Liczba postów: 367
Liczba wątków: 42
Dołączył: May 2010
Reputacja:
5
28-12-2010, 00:50
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-02-2011, 02:13 przez sharanista.)
jak schodzę z obrotów powyżej 1500tys. to słyszę dźwięk jakby koło pasowe obróciło się na zatrzymanym pasie (niby świst, poślizg po brezencie)...czy to turbo czy alternator ?
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
podobny dźwięk daje pasek gdy koło alternatora z sprzęgłem jest zatarte.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Liczba postów: 66
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
Z tego co wiem a zawsze jeździłem silnikami zaturbionymi niezaleznie czy beenzyna czy diesel to nie usłyszysz żadnego poślizgu turbiny.
Jedye comożesz usłyszećto świst powietrza doładowującego. Gdyby turbina miała wydac jakikolwiek dźwięk oznaczałoby to, że szlag trafił smarowanie i za sekunde się zatrzyma. Sprawdź pasek osprzętu i jego napięcie. Wielorowkowy powinien się dac obrócić o 90 stopni. Wtedy naciąg jest ok, jesli więcej, trzeba napiąć.
Co do czyszczenia turbiny to robili Ci kierownicę spalin czy czyścili turbinę?
Bo to zalatuje mi naciaganiem Cię na kasę.
Liczba postów: 399
Liczba wątków: 7
Dołączył: Nov 2010
Reputacja:
1
Sharanista opowiesz ? jak to było i na co zwracać uwagę ?. może się przydać ...
Liczba postów: 66
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
Gdy silnik sie nagrzeje nagrzewa się wszystko. Alternator tym bardziej bo indukuje w sobie pole elektromagnetyczne. Co do smarowania turbo to raczej samo smarowanie nie siada a łożyska ślizgowe turbiny. najłatwiej podpiąć pod nie pierwszy lepszy manometr wyskalowany tak do dwóch góra na węzyku choćby akwarystycznym byle długim i pociągnąć do kabiny. Z tego co kojarzę to powinno dawać około 0,95 przy pełnym obciążeniu. Czyli znajdujemy górkę i dawaj pod górę. Jeśli cisnienie będzie nominalne to znaczy, że turbina działa i ma się świetnie tzn nie ma luzów a łopatki całe. odchyłki wskazują na zuzycie i będa to odchyłki w dół. Jesli jednak pokaże sie cisnienie powyżej jednego tzn, że zawór nie działa albo kierownice trzeba rozebrać bo silnik dostaje po bani.
laryjl
Użytkownik niezarejestrowany...
Jeśli przyczyną dziwnych dźwięków miało by być sprzęgiełko jednokierunkowe w kole pasowym alternatora, to znaczyło by, ze u Ciebie jest ono już nieźle zatarte, a w takim przypadku występuje jeszcze jeden objaw łatwy do zaobserwowania gołym okiem.
Objawem tym jest silnie drgający pasek wielorowkowy na biegu jałowym silnika.
Powodem tego jest dość duża nierównomierność prędkości kątowej diesla z jednej strony paska i duża masa a co za tym idzie duża bezwładność kątowa wirnika alternatora (przy zatartym sprzęgiełku)
Liczba postów: 367
Liczba wątków: 42
Dołączył: May 2010
Reputacja:
5
muszę powiedzieć, że ten problem znikł kiedy nastały temperatury powyżej zera, lub tez po tym jak go przegoniłem na trasie... trudno powiedzieć