Ocena wątku:
  • 22 głosów - średnia: 2.23
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
słyszany poślizg turbiny przy obrotach do 1,5 tys.
#11
A czy to nie słyszysz odgłosu sprzęgła dwu-masowego ?? jak zaczyna siadać to go własnie zazwyczaj słychać przy puszczaniu gazu (hamowanie silnikiem) czasem lubi tak jak by przyblokować samochód na ułamek sekundy. mozesz porownac z tym dźwiękiem <link> co prawda na tym filmie ten dwu-mas jest już bardzo skończony, ale podobne dźwięki cichsze będzie wydawał kończący się.

[edit]
doczytując ostatnia wypowiedz właściciela filmiku stwierdza ze jednak to problem był z wirnikiem turbo polecam ewentualnie przeczytać lekturę poniżej
[/edit]
Odpowiedz




#12
tak to był ten dźwięk, lecz mniejsze szorowanie... ale teraz przy dodatnich temperaturach i po przegonieniu w trasie nie słyszę go..
SHARAN 1,9 TDI 115 KM 2001
"poczytaj mi mamo"... o SGA
Odpowiedz
#13
mam to samo w Leonie i jak pisałem po 12 tym będę rozbierał....
ALHAMBRA 2.0 TDI 140 KM
Zapraszam:
https://www.facebook.com/wachlewski Big Grin
Odpowiedz
#14
mam pytanie. Miesiąc temu kupiłam sharanika 2001 1.9TDI 115 km podczas zmiany biegu gdy jet zimny po naciśnięciu sprzęgła gdy spadają obroty słychać cichy świst i nie wiem czy mam się martwić czy to normalny odgłos pracy silnika nadmienię iż nie kręcę go zbytnio na obrotach. proszę o odpowiedź i z góry dziękujęBig Grin
Odpowiedz
#15
To może być normalne jeśli to wydobywa się z turbiny...
ale to znaczy że już trochę ma za sobą i trzeba ją szanować ...
Jak dodajesz gazu na wolnych obrotach też słyszysz jej pracę ?.

Pamiętaj zanim zgasisz silnik daj jej 1 min na wolnych obrotach żeby się wystudziła ....;-).
ALHAMBRA 2.0 TDI 140 KM
Zapraszam:
https://www.facebook.com/wachlewski Big Grin
Odpowiedz
#16
w AUY mam tez tak ze swiszczy sobie turbo. Slychac to nawet na jalowych. Mozesz sobie sciagnac wezyk od sterwania turbina to dzwiek powinien milknać a po ponownym podpieciu pojawiać sie. Swiadczyc to bedzie o pracujacej zmiennej geometrii. TO samo mozna wywolac procedura testu turbiny vagiem. W ASZ w golfie tego swistania nie slychac ale tam siedzi wieksza suszarka wiec z tego powodu. Slyszalem tez alhambre AUY oraz pare innych AJM i swist byl nawet przy turbo prawie nowym. To normalny objaw.

Chyba ze swiszczy cos innego- jakas rolka od paska PK czy ewentualnie łożysko wyciskowe sprzegla.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#17
świszczy tylko gdy jest zimny na biegu jałowym bez kręcenia obrotów nic nie słychać auto nie kopci jest mocne gdy dodam gazu czuć turbinkę i wydaje mi się że pracuje ok. na wolnych obrotach gdy jest zimny i dodam gazu i spuszczę pedał gazu słychać świst, który jakby zwalniał i zanikałIdea
dodam jeszcze że autko ma przebieg 205000km i było serwisowane we włoszech więc nie wiem czy przy tym przebiegu turbo jest już wyeksploatowane czy jeszcze trochę powinno wytrzymaćDodgy
Odpowiedz
#18
Powinno wytrzymać 3x205000 km ! U mnie też świszczy jak zdejmę nogę z gazu na 2 czy 3 biegu już tak przez 130 tys km . Tak na marginesie auta sprowadzane z Włoch mówiąc delikatnie wywołują u mnie mieszane uczucia .
Odpowiedz
#19
Panowie hola co to znaczy powinno ?.
Ja właśnie wymieniłem turbo przy 180 000 km.
to nie reguła można bardzo szybko zniszczyć turbo, jak ktoś (patrz właściciel przede mną) nie umiał jeździć z turbo i zarzynał go (Leona).

proponuje wsadź głowe pod maskę i posłuchaj czy to jest taki tempy dzwięk (moje właśnie tak świszczało). to nie był typowy świst powietrza tylko taki jak by coś przy zwalnianiu obrotów ocierało...
a potem na siekierkowskim zasłona dymna i koniec (spalił z 1 litr oleju na 4 kilometry)...
ALHAMBRA 2.0 TDI 140 KM
Zapraszam:
https://www.facebook.com/wachlewski Big Grin
Odpowiedz
#20
powiem tak: /Powinno bo statystycznie turbo to tak jak powiedzmy piasty wytrzymuja 150-250 tys km ale zdarza sie tak czasami ze padnie po 30 tys km. Powinna a ze padla duzo szybciej to albo taki pech albo takie traktowanie. Moglo tez byc tak ze wlasciciel auto nie mial sprawne do konca- ciągle przeladowania turbiny bo sie geometria przycierala lub mala dziurka w rurach od turbo do kolektora i suszara odleci. Sprawne auto to turbo wytrzyma lekko 500 tys km.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  hałas przy obrotach 1600-1800 tylko podczas jazdy dramburg 58 18,756 12-04-2023, 08:26
Ostatni post: adamsaba1
  Gaśnie na wolnych obrotach po dłuższej jedzie z prędkością 90-100 km/h Tomek Westfalia 1 542 25-07-2022, 10:35
Ostatni post: Stefano
  AJM - Głośna praca/burczenie przy obciazeniu AndrewGAA 5 1,663 02-01-2022, 18:21
Ostatni post: AndrewGAA
  Czujnik od sterowania podciśnienia turbiny krzychu2020 2 958 02-12-2021, 09:46
Ostatni post: krzychu2020
  Pulsacyjne przyśpieszanie przy 2k obrotów smithpl 5 1,728 22-11-2021, 11:17
Ostatni post: krokodyl901
Video 1.9tdi AUY problem z mocą na niskich obrotach Kubawyrwal 5 1,770 17-10-2021, 10:01
Ostatni post: kalamb
Sad 1.9 TDI nierówna praca silnika/drgania na wolnych obrotach sand21 136 47,755 13-06-2021, 14:40
Ostatni post: agaikarol
  Alhambra 1999 1,9 TDI 90KM piszczenie przy skręcie Leinad777 8 2,512 28-05-2020, 15:12
Ostatni post: rafal4610
  Problem - Wyje sprzęgło przy 1500obr.min na 5 biegu trzewik 2 1,420 23-05-2020, 22:51
Ostatni post: trzewik
Photo Wycie turbiny Sharan mk1 Norbit 0 674 20-01-2020, 15:46
Ostatni post: Norbit

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości