Ocena wątku:
Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny
07-03-2012, 17:49
Post: #1
Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny
Witam

Chcialem sie dowiedziec czy jezeli w turbinie sa zapieczone kierowniczki a jestem w stanie wykonac ruch ciegnem przy gruszcze jakis 1-1,5cm wciskajac go to jest szansa ze on tymi kierowniczkami rusza czy mimo iz wykonuje ruch to one stoja w miejscu i ewentualnie logi ktorych grup zrobic zeby zdiagnozowac turbine,przeplywke,egr i intercoolera
Reklama

07-03-2012, 18:28
Post: #2
RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny
Witam. Miałem taki przypadek ostatnio że manualnie dało się nimi ruszać ,ale gość wyjechał i za dwa dni znów wrócił i trzeba było wyciągać i czyścić turbinkę. Teraz to się cieszy jazdą. Także pomoże może na jakiś czas ale cały czas strach że znów się zatną. Narka
07-03-2012, 18:56
Post: #3
RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny
moze i rusza ale nie wiadomo czy w pelnym zakresie. Mozesz odpiac gruszke i sprawdzic jak chodza bez niej bo ta sprezyna w gruszce przeszkadza w ocenie. Mozesz tez zapodac loga 011 dynamiczengo i bedzie wiadomo czy jest okej czy sa jakies problemy.
Odnosnie diagnozowania jest porada na forum takze szukaj.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
07-03-2012, 19:30
Post: #4
RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny
No wlasnie problem jest taki ze auto ma malo mocy powyzej 3k obortow silnik chodzi glosniej i czesto przy obrotach powyzej 3k lapie notlaufa przewaznie staram sie nie przeciagac silnika powyzej 3k ale czasem jak juz to zrboie to jest to drazniace. Problem jest tez taki ze praktycznie co tydzien mam mecz ligowy i jezeli nas jedzie tylko 6-7 osob to czesto wybieramy moj samochod na podroz zeby bylo taniej tylko ze wtedy jak jade z obciazeniem mozna powiedziec tych 6-7 osob to zdecydowanie czesciej auto lapie notlaufa i jest odczuwalny dosc duzy spadek mocy 2 rzecz to to ze rano jak odpalam to czasami posci smuge dymu a czasami nie zalezu jak mu tam sie chce no i jak go sie przegoni tak wlasnie 2900-3200 i miedzy czasie nie zlapie notlaufa to tez poszcza smuge gadalem z kolega ktory ma wiecej pojecia niz ja o samochodach i powiedzial mi ze diesel jak ma za duzo powietrza to kopci dlatego tez jak juz tam gdzies pisalem sprawdzal mi samostartem nieszczelnosci i w pewnym momencie jak psikal tylko pod 1 katem na chlodnice IC podnosily sie obroty dlatego wymontowalem ja i sprawdzalem szczelnosc w wannie ale nic sie nie pokazalo zamontowalem psikam i nic za chwile znowu psikam i gdzies tam znowu podniolso obroty dlatego sie zastanawiam czy np. samostart dostaje sie gdzies do puszki od filtra powietrza czy jednak gdzies tam ten intercooler jest lekko nieszczelny i moze na jalowym ta nieszczelnosc jest zbyt mala zeby ja wylapac i ze tak powiem dopiero przy wyzszych obrotach jak zwieksza sie cisnienie to lapie za duzo powietrza i przez to auto jest troche molowate na wyzszych obrotach i przeladowuje turbine

Najchetniej to wyciagna bym turbine tylko ze juz tego probowalem myslalem ze zabieram sie od zlej strony ale kolega Bogos dal mi ze tak powiem niezlego manuala i mysle czy by go do jakiegos dzialu nie wrzucic bo jest naprawde dokladnie fajnie opisane wszystko ale wracajac do tematu ze tak powiem dostep do odkrecenia wydechu od turbo jest tragiczny malo tego sruby sa tak zapieczone ze nie wiem czy uda sie je ruszyc bez palnika ktorego nie posiadam dlatego chce byc pewny ze to jednak kierowniczki w turbinie a nie intercooler, katalizator lub jeszcze cos innego

Jedyne co robilem przy turbinie to ruszalem sztanga od pompki zeby to troche rozruszac i sprawdzalem czy sa luzy i jak sie kreci wirnik od strony zimnej i wszystko bylo ok
07-03-2012, 19:41
Post: #5
RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny
Ja jak miałem nieszczelny IC to w tym miejscu gdzie była nieszczelnosc ,był zafajdany olejem ,czyli łatwo idzie zlokalizowac takie miejce.p
07-03-2012, 19:50
Post: #6
RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny
(07-03-2012 19:41)krisb napisał(a):  Ja jak miałem nieszczelny IC to w tym miejscu gdzie była nieszczelnosc ,był zafajdany olejem ,czyli łatwo idzie zlokalizowac takie miejce.p

U mnie nie ma oleju w okolicy IC ale to nie koniecznie musi znaczyc ze jest szczelny ;]
07-03-2012, 23:46
Post: #7
RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny
Moze te logi cos wyjasnia

Log (0 - 003,008,011)
Log (1 - 003,008,011)
08-03-2012, 08:27
Post: #8
RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny
Witaj. Ile udało Ci się ruszyć tą sztangą od turbo?? .Samą ręką tego dobrze nie zrobisz. Tam ta sztanga powinna mieć zakres około 1.5cm ruchu. Najlepiej to utnij kawałek sztyla od miotły zdemontuj tą płytę grodziową na podszybiu , filtr powietrza wraz z tą rurą i pokrywę silnika oczywiście.Ja to zawsze robię od góry i jest git (najłatwiej). Wduszj teraz tą sztangę z 20 razy. Powinno pomóc na chwilkę. Zakładam że wszystko inne jest szczelne i zaworek N75 sprawny. Działaj Nara.
08-03-2012, 17:26
Post: #9
RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny
ta sztanga ruszam tak ok 1do1,5cm nie idzie lekko ale jakos chodzi co do reszty nie wiem wlasnie czy jest sprawna i chcialbym wlasnie zaczac od sprawdzenia tego poprzez logi z vaga jedyne co wiem to ze auto nie ma zadnych bledow oprocz standardowego

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
08-03-2012, 17:36
Post: #10
RE: Ciegno sterujace kierowniczkami turbiny
na 90% kierownice są zapieczone. Wnioskuje z opisu. Mozna od dolu na sztange a wlasciwie juz na sama łapke przy turbinie nalozyc kluczyk plaski ale uciety 14. Pieknie sie tym, ta geometrie da rozruszac. Mimo to dziala to raczej tylko na klika dni.
Wyciagaj turbo i czysc.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czujnik od sterowania podciśnienia turbiny krzychu2020 2 915 02-12-2021 09:46
Ostatni post: krzychu2020
Photo Wycie turbiny Sharan mk1 Norbit 0 659 20-01-2020 15:46
Ostatni post: Norbit
  Wymiana turbiny 1.9tdi ANU Raptus1984 4 1,577 09-11-2019 21:36
Ostatni post: Raptus1984
  Rozszczelnienie turbiny/wyciek oleju jp4321 9 6,156 23-09-2018 13:27
Ostatni post: wesol
  Demontaż Turbiny Sharan 1.9TDI, turbina Collega 32 41,449 07-02-2018 20:26
Ostatni post: grażyny
  regulacja turbiny po wymianie koras-a neus001 1 2,024 22-03-2016 07:30
Ostatni post: wesol
  Guszka turbiny AFN potrzebny numer pupek 5 2,835 25-12-2015 17:02
Ostatni post: biart3
  Pęknięty wąż od turbiny gdzie szukać? Dawid2542 11 5,427 04-03-2015 16:45
Ostatni post: piwek86
  Kopci po regeneracji turbiny 1.9 TDI 2002r. vszu 19 13,948 16-04-2014 22:08
Ostatni post: plusz730
  lewe powietrze z turbiny kermit 6 6,396 15-04-2014 20:38
Ostatni post: kermit

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name