Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
przeplywka dobra jest. Problem jest w przeladowaniu i to masakrycznym. Nie smigaj na obrotach od 3 tys ob/min bo turbo odleci. N75 trudno powiedziec przy takim przeladowaniu widac ze daje ponad 90% czyli poprawnie sie zachowuje bo chce na maxa ile moze zbic cisnienie ale sie nie daje.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
od dolu najlepiej wyciagać. Jest manual zdaje sie juz na forum ale od gornie wyciagania turbo. Dobre klucze 12 i 13 do odkrecania tych srub oraz trzeba odkrecic polos od podpory ( potrzebny splin zdaj sie 10). Sama podpore takze trzeba wyciagnac. Nie ma tragedii- ja wyciagalem w swoim jakos na poczatku tego roku to cos kolo 3 godzin mi zajeło. Zakup sobie jakis dobry odrdzewiacz do popsikania tych srub ale tez mozesz sobie pedzelkiem szkolnym posmarowac olejem te sruby to napewno bedzie latwiej je odkrecać. Uwaga przy odkrecaniu splywu oleju od turbo bo latwo ukrecic ta redukcje i zostaniesz w czarnej du... Najlepiej sobie taka plaska 17 podpilowac i przytrzymywac przy odkrecaniu węża.
Klucze potrzebne to:
plaskie lub nasadowe 12 i 13 - mocne
splin 10
imbus 6 dobrej marki- twardy
standardowo 10 i jakies tam wieksze rozmiary jak 17 i 19 czy nawet 18
Dobre szczypce do tych opasek sprezynujacych na uklad dolotowy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 167
Liczba wątków: 22
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
O klucze sie nie martwie mam dosc sporo jedyne co mnie martwi to te sruby od wydechu juz raz je psikalem wd40 ale nic nie dalo no i tez dostep byl slaby
Liczba postów: 167
Liczba wątków: 22
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
Jutro z rana ide sie meczyc mozecie napisac czy oprocz uszczelek pod to laczenie wydechu z turbina ipod kolektor lub kolektory jeszcze nie wiem jak bede wyciagal sa potrzebne jeszcze jakies inne ? moze jakies oringi czy cos do turbo ?
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
uszczelki sa metalowe i ja przy wymianie turbo ich nie wymienialem. Zostały stare i jest okej. Śrub nie psikaj WG bo to nic nie daje. Psiknij odrdzewiaczem co ma w sobie oliwe lub jak ja podalem przesmaruj samym olejem. Ja mam rozne chemiczne detergenty w domu to profilaktycznie psikam zawsze tymi sprejami po takich gwintach- smar miedziany w spreju czy smar bialy w spreju. Pozniej srubki takie odkrecam jedna reką.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
Ja podobnie jak kolega 'wesol' poskręcałem wszystko na tych samych uszczelkach i jest ok.
Liczba postów: 167
Liczba wątków: 22
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
potrzebuje szybkich informacji bo jestem w trakcie wyciagania
1. Nie moge odkrecic gornej sroby przy bloku silnika bo blokuje rurka metalowa ktora wchodzi od gory w turbo moge to smialo odkrecac czy na cos uwazac ? ( bede odkrecal po omacku bo nie ma dostepu wiem tylko ze nakretka jest dosc wysoka
2. Od dolu turbiny wchodzi jakas rurka metalowa na 2 imbusy ktora wchodzi do bloku nie wiem czy odkrecac to od turbiny czy od bloku
3. Jezeli chcialbym dolem wyciagac to trzeba wyciagac polos ze skrzyni czy tylko ten uchwyt wystarcza
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
10-03-2012, 13:38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2012, 13:49 przez Bogos.)
1. górna śruba przy bloku? nie wiem za bardzo o którą Ci chodzi. Co ona trzyma? w zasadzie nic tam nie powinieneś uszkodzić.
2. Odkręć przy bloku bedzie Ci łatwiej
3.Ja dołem nie wyciągałem także nie wiem. Ale zam rozmiary tego turbo wraz z kolektorem także powinieneś ta podporę odkręcić a nawet może całą półoś.
Tak jak pisał kolega wesol uważaj tylko na tą śrubę od górnego smarowania turbo bo sie odkręca wraz z rurką i możesz ją po prostu ukręcić. Dasz radę!!
A i jeszcze jedno bo nie było nadmieniane.Jak będziesz rozbierał stronę zimna od turbo to sobie zaznacz żeby potem wiedzieć w jakiej pozycji złożyć. ( takie ułatwienie)