Ocena wątku:
  • 22 głosów - średnia: 2.23
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
słyszany poślizg turbiny przy obrotach do 1,5 tys.
#1
jak schodzę z obrotów powyżej 1500tys. to słyszę dźwięk jakby koło pasowe obróciło się na zatrzymanym pasie (niby świst, poślizg po brezencie)...czy to turbo czy alternator ?
SHARAN 1,9 TDI 115 KM 2001
"poczytaj mi mamo"... o SGA
Odpowiedz




#2
co do tych dziwnych słyszalnych poślizgów które opisywałem wcześniej, wydaje mi się że jest to jednak turbo, ponieważ podczas zimy kiedy silnik jest jeszcze dobrze nie rozgrzany staram się zastosować PSJ (p... system jazdy Wink ) aby oszczędzić turbo przy zimnym silniku... jednak gdy po krótszej jeździe sypnę do 2000 obr. na dłuższa chwile jazdy, poślizg podczas odpuszczania gazu znika... każdy zapewne potwierdzi, że TDI potrzebuje jazdy na wyższych obrotach.... jednak czy mój przypadek nie jest już czasem informacją że pada, niedomaga turbo?????, a było czyszczone w lipcu minionego roku... czy też, tak to już jest zimą???
SHARAN 1,9 TDI 115 KM 2001
"poczytaj mi mamo"... o SGA
Odpowiedz
#3
podobny dźwięk daje pasek gdy koło alternatora z sprzęgłem jest zatarte.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
Odpowiedz
#4
Z tego co wiem a zawsze jeździłem silnikami zaturbionymi niezaleznie czy beenzyna czy diesel to nie usłyszysz żadnego poślizgu turbiny.
Jedye comożesz usłyszećto świst powietrza doładowującego. Gdyby turbina miała wydac jakikolwiek dźwięk oznaczałoby to, że szlag trafił smarowanie i za sekunde się zatrzyma. Sprawdź pasek osprzętu i jego napięcie. Wielorowkowy powinien się dac obrócić o 90 stopni. Wtedy naciąg jest ok, jesli więcej, trzeba napiąć.

Co do czyszczenia turbiny to robili Ci kierownicę spalin czy czyścili turbinę?
Bo to zalatuje mi naciaganiem Cię na kasę.
Odpowiedz
#5
uczestniczyłem w rozbieraniu i sam czyściłem turoWink
SHARAN 1,9 TDI 115 KM 2001
"poczytaj mi mamo"... o SGA
Odpowiedz
#6
Sharanista opowiesz ? jak to było i na co zwracać uwagę ?. może się przydać ...
ALHAMBRA 2.0 TDI 140 KM
Zapraszam:
https://www.facebook.com/wachlewski Big Grin
Odpowiedz




#7
niestety nie robiłem fotek Winktutaj delikatnie poruszałem problematykę mojego turbo... nie jestem specjalistą aby krok po kroku rozpisać już uleciało... powiem tylko że czyszczenie jak czyszczenie... ale zdemontować turbo w sharanie, to trzeba się nagimnastykować, ja nie miałem do tego nerwów, miałem od tego szwagra z warsztatemWink
ale wracając do tematu wątku z tym problemem poślizgu.... wspominacie ze to wina alternatora, hmmm.... jak silnik się nagrzewa to poślizg znika, czy tak zachowuje się alternator ?, a może szlak trafia to smarowanie turbo ?
SHARAN 1,9 TDI 115 KM 2001
"poczytaj mi mamo"... o SGA
Odpowiedz
#8
Gdy silnik sie nagrzeje nagrzewa się wszystko. Alternator tym bardziej bo indukuje w sobie pole elektromagnetyczne. Co do smarowania turbo to raczej samo smarowanie nie siada a łożyska ślizgowe turbiny. najłatwiej podpiąć pod nie pierwszy lepszy manometr wyskalowany tak do dwóch góra na węzyku choćby akwarystycznym byle długim i pociągnąć do kabiny. Z tego co kojarzę to powinno dawać około 0,95 przy pełnym obciążeniu. Czyli znajdujemy górkę i dawaj pod górę. Jeśli cisnienie będzie nominalne to znaczy, że turbina działa i ma się świetnie tzn nie ma luzów a łopatki całe. odchyłki wskazują na zuzycie i będa to odchyłki w dół. Jesli jednak pokaże sie cisnienie powyżej jednego tzn, że zawór nie działa albo kierownice trzeba rozebrać bo silnik dostaje po bani.
Odpowiedz
#9
Jeśli przyczyną dziwnych dźwięków miało by być sprzęgiełko jednokierunkowe w kole pasowym alternatora, to znaczyło by, ze u Ciebie jest ono już nieźle zatarte, a w takim przypadku występuje jeszcze jeden objaw łatwy do zaobserwowania gołym okiem.
Objawem tym jest silnie drgający pasek wielorowkowy na biegu jałowym silnika.
Powodem tego jest dość duża nierównomierność prędkości kątowej diesla z jednej strony paska i duża masa a co za tym idzie duża bezwładność kątowa wirnika alternatora (przy zatartym sprzęgiełku)
Odpowiedz
#10
muszę powiedzieć, że ten problem znikł kiedy nastały temperatury powyżej zera, lub tez po tym jak go przegoniłem na trasie... trudno powiedzieć
SHARAN 1,9 TDI 115 KM 2001
"poczytaj mi mamo"... o SGA
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  hałas przy obrotach 1600-1800 tylko podczas jazdy dramburg 58 18,751 12-04-2023, 08:26
Ostatni post: adamsaba1
  Gaśnie na wolnych obrotach po dłuższej jedzie z prędkością 90-100 km/h Tomek Westfalia 1 542 25-07-2022, 10:35
Ostatni post: Stefano
  AJM - Głośna praca/burczenie przy obciazeniu AndrewGAA 5 1,663 02-01-2022, 18:21
Ostatni post: AndrewGAA
  Czujnik od sterowania podciśnienia turbiny krzychu2020 2 957 02-12-2021, 09:46
Ostatni post: krzychu2020
  Pulsacyjne przyśpieszanie przy 2k obrotów smithpl 5 1,728 22-11-2021, 11:17
Ostatni post: krokodyl901
Video 1.9tdi AUY problem z mocą na niskich obrotach Kubawyrwal 5 1,770 17-10-2021, 10:01
Ostatni post: kalamb
Sad 1.9 TDI nierówna praca silnika/drgania na wolnych obrotach sand21 136 47,749 13-06-2021, 14:40
Ostatni post: agaikarol
  Alhambra 1999 1,9 TDI 90KM piszczenie przy skręcie Leinad777 8 2,512 28-05-2020, 15:12
Ostatni post: rafal4610
  Problem - Wyje sprzęgło przy 1500obr.min na 5 biegu trzewik 2 1,420 23-05-2020, 22:51
Ostatni post: trzewik
Photo Wycie turbiny Sharan mk1 Norbit 0 674 20-01-2020, 15:46
Ostatni post: Norbit

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości