Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY) +--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005) +---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63) +---- Wątek: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny (/Thread-Ciegno-sterujace-kierowniczkami-turbiny) |
Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny - Collega - 07-03-2012 Witam Chcialem sie dowiedziec czy jezeli w turbinie sa zapieczone kierowniczki a jestem w stanie wykonac ruch ciegnem przy gruszcze jakis 1-1,5cm wciskajac go to jest szansa ze on tymi kierowniczkami rusza czy mimo iz wykonuje ruch to one stoja w miejscu i ewentualnie logi ktorych grup zrobic zeby zdiagnozowac turbine,przeplywke,egr i intercoolera RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny - Bogos - 07-03-2012 Witam. Miałem taki przypadek ostatnio że manualnie dało się nimi ruszać ,ale gość wyjechał i za dwa dni znów wrócił i trzeba było wyciągać i czyścić turbinkę. Teraz to się cieszy jazdą. Także pomoże może na jakiś czas ale cały czas strach że znów się zatną. Narka RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny - wesol - 07-03-2012 moze i rusza ale nie wiadomo czy w pelnym zakresie. Mozesz odpiac gruszke i sprawdzic jak chodza bez niej bo ta sprezyna w gruszce przeszkadza w ocenie. Mozesz tez zapodac loga 011 dynamiczengo i bedzie wiadomo czy jest okej czy sa jakies problemy. Odnosnie diagnozowania jest porada na forum takze szukaj. RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny - Collega - 07-03-2012 No wlasnie problem jest taki ze auto ma malo mocy powyzej 3k obortow silnik chodzi glosniej i czesto przy obrotach powyzej 3k lapie notlaufa przewaznie staram sie nie przeciagac silnika powyzej 3k ale czasem jak juz to zrboie to jest to drazniace. Problem jest tez taki ze praktycznie co tydzien mam mecz ligowy i jezeli nas jedzie tylko 6-7 osob to czesto wybieramy moj samochod na podroz zeby bylo taniej tylko ze wtedy jak jade z obciazeniem mozna powiedziec tych 6-7 osob to zdecydowanie czesciej auto lapie notlaufa i jest odczuwalny dosc duzy spadek mocy 2 rzecz to to ze rano jak odpalam to czasami posci smuge dymu a czasami nie zalezu jak mu tam sie chce no i jak go sie przegoni tak wlasnie 2900-3200 i miedzy czasie nie zlapie notlaufa to tez poszcza smuge gadalem z kolega ktory ma wiecej pojecia niz ja o samochodach i powiedzial mi ze diesel jak ma za duzo powietrza to kopci dlatego tez jak juz tam gdzies pisalem sprawdzal mi samostartem nieszczelnosci i w pewnym momencie jak psikal tylko pod 1 katem na chlodnice IC podnosily sie obroty dlatego wymontowalem ja i sprawdzalem szczelnosc w wannie ale nic sie nie pokazalo zamontowalem psikam i nic za chwile znowu psikam i gdzies tam znowu podniolso obroty dlatego sie zastanawiam czy np. samostart dostaje sie gdzies do puszki od filtra powietrza czy jednak gdzies tam ten intercooler jest lekko nieszczelny i moze na jalowym ta nieszczelnosc jest zbyt mala zeby ja wylapac i ze tak powiem dopiero przy wyzszych obrotach jak zwieksza sie cisnienie to lapie za duzo powietrza i przez to auto jest troche molowate na wyzszych obrotach i przeladowuje turbine Najchetniej to wyciagna bym turbine tylko ze juz tego probowalem myslalem ze zabieram sie od zlej strony ale kolega Bogos dal mi ze tak powiem niezlego manuala i mysle czy by go do jakiegos dzialu nie wrzucic bo jest naprawde dokladnie fajnie opisane wszystko ale wracajac do tematu ze tak powiem dostep do odkrecenia wydechu od turbo jest tragiczny malo tego sruby sa tak zapieczone ze nie wiem czy uda sie je ruszyc bez palnika ktorego nie posiadam dlatego chce byc pewny ze to jednak kierowniczki w turbinie a nie intercooler, katalizator lub jeszcze cos innego Jedyne co robilem przy turbinie to ruszalem sztanga od pompki zeby to troche rozruszac i sprawdzalem czy sa luzy i jak sie kreci wirnik od strony zimnej i wszystko bylo ok RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny - krisb - 07-03-2012 Ja jak miałem nieszczelny IC to w tym miejscu gdzie była nieszczelnosc ,był zafajdany olejem ,czyli łatwo idzie zlokalizowac takie miejce.p RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny - Collega - 07-03-2012 (07-03-2012, 19:41)krisb napisał(a): Ja jak miałem nieszczelny IC to w tym miejscu gdzie była nieszczelnosc ,był zafajdany olejem ,czyli łatwo idzie zlokalizowac takie miejce.p U mnie nie ma oleju w okolicy IC ale to nie koniecznie musi znaczyc ze jest szczelny ;] RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny - Collega - 07-03-2012 Moze te logi cos wyjasnia Log (0 - 003,008,011) Log (1 - 003,008,011) RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny - Bogos - 08-03-2012 Witaj. Ile udało Ci się ruszyć tą sztangą od turbo?? .Samą ręką tego dobrze nie zrobisz. Tam ta sztanga powinna mieć zakres około 1.5cm ruchu. Najlepiej to utnij kawałek sztyla od miotły zdemontuj tą płytę grodziową na podszybiu , filtr powietrza wraz z tą rurą i pokrywę silnika oczywiście.Ja to zawsze robię od góry i jest git (najłatwiej). Wduszj teraz tą sztangę z 20 razy. Powinno pomóc na chwilkę. Zakładam że wszystko inne jest szczelne i zaworek N75 sprawny. Działaj Nara. RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny - Collega - 08-03-2012 ta sztanga ruszam tak ok 1do1,5cm nie idzie lekko ale jakos chodzi co do reszty nie wiem wlasnie czy jest sprawna i chcialbym wlasnie zaczac od sprawdzenia tego poprzez logi z vaga jedyne co wiem to ze auto nie ma zadnych bledow oprocz standardowego 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny - wesol - 08-03-2012 na 90% kierownice są zapieczone. Wnioskuje z opisu. Mozna od dolu na sztange a wlasciwie juz na sama łapke przy turbinie nalozyc kluczyk plaski ale uciety 14. Pieknie sie tym, ta geometrie da rozruszac. Mimo to dziala to raczej tylko na klika dni. Wyciagaj turbo i czysc. |