Zadne tam luzne wezyki czy DPFy.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
10-08-2012, 14:43
Post: #6
RE: Bardzo proszę o analizę logów
wd za wiele nie pomoze jak zapieczone sa lopatki a jezeli sa to sztanga tez bedzie ciezko chodzic
13-08-2012, 22:20
Post: #7
RE: Bardzo proszę o analizę logów
tam nie ma gruszki tylko taki silniczek / zaworek co zmienia geometrię łopatek. Widziałem już turbinę z łopatkami tak "zasazdonymi", że dawały podobny objaw - wd nie pomoże.
16-08-2012, 22:33
Post: #8
RE: Bardzo proszę o analizę logów
Po wymianie elektrozaworka (FOTO) jest poprawa ale niewielka. Poniżej logi:

Log (0 - 008,010,011)
Log (1 - 001,003,004)

Czy podłączając do gruszki pompkę podciśnieniową jestem w stanie stwierdzić czy łopatki się zacinają bo chyba nie jestem w stanie ręką poruszać cięgnem od gruszki - słaby dostęp.

P.S.
Jednak jest tam gruszka.
17-08-2012, 07:45
Post: #9
RE: Bardzo proszę o analizę logów
zacina sie nadal albo grucha albo geometria. Turbo do wyciagniecia i czyszczenia. I tak sie na tym skonczy wiec nie czaj sie. Gruszke sobie przeropujesz a jak nie to kupisz sprawną a geografie przeczyscisz. Bedziesz tak dalej jezdizl to wykonczysz suszare i tyle z tego bedzie.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
17-08-2012, 09:12
Post: #10
RE: Bardzo proszę o analizę logów
Zgadzam się Wesol. Muszę się za to jak najszybciej wziąć. Dzięki za porady. Napiszę jaki efekt po czyszczeniu.
Czyli gruszkę też mam ropą potraktować? Jak rozpoznać po wyciągnięciu turbiny czy gruszka jest ok czy nie?




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Proszę o analizę. dj_lawa23 2 300 31-08-2023 06:33
Ostatni post: dj_lawa23
  Proszę o analizę logów lpbilusie@o2.pl 15 1,285 30-08-2023 06:14
Ostatni post: wesol
  Proszę o analizę logów lpbilusie@o2.pl 0 257 26-07-2023 16:17
Ostatni post: lpbilusie@o2.pl
  Sharan 1.9 BVK 115KM nie zbiera się z dołu. Proszę o analizę logów. burry-gk 2 795 16-05-2023 16:23
Ostatni post: wesol
  Prośba o analizę rysiekr 9 1,231 26-04-2023 17:54
Ostatni post: wesol
  analiza logów AFN pupek 13 3,522 28-03-2023 13:48
Ostatni post: jacektokarz5@gmail.com
  Sharan 1.9 AVG wielka prośba o analizę logów Lenino 7 1,409 15-09-2022 21:23
Ostatni post: wesol
  Analiza logów 1.9 tdi AUY mati2810 2 921 12-05-2022 06:16
Ostatni post: wesol
  Prośba o analizę logów 1.9 AUY Mikooo 5 1,562 12-04-2022 14:26
Ostatni post: wesol
  Analiza Logów 1.9 TDi AUY Kozi 0 1,010 17-08-2019 20:32
Ostatni post: Kozi

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name