06-12-2011, 12:38
jaki masz dogrzewacz model? po drugie w innych watkach sa manuale z rozpisana kabloteką moze akurat do twojego dogrzewacza.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
DOGRZEWACZ pomocy - Eberspächer "Webasto"
|
06-12-2011, 12:38
jaki masz dogrzewacz model? po drugie w innych watkach sa manuale z rozpisana kabloteką moze akurat do twojego dogrzewacza.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
14-12-2011, 12:20
Witam i pozdrawiam wszystkich.
Bardzo długo jeżdziłem różnymi golfami ale los sprawił że zamieszkalem w anglii i kupiłem sobie dwa miesiące temu seata alhambre. Auto super o którym zawsze marzyłem. rok 2004 alhambra tdi se tiptronic 1.9 diesel 85[115]. Miesiąc temu wymieniłem oleje i mechanik skasowal mi info servis która zapalała się na pulpicie. Od tego jakby dnia zauważyłem że strasznie kopci pod moim autem,no i tak zaczeła się zabawa z dogrzewaczem czy vebastem. Przeczytałem wszystkie posty ktore piszecie ale postanowilem napisać o swoim problemie. Czy możliwe że został wprowadzony jakiś błąd w czasie kasowania servisu i to ma wplyw na odpalanie webasta?. Nie mam pojecia co mam zamontowane bo nic nie pisze w książce czy to podgrzewacz czy webasto. Jak mogę to wylączyć aby nie odpalalo bo tutaj jest ciepło lub zmienić temperaturę?.. Czy mogę tym jakoś sterować?-przeszukałem- zero zegarów. Wiem że już inni o tym pisali ale zawsze warto zapytać.pozdrawiam
14-12-2011, 14:15
jeżeli nie ma nigdzie zamontowanego włacznika,to sprawdz w podsufitce w zegarku moze tam masz a jak nie to możliwe ze masz zwykły dogrzewacz który automatycznie się włacza około od 5 stopni i w dół.
Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić.
14-12-2011, 14:34
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2011, 14:37 przez daneczek76.)
dogrzewacz włącza się przy temperaturze poniżej 5 - 10 stopni na zewnątrz w zależności od typu dogrzewacza i jego modułu sterującego.
Jeśli nie masz zegarów do ustawiania czasu kiedy ma się włączyć to jest to zwykły dogrzewacz , oczywiście możesz sobie go przerobić na grzanie postojowe jest to opisane w innych watkach.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
14-12-2011, 16:08
Rano odpalilem auto.Po może około 2 minutach leciutko zaczął dymić z tlumniczka. Odpalił bez dymu i pracował może 5 minut. Potem się wylaczył i znowu po paru minutach zacząl startować i mocno juz dymić, odpalił w tumanie dymu. Po krotkiej jezdzie wyłączyłem motor a gdy ponownie odpaliłem to znowu to samo-odpalanie w dymie,zaskoczyl i juz spokój.
Jak dlugo to ustrojstwo ma pracowac,do jakiej temperatury bo ostani raz gdy chciał odpalić temperatura była na kotle około 50 st.
14-12-2011, 16:54
jak pamiętam wyłącza się dopiero przy osiągnięciu temp. chyba 75 stopni
jak masz rocznik 2004 to masz pewnie d5 - czyli ten mocniejszy i jak pamiętam to w autaach po lifcie z D5WZ czujnik odpala dogrzewacz poniżej 8-10 stopni nie wiem czemu Ci to przeszkadza - ja chciałbym żeby mój (przed liftem) załaczał sie poniżej 10 stopni bo szybciej łapie odpowiednie parametry temperatury a to przekłada sie na spalanie i na komfort dla silnika - (nominalna temperatura pracy jest szybciej osiągnięta ) co do chmury dymu to nie wiem co Ci powiedzieć - może tylko twoje subiektywne odczucie wskazuje na to ze to chmura- a jeżeli jest ona tylko przy odpaleniu "pieca" to ja naprawdę nie widziałbym żadnego problemu
14-12-2011, 18:55
jak kolega wyżej napisał, ja też marzę o sprawnym dogrzewaczu, w moim wyskakuje błąd grzałka, czy tam świeca? i od tej pory wieki trwa zanim się nagrzeje,chyba z 10km plus postój przed ruszeniem około 2minuty.
w cześniej starczyło te dwie minuty plus 3km
SHARAN TREND 85kw TDI 6SG
obecnie Foka Wrocław
14-12-2011, 19:54
Po 3 km w życiu ci diesel sie mnie zagrzeje do swojej temperatury, Fakt że juz po paru km dmucha ciepłym ale temperatura płynu te swoje 90 stopni osiagą po 10-15km jazdy i kilkuminutowym postoju przed wyruszeniem.
Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić.
14-12-2011, 21:05
codziło mi o to, że po tym czasie jest już odczuwalny komfort jazdy
SHARAN TREND 85kw TDI 6SG
obecnie Foka Wrocław
14-12-2011, 22:35
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2011, 22:36 przez daneczek76.)
tak ale co z tego jak dopiero średnio po 7 km i 20 minutach jazdy po mieście bez sprawnego dogrzewacza masz na szafie 60 stopni oleju a silnik ma 90 stopni (oczywiscie nawiee ogrzewania w środku na minimum aby jak najszybciej się nagrzał silnik i nie dostawał po dupie, na tył wyłączony nawiew) i tak naprawdę jeszcze go pałować nie możesz bo powinien minimalnie miec 70 stopni aby jakoś dynamicznie śmigać. A więc lepiej naprawić dogrzewacz bo zdrowiej dla silnika i szybciej cieplej w aucie.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|