Liczba postów: 367
Liczba wątków: 42
Dołączył: May 2010
Reputacja:
5
tak to był ten dźwięk, lecz mniejsze szorowanie... ale teraz przy dodatnich temperaturach i po przegonieniu w trasie nie słyszę go..
Liczba postów: 399
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2010
Reputacja:
1
mam to samo w Leonie i jak pisałem po 12 tym będę rozbierał....
Liczba postów: 399
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2010
Reputacja:
1
To może być normalne jeśli to wydobywa się z turbiny...
ale to znaczy że już trochę ma za sobą i trzeba ją szanować ...
Jak dodajesz gazu na wolnych obrotach też słyszysz jej pracę ?.
Pamiętaj zanim zgasisz silnik daj jej 1 min na wolnych obrotach żeby się wystudziła ....;-).
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
w AUY mam tez tak ze swiszczy sobie turbo. Slychac to nawet na jalowych. Mozesz sobie sciagnac wezyk od sterwania turbina to dzwiek powinien milknać a po ponownym podpieciu pojawiać sie. Swiadczyc to bedzie o pracujacej zmiennej geometrii. TO samo mozna wywolac procedura testu turbiny vagiem. W ASZ w golfie tego swistania nie slychac ale tam siedzi wieksza suszarka wiec z tego powodu. Slyszalem tez alhambre AUY oraz pare innych AJM i swist byl nawet przy turbo prawie nowym. To normalny objaw.
Chyba ze swiszczy cos innego- jakas rolka od paska PK czy ewentualnie łożysko wyciskowe sprzegla.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 419
Liczba wątków: 14
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
0
Powinno wytrzymać 3x205000 km ! U mnie też świszczy jak zdejmę nogę z gazu na 2 czy 3 biegu już tak przez 130 tys km . Tak na marginesie auta sprowadzane z Włoch mówiąc delikatnie wywołują u mnie mieszane uczucia .
Liczba postów: 399
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2010
Reputacja:
1
Panowie hola co to znaczy powinno ?.
Ja właśnie wymieniłem turbo przy 180 000 km.
to nie reguła można bardzo szybko zniszczyć turbo, jak ktoś (patrz właściciel przede mną) nie umiał jeździć z turbo i zarzynał go (Leona).
proponuje wsadź głowe pod maskę i posłuchaj czy to jest taki tempy dzwięk (moje właśnie tak świszczało). to nie był typowy świst powietrza tylko taki jak by coś przy zwalnianiu obrotów ocierało...
a potem na siekierkowskim zasłona dymna i koniec (spalił z 1 litr oleju na 4 kilometry)...
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
powiem tak: /Powinno bo statystycznie turbo to tak jak powiedzmy piasty wytrzymuja 150-250 tys km ale zdarza sie tak czasami ze padnie po 30 tys km. Powinna a ze padla duzo szybciej to albo taki pech albo takie traktowanie. Moglo tez byc tak ze wlasciciel auto nie mial sprawne do konca- ciągle przeladowania turbiny bo sie geometria przycierala lub mala dziurka w rurach od turbo do kolektora i suszara odleci. Sprawne auto to turbo wytrzyma lekko 500 tys km.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.