Ocena wątku:
Nawiercane tarcze z przodu...
01-07-2012, 08:41
Post: #21
RE: Nawiercane tarcze z przodu...
Nie ma szans by modyfikowane tarcze( nawiercane czy nacinane inaczje frezowane) mialy lepsza sile hamowania. Przerabialem ten temat doglebnie jak pisalem prace inżynierską. Napraiwialem takze tiry i powiem tak- hamulce w tirze przy predkosci 20 km/h zespolu (naczepa z łądunkiem plus ciagnik) podczas wyhamowania do zera wytworzy energi tyle ze zagotuje dwie beczki wody ( 400 litrów) z temperatury pokojowej . Tu juz nie chodzi o ilosc tego ciepla ale zauwaz ile tego ciepla zostaje zamieniona z energii kinetycznej w tak krótkim czasie jakiem jest hamowania z tak nieduzej predkosci. W tirach jakos nie ma tarcz nacinanych, nawiercanych itp. Chyba zgodzisz sie zemna ze ten tym aut ma stosunkowo wczesnie wdrazane wszelkie nowinki oraz wysokie wymagania bezpieczenstwa i ekologii. Tiry maja juz od bardzo dawna ABS, xenony, normy spalin euro 5 i 6 gdzie osobowki sa daleko w tyle.

Owszem podobaja mi sie ATE power disc i te naciecia ale naprawde nie jest to ani praktyczne ani potrzebne. Duzo lepsza skutecznosc uzyskasz jak dobrze dobierzesz klocki do tarcz. Smieszy mnie jak ktos pisze ze zalozyl brembo a klocji jakies tam innej marki. Pozniej pisza ze np klocki deplhi sa lipne. Zalóż tarcze ATE i klocki ATE, zalóż tarcze delphi i klocki delphi. Owszem i mozna zlozyc tarcze lucasa i klocki tomitex i bedzie to tez dobrze hamowac. Najpewniejsze sa wg mnie i nie tylko komplety ATE.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Reklama

24-07-2012, 07:32
Post: #22
RE: Nawiercane tarcze z przodu...
(04-06-2012 20:39)wesol napisał(a):  slabsze hamowanie na nawiercanych bo mniejsza powierzchnia cierna i zapewne szybsze zużycie klockow tak jak przy nacinanych bo hebluje te klocki jak strugiem.

Hamowanie jest skuteczniejsze niż na gładkich. Różnicę w skuteczności hamulców czuć " gołym okiem ". Potwierdzenie tego uzyskuje się np na ścieżce zdrowia. Minusem jednak tak jak piszesz jest zwiększone zużycie klocków, ale czy to kłopot jeśli dzięki skuteczniejszym hamulcom możemy ocalić życie czyjeś, swoje lub swoich najbliższych? Według mnie nie.
24-07-2012, 17:30
Post: #23
RE: Nawiercane tarcze z przodu...
Nie jest. Pisalem prac einzynierska ze skutecznosci ukladow hamulcowych. oczewiscie musialem wykonac rozne testy, porownania itp. Mielismy na uczelni poza tym sporo o teorii ruchu kola i o hamowaniu. Tak jak hamowanie z absem wydluza droge hamowania. Np w zime hamulac bez absu mamy mniejszy odcinek hamowania.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
24-07-2012, 22:09
Post: #24
RE: Nawiercane tarcze z przodu...
To że abs wydłuża w zimie drogę hamowania to fakt ( pod warunkiem, że nawierzchnia pokryta jest śniegiem lub lodem ). Nie zgodzię się jednak nigdy z teorią, że tarcze gładkie zapewniają skuteczniejsze hamowanie niż nawiercane. Wyniki na ścieżce zdrowia oraz odczucia własne mówią zupełnie coś innego.
24-07-2012, 22:41
Post: #25
RE: Nawiercane tarcze z przodu...
Przy normalnej jezdzie napewno nie bedzie lepiej na nawiercanych. Jesli sporo szalejesz i upalasz hamulce ot owszem moze wplynac pozytywnie na hamowanie. Napewno nie bedzie tak ze z seryjnych powiedzmy 50 metrow hamowania zrobi ci 45 metrow. Powierzchnia cierna na tarczy to tak jak papier scierny na szlifierce. im wiecej papieru tym lepiej sciera- hamuje.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name