Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Bardzo proszę o analizę logów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam, co prawda nie jestem posiadaczem Sharana ale Tourana. Jednak na forum Tourana dowiedziałem się, że tutaj są fachowcy, którzy mogą pomóc w rozwiązaniu problemu.
Mój silnik to 1.9 DPF 77kW z oznaczeniem BLS, czyli jak sądzę typ PD. Rocznik 2007. Przebieg 110 tyś km.
Problem w tym, że auto nie przyspiesza tak jak powinno. Moim zdaniem od około 1500 obrotów powinno ładnie przyspieszać płynnie a około 1800 już powinno być czuć spore przyspieszenie. Obecnie jest tak, że długo długo nic a potem około 2300 -2500 obrotów nagły "kop" na krótko i dalej znowu nic. Czasami zdarza się, że jedzie poprawnie czyli już od 1500 obrotów płynnie przyspiesza.
Poza tym prędkość maksymalna około 170km/h - wydaje mi się, że za mało.
Auto odpala na dotyk a silnik pracuje równo. Nie dymi ani trochę (pewnie przez DPF).

Zamieszczam logi statyczne jak i dynamiczne i proszę o jakieś podpowiedzi.
Dynamiczny Log (008,010,011)
Dynamiczny Log (003)
Dynamiczny Log (001,003,004)
Dynamiczny Log (011)
Statyczny Log (011)
Statyczny Log (014,018,023)
Statyczny Log (003,004)
Statyczny Log (003)
Statyczny Log (001,007,013)
Logi robiłem na trzecim biegu. Statyczne na jałowym oczywiście. Silnik rozgrzany - na wskaźniku 90st.
przeplywka okej, pompki okej. Problem w doladowaniu turbiny bo strasznie przeładowuje.
Sprawdz elektrozaworek a najlepiej podmień, sprawdz jak chodzi gruszka i jak chodzi ciegno na turbinie.
Dzięki wesol.
Możesz dokładniej napisać o który elektrozaworek chodzi? Gdzie go szukać?
I jeszcze jedno: czy może to być spowodowane tym, że wężyk od podciśnienia (ten co idzie do gruszki) jest nieco luźny - to znaczy nie wchodził tak pewnie na trzpień. Może łapać "lewe" powietrze?
A ja stawiam na DPF.
Znajomy miał podobne problemy.
Mechanik zaproponował usunięcie DPF-a.
Jak ręką odjął.
Teraz samochód chodzi jak trzeba.

Pewnie robisz krótkie trasy i jeszcze po mieście. DPF potrzebuje długich tras z dużymi obrotami, wtedy to co osadza się na nim zostaje wypalone i układ wydechowy ma "cug".

pozdrawiam
ewidentne przeladowanie. Najprawdopodobniej stoi geometria w turbinie bo cisnienie siega maxa jakie moze pokazac czujnik MAP. SPrawdz recznie jak chodzi ciegno geometri i jak chodzi gruszka. Mozesz na sybkiego rozruszac tą geometrie wlasnie reka i zrobic logi dynamiczne grupy 11. Jesli sie poprawi to wiesz ze turbo na stół i czyszczenie. Zadne tam luzne wezyki czy DPFy.
wd za wiele nie pomoze jak zapieczone sa lopatki a jezeli sa to sztanga tez bedzie ciezko chodzic
tam nie ma gruszki tylko taki silniczek / zaworek co zmienia geometrię łopatek. Widziałem już turbinę z łopatkami tak "zasazdonymi", że dawały podobny objaw - wd nie pomoże.
Po wymianie elektrozaworka (FOTO) jest poprawa ale niewielka. Poniżej logi:

Log (0 - 008,010,011)
Log (1 - 001,003,004)

Czy podłączając do gruszki pompkę podciśnieniową jestem w stanie stwierdzić czy łopatki się zacinają bo chyba nie jestem w stanie ręką poruszać cięgnem od gruszki - słaby dostęp.

P.S.
Jednak jest tam gruszka.
zacina sie nadal albo grucha albo geometria. Turbo do wyciagniecia i czyszczenia. I tak sie na tym skonczy wiec nie czaj sie. Gruszke sobie przeropujesz a jak nie to kupisz sprawną a geografie przeczyscisz. Bedziesz tak dalej jezdizl to wykonczysz suszare i tyle z tego bedzie.
Zgadzam się Wesol. Muszę się za to jak najszybciej wziąć. Dzięki za porady. Napiszę jaki efekt po czyszczeniu.
Czyli gruszkę też mam ropą potraktować? Jak rozpoznać po wyciągnięciu turbiny czy gruszka jest ok czy nie?
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie