Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
słyszany poślizg turbiny przy obrotach do 1,5 tys. - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: słyszany poślizg turbiny przy obrotach do 1,5 tys. (/Thread-s%C5%82yszany-po%C5%9Blizg-turbiny-przy-obrotach-do-1-5-tys)

Strony: 1 2 3 4


słyszany poślizg turbiny przy obrotach do 1,5 tys. - sharanista - 28-12-2010

jak schodzę z obrotów powyżej 1500tys. to słyszę dźwięk jakby koło pasowe obróciło się na zatrzymanym pasie (niby świst, poślizg po brezencie)...czy to turbo czy alternator ?


RE: słyszany poślizg turbiny przy schodzeniu z 1,5 tys. obr - sharanista - 25-02-2011

co do tych dziwnych słyszalnych poślizgów które opisywałem wcześniej, wydaje mi się że jest to jednak turbo, ponieważ podczas zimy kiedy silnik jest jeszcze dobrze nie rozgrzany staram się zastosować PSJ (p... system jazdy Wink ) aby oszczędzić turbo przy zimnym silniku... jednak gdy po krótszej jeździe sypnę do 2000 obr. na dłuższa chwile jazdy, poślizg podczas odpuszczania gazu znika... każdy zapewne potwierdzi, że TDI potrzebuje jazdy na wyższych obrotach.... jednak czy mój przypadek nie jest już czasem informacją że pada, niedomaga turbo?????, a było czyszczone w lipcu minionego roku... czy też, tak to już jest zimą???


RE: słyszany poślizg turbiny przy obrotach do 1,5 tys. - daneczek76 - 25-02-2011

podobny dźwięk daje pasek gdy koło alternatora z sprzęgłem jest zatarte.


RE: słyszany poślizg turbiny przy obrotach do 1,5 tys. - acinski - 26-02-2011

Z tego co wiem a zawsze jeździłem silnikami zaturbionymi niezaleznie czy beenzyna czy diesel to nie usłyszysz żadnego poślizgu turbiny.
Jedye comożesz usłyszećto świst powietrza doładowującego. Gdyby turbina miała wydac jakikolwiek dźwięk oznaczałoby to, że szlag trafił smarowanie i za sekunde się zatrzyma. Sprawdź pasek osprzętu i jego napięcie. Wielorowkowy powinien się dac obrócić o 90 stopni. Wtedy naciąg jest ok, jesli więcej, trzeba napiąć.

Co do czyszczenia turbiny to robili Ci kierownicę spalin czy czyścili turbinę?
Bo to zalatuje mi naciaganiem Cię na kasę.


RE: słyszany poślizg turbiny przy obrotach do 1,5 tys. - sharanista - 27-02-2011

uczestniczyłem w rozbieraniu i sam czyściłem turoWink


RE: słyszany poślizg turbiny przy obrotach do 1,5 tys. - fotograf123 - 28-02-2011

Sharanista opowiesz ? jak to było i na co zwracać uwagę ?. może się przydać ...


RE: słyszany poślizg turbiny przy obrotach do 1,5 tys. - sharanista - 28-02-2011

niestety nie robiłem fotek Winktutaj delikatnie poruszałem problematykę mojego turbo... nie jestem specjalistą aby krok po kroku rozpisać już uleciało... powiem tylko że czyszczenie jak czyszczenie... ale zdemontować turbo w sharanie, to trzeba się nagimnastykować, ja nie miałem do tego nerwów, miałem od tego szwagra z warsztatemWink
ale wracając do tematu wątku z tym problemem poślizgu.... wspominacie ze to wina alternatora, hmmm.... jak silnik się nagrzewa to poślizg znika, czy tak zachowuje się alternator ?, a może szlak trafia to smarowanie turbo ?


RE: słyszany poślizg turbiny przy obrotach do 1,5 tys. - acinski - 01-03-2011

Gdy silnik sie nagrzeje nagrzewa się wszystko. Alternator tym bardziej bo indukuje w sobie pole elektromagnetyczne. Co do smarowania turbo to raczej samo smarowanie nie siada a łożyska ślizgowe turbiny. najłatwiej podpiąć pod nie pierwszy lepszy manometr wyskalowany tak do dwóch góra na węzyku choćby akwarystycznym byle długim i pociągnąć do kabiny. Z tego co kojarzę to powinno dawać około 0,95 przy pełnym obciążeniu. Czyli znajdujemy górkę i dawaj pod górę. Jeśli cisnienie będzie nominalne to znaczy, że turbina działa i ma się świetnie tzn nie ma luzów a łopatki całe. odchyłki wskazują na zuzycie i będa to odchyłki w dół. Jesli jednak pokaże sie cisnienie powyżej jednego tzn, że zawór nie działa albo kierownice trzeba rozebrać bo silnik dostaje po bani.


RE: słyszany poślizg turbiny przy obrotach do 1,5 tys. - laryjl - 16-05-2011

Jeśli przyczyną dziwnych dźwięków miało by być sprzęgiełko jednokierunkowe w kole pasowym alternatora, to znaczyło by, ze u Ciebie jest ono już nieźle zatarte, a w takim przypadku występuje jeszcze jeden objaw łatwy do zaobserwowania gołym okiem.
Objawem tym jest silnie drgający pasek wielorowkowy na biegu jałowym silnika.
Powodem tego jest dość duża nierównomierność prędkości kątowej diesla z jednej strony paska i duża masa a co za tym idzie duża bezwładność kątowa wirnika alternatora (przy zatartym sprzęgiełku)


RE: słyszany poślizg turbiny przy obrotach do 1,5 tys. - sharanista - 17-05-2011

muszę powiedzieć, że ten problem znikł kiedy nastały temperatury powyżej zera, lub tez po tym jak go przegoniłem na trasie... trudno powiedzieć